2013-12-03, 12:12
Medlem
Mail-klienten har blivit väldigt konstig efter uppdatering till Mavericks, men den fungerade inte helt felfritt innan heller.

När jag skrivit ett brev och skickat iväg så finns det under Skickat. Perfekt. Men delar av brevet kan också hamna i antingen utkast (trots att det redan är ivägskickat) eller delar av brevet och mottagarens namn ligger i papperskorgen i mail-klienten. Varför då? Går det att göra nåt åt?

Jag ser nu att flera mail som jag skickat iväg med text och bifogade filer ligger i papperskorgen nu, trots att jag inte har raderat dom. Vad gör dom där? Har de inte skickats iväg?

Tacksam för lite hjälp!
Citera
2013-12-03, 13:23
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Jag kan inte direkt hjälpa dig med varför det sker. Men testa skicka brev med bilder till dig själv, och se om dom hamnar i papperskorgen. Då får du åtminstone se om breven har skickats eller ej. Dvs, om dina testmail kommer till din inbox eller inte.
Citera
2013-12-03, 13:50
Medlem
tzjs avatar
Många som har det problemet. Ser flera trådar om liknande problem på Apple support communities.
Vissa föreslår att man raderar kontot och lägger till det igen.
Citera
2013-12-04, 12:28
Medlem
Synkroniseringsproblem med IMAP-konton. Ofta löses det automatiskt, annars kan man försöka "tvinga" fram en synkning genom att trycka på "hämta mail"-knappen, eller helt enkelt stänga av mailprogrammet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in