2015-08-09, 16:03
Medlem
ex69-dtrs avatar
Har tagit 8 mg ikto 3 dagar i rad med slut igår. Idag tidigt på morgonen (ca 05-06) tog jag 2 mg ikto kan jag slänga i mig en slurk cocillana nu? Hostar som satan! Tagit 5 ml men det hjälper ju inte mycket!
Citera
2015-08-10, 17:54
Medlem
RonnyKålmans avatar
AB Varnar: Flera förgiftade av hostmedicin.

Var försiktiga..!

http://www.aftonbladet.se/lokala-nyheter/8c3959a8-510b-414f-8301-d929d05a8b2e@omni
Citera
2015-09-03, 20:43
Medlem
Parkours avatar
Nu har jag hostat, snorat och tryckt i mig paracetamol i en vecka.. Nu får det fan vara nog.
En bekant gav mig vad som fanns kvar av hans flaska Cocylana. Men jag är rädd för att dosera? Ändå tar jag droger titt som tätt....

Snabba frågor (?)

-Hur mycket ska jag ta? En klunk?
-Hur lång tid tar de innan jag märker något
- Kommer jag tydligt märka skillnad?
Citera
2015-09-04, 19:20
Medlem
FaFners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Nu har jag hostat, snorat och tryckt i mig paracetamol i en vecka.. Nu får det fan vara nog.
En bekant gav mig vad som fanns kvar av hans flaska Cocylana. Men jag är rädd för att dosera? Ändå tar jag droger titt som tätt....

Snabba frågor (?)

-Hur mycket ska jag ta? En klunk?
-Hur lång tid tar de innan jag märker något
- Kommer jag tydligt märka skillnad?

Du borde ha löst bekymret vid det här laget men jag skriver ändå. 10ml och hostan är väck. 30ml och det är skönt att sitta i soffan. Jag rekommenderar 100ml så hjälper det mot både hostan och livet i allmänhet.

Har du problem med att dosera efter det så är en halv munnfull en bra början. Spä på varje halvtimme vid behov
Citera
2015-09-04, 20:01
Medlem
Parkours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FaFner
Du borde ha löst bekymret vid det här laget men jag skriver ändå. 10ml och hostan är väck. 30ml och det är skönt att sitta i soffan. Jag rekommenderar 100ml så hjälper det mot både hostan och livet i allmänhet.

Har du problem med att dosera efter det så är en halv munnfull en bra början. Spä på varje halvtimme vid behov

Jag tog tre teskedar och upplevde klåda..
Inget rus men lite bättre i halsen..

Vill inte ta mer p.g.a klådan så får slänga flaskan istället.
Citera
2015-09-08, 01:00
Medlem
monogams avatar
har testat denna grej 3-4 ggr nu. Kan konstatera att det inte är värt det, ruset är väl ok med betoning på ok. Men smaken är bland det vidrigaste jag upplevt.
Men det värsta är nog dagen efter, spyr upp precis allt jag får i mig. Någon annan som också har problem med kräkningar dagen efter?
Citera
2015-09-13, 21:35
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av monogam
har testat denna grej 3-4 ggr nu. Kan konstatera att det inte är värt det, ruset är väl ok med betoning på ok. Men smaken är bland det vidrigaste jag upplevt.
Men det värsta är nog dagen efter, spyr upp precis allt jag får i mig. Någon annan som också har problem med kräkningar dagen efter?

Nej. Vad är du för en fjolla? Hur mkt doserar du?
Citera
2015-09-23, 21:56
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Letar efter hur länge dosen sitter i, men lyckas inte hitta svaret, så bumpar.

Drack ca 1 dl för ca 1.5 timme sen, har det peakat helt nu eller kommer det mer effekt? och hur länge vara peaken?

Har tagit liknande doser cocillana förr men blandar ihop gångerna med övriga opiatrus så har svårt att komma ihåg
Citera
2015-10-04, 21:37
Medlem
henke1984s avatar
Jag har legat sjuk fick cociliana utskrivet för hosta , tog senaste dosen i fredag
Kommer de he utslag på morfin imorgon när jag lämnar up ?
Citera
2015-10-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984
Jag har legat sjuk fick cociliana utskrivet för hosta , tog senaste dosen i fredag

1-3 dagar maximalt min vän

Har du druckit hela flaskan fredag finns väll risken men annars nä
Citera
2015-10-04, 23:55
Medlem
YeahBuddy3000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henke1984

Om du har fått det på recept så undrar jag vad du oroar dig för?
Citera
2015-10-09, 17:01
Medlem
Tog 10ml cocillana kl 12.00 idag. Kan jag dricka rikligt med alkohol ikv utan problem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in