• 1
  • 2
2013-12-05, 08:05
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Men det har hänt att mod har delat ur varning för att man gjort och uppmanat till skapa ny tråd.

Jasså? Det är mer än vad jag visste eller ens har hört talas om.
Citera
2013-12-05, 08:32
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Chloe
Nu förstår jag inte vad du menar. Ska man bumpa en tråd om man har information som är relativ till diskussionen eller ska man helt enkelt strunta i det? Du gav mig två olika svar.

Man ska använda befintliga trådar inom ämnet.

Jag gav dig inte två olika svar utan skrev att man inte får skapa en ny tråd om det redan finns tråd i ämnet.

Om du trots allt startar en ny tråd får du vara beredd på åtgärder.

Citat:
Ursprungligen postat av Zvennen
Men det har hänt att mod har delat ur varning för att man gjort och uppmanat till skapa ny tråd.

Det har jag svårt att tro och skulle gärna se det exemplet i så fall.

Det kan nog finnas specialfall då det kan anses bättre att starta en ny tråd, men att man skulle få en varning för att man skriver ett relevant inlägg i en tråd är direkt felaktigt skulle jag säga.
Citera
2013-12-05, 14:51
Medlem
.Chloes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Jag gav dig inte två olika svar utan skrev att man inte får skapa en ny tråd om det redan finns tråd i ämnet.
Men gränsen mellan att skapa en ny tråd eller posta i en befintlig är väldigt vag. Man kan formulera om frågeställningen så finns det helt plötsligt ingen tråd om ämnet. Speciellt i f16.

Citat:
Det har jag svårt att tro och skulle gärna se det exemplet i så fall.
Jo, jag har till och med frågat #Cousin Cocaine en gång om jag fick säga till en användare att den skulle skapa en tråd i ett annat forum eftersom användaren gick OT. Mod sa då att jag riskerade 0.06.
Citera
2013-12-05, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Overkokt.Blomkal
Fick ett underforum så sent som 2012. (FB) Mordet på Olof Palme

Som sagt, med vissa undantag men själva tråden om mordet i sig är ju kvar och skapades redan 1998
Citera
2013-12-05, 19:49
Medlem
najass avatar
Citat:
Men gränsen mellan att skapa en ny tråd eller posta i en befintlig är väldigt vag. Man kan formulera om frågeställningen så finns det helt plötsligt ingen tråd om ämnet. Speciellt i f16.

Är men osäker är det ju bara att PM:a en mods och fråga.

Citat:
Jo, jag har till och med frågat #Cousin Cocaine en gång om jag fick säga till en användare att den skulle skapa en tråd i ett annat forum eftersom användaren gick OT. Mod sa då att jag riskerade 0.06.

Ja, alltså att skriva ut något sånt skit i tråden är ju givetvis OT. Är det vad Zvennen menade så tror fasen att man kan åka på varning för det. Jag trodde han menade att folk varnas för att de skriver ett vettigt inlägg i en gammal tråd.

Rent allmänt så gäller ju att alla sådana här påpekanden till TS eller andra i tråden är OT. Det finns massor av exempel på detta: "din tråd är i fel forum", "skapa en ny tråd eftersom detta är OT i denna tråd", "det är 18-årsgräns här, haha nu blir du bannad".

Skriv ett PM om ni vill meddela en person något som är OT i själva tråden. Skriv INTE direkt i tråden eftersom det ju givetvis är OT.
Citera
2013-12-07, 02:35
Medlem
Xalteds avatar
Citat:
Är men osäker är det ju bara att PM:a en mods och fråga.

Jag skrev ett "svar" i någons tråd som var från 2007. Just nu var ju inte mitt svar ett riktigt svar, utan mer att jag skrev att tråden var jävligt rolig och jag påpekade bara det. Varför fick jag en varning från en moderator för det?
Citera
2013-12-07, 02:37
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xalted
Jag skrev ett "svar" i någons tråd som var från 2007. Just nu var ju inte mitt svar ett riktigt svar, utan mer att jag skrev att tråden var jävligt rolig och jag påpekade bara det. Varför fick jag en varning från en moderator för det?

För att det var off topic om det är som du skrev, att du bara påpekade att den var rolig.
Citera
2013-12-07, 07:07
Medlem
Xalteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
För att det var off topic om det är som du skrev, att du bara påpekade att den var rolig.

Aha! Det förklarar ju saken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in