2005-07-20, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... eller beror det på att man tröttnar på att argumentera mot dessa evighetsmaskiner?

T.o.m. en diskussion om växthuseffekten blev en "jag hatar alla invandrare-tråd" (eftersom varmare klimat gör att fler människor tvingas fly).

Menar du den i Loungen nu eller?

Ang. topic. Nej, FB är inte en samlingsplats för rasister, men eftersom vi "rasister" blir bannade från andra diskussionsforum så finns det inte så många andra ställen att gå till ifall man vill diskutera med åsiktsmotståndare (att diskutera invandring på nordish.net tycker jag är tämligen meningslöst då alla är av samma åsikt). Därför tror jag att Fb blivit väldigt poppis bland "rasister".

Jag kan som användare inte hävda att man borde utvisa alla icke-vita ur Sverige på dom flesta forum, medans det är fullkomligt acceptabelt att förespråka att alla svenskar ska få sina egendomar beslagtagna av staten, att politiskt våld är acceptabelt mot "rasister" och kapitalister.

Skulle jag säga och argumentera för att det bara dog 1 miljon i koncentrationslägrena istället för 12 miljoner (eller vad siffran nu säger) så blir jag bannad direkt. Men sitter jag och hävdar att Stalins arbetsläger i Sibirien aldrig existerat så får jag stanna kvar.

Vet du vad det kallas? Yttrandefrihet.. Ta det i munnen och smaka lite på det. Jag lovar dig, det är riktigt underbart!
Citera
2005-07-20, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av läser bara
Vet du vad det kallas? Yttrandefrihet.. Ta det i munnen och smaka lite på det. Jag lovar dig, det är riktigt underbart!
Så bra att du m.fl. hittat en diskussionsplats där ni kan föra fram era åsikter! Jag gillar också FB och tycker därför att det är bra att ni kan debattera och ventilera era åsikter om invandringen mm.

Jag är inte alls emot yttrandefriheten!!!

Men vi (jag) som inte har rasistiska åsikter tröttnar ganska snabbt på att bemöta era monologer och inbördes ryggdunkningar. Därför tror jag att FB, vid en ytlig koll, kan verka vara en samlingsplats för rasister.
Citera
2005-07-20, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Det funkar, tänk på att jag hade det forumet ensam i ett år utan några större bekymmer. Grejen är att man måste verkligen läsa alla inlägg och jag tror inte särskilt många mods är intresserade av det (vilket jag mycket väl förstår). Vi är tre stycken nu och det ska räcka.

Vi hårdmodererar det i någon vecka nu så lär sig förhoppningsvis alla nya debattörer var ribban ska ligga.

Jag märker att ni höjer ribban viket är BRA men får lite roliga bieffekter i och med att jag höll på dra på mig en varning för TRAMS när jag ryggdunkade en ny användare som var invandrare så han inte skulle tro att alla på forumet var "hopplösa rasister"!

Sometimes You just can´t win....
Citera
2005-07-20, 09:26
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cyborg Baleout
Jag märker att ni höjer ribban viket är BRA men får lite roliga bieffekter i och med att jag höll på dra på mig en varning för TRAMS när jag ryggdunkade en ny användare som var invandrare så han inte skulle tro att alla på forumet var "hopplösa rasister"!

Sometimes You just can´t win....

Du var inte nära en varning, har inte ens delat ut en tillsägelse. Man kan inte börja dela ut varningar hux flux men efter en dag eller två så borde man förstå vilken nivå man kan ligga på och då kan det bli aktuellt med åtgärder mot trams och OT.
Citera
2005-07-20, 16:17
Medlem
hårdkårs avatar
Tom iskalle'n och ni andra har inte tänkt på att Tom iskalle'n skriver emot sig själv och är likadan?
Ta en titt på trådrubriken och Tom iskalle'ns argument.
Citera
2009-07-25, 22:18
Medlem
Mad monks avatar
Har FB för många rasister?

Jag undrar pga den här tråden.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=17835578#post17835578

Själv uppfattar jag det mer som att majoriteten härinne är invandrare eller invandrarvänner.

Så har FB för många rasister? Det vore väldigt hemskt om forumet endast består av hemska rasister som inte vill skänka pengar till de svältande barnen i Afrika.
Citera
2009-07-25, 22:24
Medlem
SweTechs avatar
Eftersom det inte förs något åsiktsregister på flashback så ser jag inte hur du ska kunna få ett seriöst svar på frågan. Vad är förresten "för många"?

Hur många får man vara innan det blir för många och var går gränsen till att man är för få?
Citera
2009-07-25, 22:26
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Eftersom det inte förs något åsiktsregister på flashback så ser jag inte hur du ska kunna få ett seriöst svar på frågan. Vad är förresten "för många"?

Hur många får man vara innan det blir för många och var går gränsen till att man är för få?

Det är naturligtvis en helt hypotetisk fråga som var och en får avgöra vad som är "för många".
Citera
2009-07-25, 22:36
Medlem
pump-action.s avatar
FB invandrarvänligt? Haha... Kolla denna tråden t.ex, SD har nästan 50% på FB https://www.flashback.org/showthread.php?t=963011 - Så det finns många rasister här, inklusive mig själv, så det är bara att vänja sig.
Citera
2009-07-25, 22:41
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pump-action.
FB invandrarvänligt? Haha... Kolla denna tråden t.ex, SD har nästan 50% på FB https://www.flashback.org/showthread.php?t=963011 - Så det finns många rasister här, inklusive mig själv, så det är bara att vänja sig.

Nja..nu är det väl primärt de som befolkar politik - inrikes som kan tänkas lägga sin röst där. Skulle jag gissa så tror jag att det hade sett klart annorlunda ifall omröstningen hade hållits i t.ex. cannabisdelen.

Men visst är rasisterna överrepressenterade på flashback jämfört med övriga samhället.
Citera
2009-07-25, 22:47
Medlem
Bofinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Jag undrar pga den här tråden.

https://www.flashback.org/showthread.php?p=17835578#post17835578

Själv uppfattar jag det mer som att majoriteten härinne är invandrare eller invandrarvänner.

Så har FB för många rasister? Det vore väldigt hemskt om forumet endast består av hemska rasister som inte vill skänka pengar till de svältande barnen i Afrika.
Går det överhuvudtaget att ha för många (eller för få) rasister menar du? Vad innebär ett sådant sakförhållande i så fall? Bör något (och i så fall vad) göras åt det och av vem? Väldigt ledande frågeställning måste jag säga.

Nuvarande frågeställning hör hemma i filosofiforumet och som diskussionsunderlag vore litet hård fakta på hur många rasister som faktiskt finns på FB vore inte helt fel heller. (Naturligtvis finns ingen sådan fakta att tillgå, men du skulle åtminstone kunna bidra med din egen uppskattning.)

Vidare vore det trevligt om vilka kriterier en användare måste uppfylla för att kvalificera som "rasist". Det är TS' tråd och frågeställning, så det bästa vore om TS kunde börja.
Citera
2009-07-25, 22:47
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Men visst är rasisterna överrepressenterade på flashback jämfört med övriga samhället.

Varför det kan vara så är för att man mycket troligt får en stor negativ stämpel på sig ute i det "verkliga" och o-anonyma livet, beroende på givetvis.

Själv tycker jag det är fint som det är.

Hej alla rasister!

Citat:
Ursprungligen postat av Mad monk
Det vore väldigt hemskt om forumet endast består av hemska rasister som inte vill skänka pengar till de svältande barnen i Afrika.

Haha, just det här fick mig att tvivla på trådens seriositet. Varför skulle det vara en rasistisk handling att inte skänka pengar till negerungar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in