2011-12-30, 17:10
Medlem
impasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasse
Det är ju jävligt individuellt, men jag känner själv efter en timma efter jag har tagit runtomkring 1DL. Och då känner jag det verkligen. Tycker cocillana är i nivå med tramadol och kodein, i alla fall för mig.

Jag har en fråga själv, tog slutet av min cocillana idag (cirkus 1.2dl). Är det lugnt att supa ner sig totalt på lördag? Eller finns det fortfarande någon risk med andningsproblem då?

Kom igen kan någon bara snälla försäkra mig om detta?
Citera
2011-12-30, 18:41
Medlem
sirhectors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impasse
[/b]

Kom igen kan någon bara snälla försäkra mig om detta?
Kolugnt du behöver inte oroa dig.
Citera
2012-01-02, 17:44
Medlem
LightClouds avatar
Jag drog i mig så mycket som 1,5 dl inatt. Ruset var väl okej. Det var dock inte alls lika behagligt som tex Kodein, men det fungerade.

Dock hände det en obehaglig sak. Det började yra i huvudet något otroligt, så jag tänkte att jag skulle gå och duscha av mig, varpå jag gick till duschen och när jag kom in i duschkabinen så höll det på att slockna helt framför ögonen. Började se vitt och förlorade kontrollen helt. Fick sätta mig ner riktigt fort inne i duschen, för annars hade jag ramlat totalt. Det yrande försvann efter ungefär 15 minuter, sedan somnade jag i duschen och vaknade 40 minuter senare och var helt varm i kroppen.

Vad kan det bero på?

Jag hade förvisso inte sovit på närmre 20 timmar och varit aktiv större delen av dagen. Dessutom inte ätit något på många timmar. Har säkert en påverkan.

Överlag var ruset rätt okej, dock med en extrem klåda. Fast detta är ju känt sedan tidigare att det kommer på opiater, men det var den värsta klådan jag har haft. Helt röd på huden idag så mycket som jag kliat!

Nu dagen efter så är jag fortfarande väldigt tillbakadragen, seg och tung. Känner över hela kroppen att huden kliar lite och känner mig väldigt sömnig. Blir att lägga mig i sängen en stund strax och vila!

Kommer vänta med att köra cocillana igen, för det med att jag nästan svimmade var lite obehagligt faktiskt.
Citera
2012-01-02, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LightCloud
Dock hände det en obehaglig sak. Det började yra i huvudet något otroligt, så jag tänkte att jag skulle gå och duscha av mig, varpå jag gick till duschen och när jag kom in i duschkabinen så höll det på att slockna helt framför ögonen. Började se vitt och förlorade kontrollen helt. Fick sätta mig ner riktigt fort inne i duschen, för annars hade jag ramlat totalt. Det yrande försvann efter ungefär 15 minuter, sedan somnade jag i duschen och vaknade 40 minuter senare och var helt varm i kroppen.
Fick du typ lock för öronen och grejer? Isåfall så låter det som när jag var på gymmet och fick typ blodtrycksfall eller vad fan det kan ha varit. Har fått liknande att det liksom vitnar för ögonen, lock för öronen och sådant vid riktig hård fysisk ansträngning många gånger men inget i närheten av det här. Det liksom intensifierade i typ 10 minuter och förlorade känseln i hela kroppen och allt kändes helt fuckat och var väldigt svimfärdig och blek som ett spöke. Fick svaga mönsterhallucinationer också.
Citera
2012-01-02, 21:41
Medlem
LightClouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Dee
Fick du typ lock för öronen och grejer? Isåfall så låter det som när jag var på gymmet och fick typ blodtrycksfall eller vad fan det kan ha varit. Har fått liknande att det liksom vitnar för ögonen, lock för öronen och sådant vid riktig hård fysisk ansträngning många gånger men inget i närheten av det här. Det liksom intensifierade i typ 10 minuter och förlorade känseln i hela kroppen och allt kändes helt fuckat och var väldigt svimfärdig och blek som ett spöke. Fick svaga mönsterhallucinationer också.

Det påminner väldigt mycket om det du säger.

Öronen pulserade, ögonen såg vitt och huvudet bara snurrade. Blundade såg jag mönster i stil med rektanglar, cirklar och egyptiska målningar ungefär.

Var förmodligen något liknande av vad du beskriver då. Jag funderade förövrigt på det. Utöver det med att jag knappt ätit och sovit lite, så när jag kom in i duschen så var det väldigt mycket varm ånga också från att vara runt 18-19 grader varmt utanför duschen. Kan det bidra till att blodet börjar flippa?
Citera
2012-01-05, 02:26
Medlem
Dragit i mig iaf 1,5 dl och är något skön i kroppen, men fan inge mer än så. Gått snart en timme. Ska nog ta lite till =)
Citera
2012-01-06, 15:27
Medlem
Trippade ofrivilligt på detta satyg i 17-årsåldern när jag helt oskuldsfullt skulle inta lite hostmedicin innan middagen, i tron att den bruna glasbehållaren var som vanlig theracough. (Var förkyld)
Drog väl i mig en redig klunk (som man gör med vanlig hostmedicin) och rörde mig mot matbordet där min familj börjat äta.

För varje steg jag tog ökades vikten på mina fötter med ca 20 kg kändes det som, och jag hade ju till en början inte en jävla aning om vad fan det var som pågick! Skraj som fan i tron att det var dags för någon sorts stroke avvek jag från kursen mot matbordet och stapplade mot soffan i stället där jag kraschade som en full sjöman på 200 pannor.

När jag legat där en stund konstaterar morsan att jag är helt dum i huvudet som druckit av hennes receptbelagda medicin hon fått efter att hon hade haft lunginflammation någon månad innan.

Cocillana är inget jag frivilligt skulle ta. Sedan kanske min set/setting inte var i topp då jag inte var beredd, men ändå.
Senast redigerad av Arachnid 2012-01-06 kl. 15:32.
Citera
2012-01-06, 15:53
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Cocillana är inget jag frivilligt skulle ta. Sedan kanske min set/setting inte var i topp då jag inte var beredd, men ändå.

Ofta du fick sån stark effekt efter en klunk. Man behöver typ 40 ml o uppåt för att känna av nåt om den inte har gått ur datum.
Citera
2012-01-06, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CristDaFist
Ofta du fick sån stark effekt efter en klunk. Man behöver typ 40 ml o uppåt för att känna av nåt om den inte har gått ur datum.
Noteras bör att jag är /(var) en tanig jävel.. Dessutom kom det ju från klar himmel.. Jag fick nog i mig 1dl + i alla fall.
Citera
2012-01-06, 16:03
Medlem
CristDaFists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arachnid
Noteras bör att jag är /(var) en tanig jävel.. Dessutom kom det ju från klar himmel.. Jag fick nog i mig 1dl + i alla fall.

Ålright. Jag hade en flaska för några månader sen men fick knappt något ut av det. Kass mage ungefär bara och minimum effekt men men.
Citera
2012-01-07, 01:48
Medlem
pumathemans avatar
Jag har en halv pet flaska med Cocillana Nån som vet vad jag få för det om jag skulle sälja det?
Citera
2012-01-07, 01:50
Medlem
pumathemans avatar
Och det är ju 2/5 dl i Pet flaskan så hur mycket är det värt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in