2023-12-30, 21:11
Medlem
ChiCoLas avatar
Är inne på dag 4 med alkohol, propavan och cocillana. Sover äntligen som en jävla Sten men sket idag 4 tegelstenar som jag var tvungen att kämpa ut. Ska börja jobba efter nyår så vill inte vara förstoppad då, ska jag sluta med hostmedicin nu ?
Citera
2023-12-30, 22:01
Medlem
Fattar inte hur ni kan ta såna stora doser, jag får superjävliga mardrömmar om jag tar 10 ml mot hosta
Citera
2024-01-01, 10:41
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopparadiosporten
Fattar inte hur ni kan ta såna stora doser, jag får superjävliga mardrömmar om jag tar 10 ml mot hosta

Tack och lov slipper jag mardrömmar.
Men drömmarna blir mer verkliga så det känns som att jag verkligen är med om sakerna. Och hela min kropp är klibbig och kliar som fan i skinnet
Citera
2024-01-05, 11:59
Medlem
Fick detta utskrivet idag. Ingen missbrukare på något sätt. Har pregabalin (lyrica) utskrivet för ångest och äter ca 300-450 mg om dagen som max.

Läkaren sa inget om kombinationen men ni som kan sånt här bättre än en läkare, hur blir man med kombon? Har inte tagit pregabalinet än men fått i mig 10 ml cocillana och känner mig lite varm och småmysig på den lilla dosen? Har oxy hemma för en operation jag gjort som bara ligger och skräpar men fick en förpackning oxy på den tiden. Så jag känner igen känslan lite .

Men vad kan man förvänta sig med cocillana och pregabalin då? Skön helg eller bör jag inte blanda så mycket nu? )
Citera
2024-01-09, 23:28
Medlem
Ligger hemma med influensa, käkat runt 10-12mg rivotril idag för att försöka sova bort skiten.

Ska hämta ut en flaska Cocillana imorgon, tror ni det är någon fara att ta det i mindre mängder? Har ingen tolerans på opiater och skulle nog säga att jag inte har speciellt hög tolerans på benso heller.

//Ropiteau
Citera
2024-05-10, 01:13
Medlem
Om man inte skakar flaskan innan intag , är de bara att effekten inte blir densamma!!??
Citera
2024-06-11, 18:32
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurifax1337
Om man inte skakar flaskan innan intag , är de bara att effekten inte blir densamma!!??

Tror inte det borde spela någon roll alls. Men har den stått länge så kan det väl vara bra att vända upp och ner på flaskan några gånger. Är rätt så säker att etylmorfinet lägger sig på botten. Då hade man kunnat få koncentrerat etylmorfin utan resten av alla innehållsämnen väldigt smidigt.
Citera
2024-08-07, 20:02
Medlem
Har blitt svårare och svårare att få Cocillana utskrivet tack vare alla som pundat på det. Synd, en av de få saker som hjälper bra vid extrem rethosta iom att man blir bedövad, även om rönen är att man inte ska stoppa hostan så är man ganska mör efter två veckor.

Synd, nu när man legat i tre veckor med "något virus" enligt läkare och just extrem rethosta.

Man får mollipect oavsett, man ska prova bisolvon och noskapin/nipaxon först i en vecka. Funkar inte det är det mollipect i en vecka. Alla är överdrivet försiktiga med recept, provat med både apparna, vårdcentral och en privatläkare för neheppp, det går att pundat på detta.

Sjukskrivning är dock inga problem minsann, men skulle hellre kunna sova lite!!

Fishermans friends + valfri chilli att gurgla med hjälper bättre mot rethosta än övriga "hostmediciner", dock är det ju bara i någon halvtimme.
Citera
2024-09-04, 23:57
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Fick en halvlitersflaska utskrivet idag pga hosta. 430 kronor på apoteket kronan. Druckit en 75:a vodka under hela dagen för kurera hostan. Kan ta 5-10 ml 4 ggr om dagen. Hur mkt kan jag ta nu? 30 ml?
Vodkan är utspridd under åtta timmar.
Citera
2024-11-11, 10:09
Medlem
Vill bara inflika att jag tog 80ml och krävde sjukhusvård, observation 12 timmar. Så var försiktiga!!
Citera
2025-01-17, 19:15
Medlem
Fick detta utskrivet efter ja fick mollipect först, herregud, trodde mitt hjärta skulle dö, vaknade av helt sjuka drömmar om att hjärtat flippade ut o när ja vaknade så har ja snabb okontrollerad puls, hade ja ställt mig upp elr nått så vill jag inte veta vad som skulle kunna ha hänt, hjärtat hade flippat ut helt.
Däremot funkar denna medicinen utmärkt mot hostan, läste studier o där sa de att man inte sett att den hjälpt lol, hjälpte ju på direkten.
Hostar dock upp blod, men har väl inget med medicinen o göra, tar 20 ml per dag, o man vill bli hög va kan man ta då i säker dos?
Citera
2025-02-04, 14:10
Medlem
Är det någon annan som får en oerhörd känsla av smärta i magen när man tar Cocillana? Det känns som om någon har vridit upp och ner på ens tjocktarm, det är inte ens värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in