2017-10-13, 13:40
Medlem
Antiseptisks avatar
Tyvärr blir man så sinnessjukt hård i magen av etylmorfin, värre än någon annan opioid.
Citera
2017-10-15, 21:30
Medlem
hn19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Hej!
Jag undrar hur vanligt det är med gallproblem? Har lite problem med gallväg/gallväggskramp (minns inte vilket läkaren sade), och jag vill testa etylmorfin. Jag kan ta kodein, tramadol, subutex och "vanligt" morfin utan problem. Använder opiater/opioder ungefär två gånger per år.

Kram,
Linda
Ingen som vet?
Citera
2017-10-15, 21:33
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hn19
Ingen som vet?
Kanske du ska fråga i (FB) Medicin och hälsa i stället? Finns trådar där också: https://www.flashback.org/sok/cocillana?f=97
Citera
2017-10-30, 01:56
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Klådan överstiger belöningen en viss aning kan jag nog tycka. Tur att det finns kortison och allergitabletter...
Citera
2017-11-14, 08:16
Medlem
ariananicole99s avatar
kan någon förklara på ett enkelt sätt hur mycket som krävs för en nybörjare? Har aldrig någonsin tagit etylmorfin förut. Har flaska dock som det är kvar lite i. Jag kan INGET om mått och sånt så kan någon försöka förklara ändå vad en bra dos är?
Citera
2017-11-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ariananicole99
kan någon förklara på ett enkelt sätt hur mycket som krävs för en nybörjare? Har aldrig någonsin tagit etylmorfin förut. Har flaska dock som det är kvar lite i. Jag kan INGET om mått och sånt så kan någon försöka förklara ändå vad en bra dos är?

Det står ju klart och tydligt i trådstarten.
Men du kanske tycker det är enklare att läsa här, så vi provar:

Hur mycket ska man ta för att bli påverkad ?
"Detta är väll en ungefärlig dosanvisning för folk som väger under 80kg och saknar tolerans.
Min dosanvisning:
Tröskeldos[ Threshold ] - 30 ml
Lätt[ Light ] - 40 till 50 ml
Vanlig [ Common ] - Allt mellan 60 ml lite under 1 dl.
Lite starkare [ Stronger than average ] - 1 dl till ungefär 1,4 dl
Stark [ Strong ] ~1 ½ dl
Starkare [ Stronger ] - 1 ½ dl och uppåt."

Drick 4-5 cl och börja där skulle jag säga.
Citera
2017-11-14, 21:50
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Det står ju klart och tydligt i trådstarten.
Men du kanske tycker det är enklare att läsa här, så vi provar:

Hur mycket ska man ta för att bli påverkad ?
"Detta är väll en ungefärlig dosanvisning för folk som väger under 80kg och saknar tolerans.
Min dosanvisning:
Tröskeldos[ Threshold ] - 30 ml
Lätt[ Light ] - 40 till 50 ml
Vanlig [ Common ] - Allt mellan 60 ml lite under 1 dl.
Lite starkare [ Stronger than average ] - 1 dl till ungefär 1,4 dl
Stark [ Strong ] ~1 ½ dl
Starkare [ Stronger ] - 1 ½ dl och uppåt."

Drick 4-5 cl och börja där skulle jag säga.

jamen det var ju det jag behövde hjälp med.................

Jag skolkade från lektionerna som man lärde sig om mått på. Jag vet inte vad 30ml är. vet vad 1dl är.
Citera
2017-11-14, 22:48
Medlem
Citat:

Jag skolkade från lektionerna som man lärde sig om mått på. Jag vet inte vad 30ml är. vet vad 1dl är.

Oh, shit.
1 dl är 100 ml.
10 ml är 1 centiliter
En vanlig burk med läsk innehåller 33 cl. Alltså 0,33 Liter. Eller 330 ml.

Om du vill ha 4 cl betyder det 40 ml. Eller lite mindre än en halv deciliter (för en halv deciliter är 5 cl / 50 ml)

Eller så häller du ut skiten och lär dig något istället, verkar finnas hur mkt som helst där ute som du kan dra lärdom av.
Citera
2017-11-15, 05:17
Medlem
ariananicole99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forandring
Oh, shit.
1 dl är 100 ml.
10 ml är 1 centiliter
En vanlig burk med läsk innehåller 33 cl. Alltså 0,33 Liter. Eller 330 ml.

Om du vill ha 4 cl betyder det 40 ml. Eller lite mindre än en halv deciliter (för en halv deciliter är 5 cl / 50 ml)

Eller så häller du ut skiten och lär dig något istället, verkar finnas hur mkt som helst där ute som du kan dra lärdom av.

Haha skitsamma häller i mig lite ikväll och återkommer
Citera
2017-11-20, 14:16
Medlem
Hur lång tid tar det innan effekt av cocillana uppnås?
Citera
2017-12-04, 10:47
Medlem
ex69-dtrs avatar
Citat:

Då borde du ta enligt läkarens rekommendationer och pallra dig iväg till skolan igen så fort du blivit frisk!

Ett sök på http://google.se/ om hur mycket en matsked rymmer tog ungefär 10 sekunder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Matsked

En matsked rymmer alltså 15 ml och du är ute efter att mäta upp 30 ml.. Klurigt, jag vet men jag ska försöka förklara för dig.. Jag menar du kanske rent av skolkat matematiken också?

Fyll en matsked med Cocillana och häll i ett separat glas (obs det spelar ingen roll vilken typ av glas). Nu kommer den lite klurigare biten, ta en till matsked och fyll även denna och häll över till samma behållare som du redan har 15 ml Cocillana. Detta resulterar alltså i att du har 30 ml Cocillana i behållaren eftersom att :

15
+
15
=
30

Jag kan ställa upp uträkningen också så det blir tydligare!

10 + 10 = 20
5 + 5 = 10
20+10 = 30 ML

Om du finner även detta klurigt att förstå så tveka inte att antingen citera mig eller skicka ett PM.

Jag kan inte i min vildaste fantasi förstå vad som hänt med mänskligheten.. Eller har folk alltid varit såhär obegåvade eller förhoppningsvis ointresserade av att lära sig saker?
Senast redigerad av ex69-dtr 2017-12-04 kl. 10:50.
Citera
2017-12-04, 11:45
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

En person som inte vet vad 30ml är kanske inte ska dela ut whocoos till någon annan.

På apoteken kan du få ett mått (en liten plastkopp) med markeringar för 5, 10, 15, 20, 25 och 30ml. Häll vätska upp till strecket för 30ml, så har du 30ml i koppen.

Jag är rätt säker på att måttet (koppen) är gratis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in