2005-07-19, 12:22
Medlem
olof skötkonung har utalat sig
Citera
2005-07-19, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av __olof
Du verkar inte ha alla hästar i stallet om jag ska vara ärlig och inte din nya idol heller för den delen.

Vad är det för nazistiskt att tycka invandrare luktar illa i munnen eller om birkenau verkligen fanns, tror du behöver läsa på lite vad nazism står för.

Citera
2005-07-19, 12:55
Medlem
Det handlar nog inte så mycket om att moderatorerna skulle vara flata eller att Flashback är ett tillhåll för rasister. Tror nog att det är ganska jämnt mellan åsikter här angående åsikter om utlänningar.

Frågan jag skulle vilja ställa mig hellre, lyder:
Varför är det allt som oftast endast invandrarfientliga röster som hörs mest?

Beror det på feghet, likgiltighet eller flathet att inte de invandrarvänliga personerna också postar inlägg?
Annars kan man ju lätt få intrycket att Flashback är ett tillhåll för rasister och att moderatorerna skulle stödja detta.
Citera
2005-07-19, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Balonka
Beror det på feghet, likgiltighet eller flathet att inte de invandrarvänliga personerna också postar inlägg?
... eller beror det på att man tröttnar på att argumentera mot dessa evighetsmaskiner?

T.o.m. en diskussion om växthuseffekten blev en "jag hatar alla invandrare-tråd" (eftersom varmare klimat gör att fler människor tvingas fly).
Citera
2005-07-19, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
... eller beror det på att man tröttnar på att argumentera mot dessa evighetsmaskiner?

T.o.m. en diskussion om växthuseffekten blev en "jag hatar alla invandrare-tråd" (eftersom varmare klimat gör att fler människor tvingas fly).

Det ligger nog mycket i det....
Citera
2005-07-19, 13:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom iskalle'n
citat från tråden hets mot folkgrupp och dess tilllämpning;

"Admin har sagt att detta är en skitlag som vi är tvungna att följa. Det viktiga är att forumet inte råkar illa ut, att någon blir ställd till svars eller att forumet i värsta fall stoppas. Jag tror inte att någon av oss vill det."

Om man säger att smålänningar är arbetsamma och snåla ,
så vet ju varje svensk att ta det med nypa salt.
Och att göteborgare är roliga,skåningar dryga etc.etc..
Men när någon påstår att invandrare bara begår brott och gängvåldtäkter,
verkar det som de flesta tar det som en sanning. Trots att majoriteten av invandrarna inte begår brott.

Var det en fråga eller ett påstående?
Förstår inte vad det du skrev har med tråden att göra.

admin
Citera
2005-07-19, 13:54
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle Balonka
Frågan jag skulle vilja ställa mig hellre, lyder:
Varför är det allt som oftast endast invandrarfientliga röster som hörs mest?

Om de invandringsvänliga inte går i svaromål, så blir det naturligt att de invandrarfientliga rösterna hörs mest.

Flashbacks roll ska vara att tillhandahålla plattformen varifrån debatten sker, samt se till att reglerna för debatten följs. Vi ska inte styra debatten, eller påverka den i en eller annan riktning.

Det är för resp. nackdelen med att arbeta utifrån ett åsiktsneutralt perspektiv.

admin
Citera
2005-07-19, 16:06
Medlem
I & I går i vågor men nu sist har det varit under all kritik. Kan inte mods se till att folk formulerar om rubriker som är alltför tendentiösa typ " Varför jobbar negrer inte?". Detta föder ju bara mer hopplösa inlägg o andra trådar och det blir en smittoreaktion. Sakinnehållet bryr jag mig inte om, det får stå för inläggaren, men när debattnivån bara sjunker....

I andra forum har jag fått trådar låst pga oklar rubrik men fått igång tråden med klarare formulering. Det borde kunna gälla i I & I.
Citera
2005-07-19, 21:55
Medlem
Wilfords avatar
Vad jag saknar med invandringsforumet de gånger som jag tittar in där så är det inte brist på motdebattörer utan debatter överhuvudtaget.
Många trådar är av typen Kära dagbok med en följande beskrivning på vad dom har sett en invadrare göra idag.
I och för sig så är invadringspolitiken inget område som jag brinner för och det är tveksamt om jag ens skulle ge mig in i en debatt inom detta område även om forumet skärpte till sig men det är detta som jag finner brister i detta forum.
Citera
2005-07-19, 22:15
Medlem
El Zorros avatar
Invandringsforumet är tungt att moderera och jag fick nog av det för ett tag sedan. Men nu ska jag tillsammans med mina medmoderatorer försöka göra ett ryck för att få upp standarden några snäpp.
Citera
2005-07-19, 22:36
Medlem
Wilfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Invandringsforumet är tungt att moderera och jag fick nog av det för ett tag sedan. Men nu ska jag tillsammans med mina medmoderatorer försöka göra ett ryck för att få upp standarden några snäpp.
Jag förstår att det är ett enormt jobb med modereringen då det är det mest aktiva forumet på flashback.
Går det inte att lösa så att fler mods får befogenhet att ingripa i detta forum?
Citera
2005-07-19, 22:53
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wilford
Jag förstår att det är ett enormt jobb med modereringen då det är det mest aktiva forumet på flashback.
Går det inte att lösa så att fler mods får befogenhet att ingripa i detta forum?

Det funkar, tänk på att jag hade det forumet ensam i ett år utan några större bekymmer. Grejen är att man måste verkligen läsa alla inlägg och jag tror inte särskilt många mods är intresserade av det (vilket jag mycket väl förstår). Vi är tre stycken nu och det ska räcka.

Vi hårdmodererar det i någon vecka nu så lär sig förhoppningsvis alla nya debattörer var ribban ska ligga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in