2014-04-16, 15:53
Medlem
thelindgrennheros avatar
Vilken jävla ynkrygg till kärring som började gråta och bad om ursäkt osv. Att "folk" är så jävla naiva att de ö.h.t stannar och pratar med avskummet Aschberg.. Är gemene boskap så otroligt dåligt pålästa att de inte känner till vem Aschberg är, hans ideologiska bakgrund och engagemang? Tror man att han bara är en vanlig svensk reporter?
Citera
2014-04-16, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Micke_hs
Lagstiftningen har även ändrats.

Hjälporganisationer för kvinnor är tyvärr inte politiskt neutrala. Du får t.ex. aldrig höra från dessa att 60,6% av alla lagförda våldtäktsbrott 2008 begicks av människor från ett annat ursprungsland än Sverige. Tyvärr får man gå till nazistiska partier för att få sådan information, och det är djupt olyckligt att de enda som talar klarspråk vad gäller problem med invandring från högriskländer vad gäller våldtäkt... är nazister. Lite att likna med att de enda som länge talade klarspråk vad gällde Islam var kristna fundamentalister. Det är uppenbart svårt för folk att förstå att man kan tala om problem på gruppnivå utan att för den sakens skull peka ut varenda individ i den gruppen, vilket lett till att de enda som länge uttalat sig om de faktiskt existerande problemen på gruppnivå är just de som kollektiviserar skuld.

On Topic tycker jag programmet är hyfsat underhållande hittills. Att visa ansikten på "vanligt folk" är dock alltid lite problematiskt enligt mig.

Jag har dock arbetat med telefonjourer, så den verklighet som jag tagit del av, där våldtäkter och misshandlar inte blir anmälda är först och främst i svenska hem, utförda av svenska män... Av de som ringt in, så klart. Mörkertalet är enormt. Jag försöker absolut inte skydda någon, och försöker inte vinna några politiska poäng. Vad människor vill rösta på är deras ensak. Men, jag tycker inte om att man bagatelliserar stora komplexa problem som hat- och sexbrott till olika religioner och ursprung.

Jag tycker för övrigt också om programmet. Jag tycker det är bra att visa människorna som blivit utsatta för näthat och låta dem berätta hur det påverkat dem.
Citera
2014-04-16, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Vilken jävla ynkrygg till kärring som började gråta och bad om ursäkt osv. Att "folk" är så jävla naiva att de ö.h.t stannar och pratar med avskummet Aschberg.. Är gemene boskap så otroligt dåligt pålästa att de inte känner till vem Aschberg är, hans ideologiska bakgrund och engagemang? Tror man att han bara är en vanlig svensk reporter?

De kanske hotades? Minns hur de i något tv3 reportage (tror det var Insider) hotade män som försökte köpa sex med att ringa polisen om de inte ställde upp på en intervju.
Senast redigerad av quezen 2014-04-16 kl. 16:07.
Citera
2014-04-16, 16:08
Medlem
Snobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WaltKowalski
Jag har dock arbetat med telefonjourer, så den verklighet som jag tagit del av, där våldtäkter och misshandlar inte blir anmälda är först och främst i svenska hem, utförda av svenska män... Av de som ringt in, så klart. Mörkertalet är enormt. Jag försöker absolut inte skydda någon, och försöker inte vinna några politiska poäng. Vad människor vill rösta på är deras ensak. Men, jag tycker inte om att man bagatelliserar stora komplexa problem som hat- och sexbrott till olika religioner och ursprung.

Jag tycker för övrigt också om programmet. Jag tycker det är bra att visa människorna som blivit utsatta för näthat och låta dem berätta hur det påverkat dem.

Bra sagt. Har också fått en stor insyn i den tragiska världen med våldtäkter och kvinnomisshandel. Det du skriver är precis vad jag sett med. Folk vet inte hur stort det här problemet är jag skulle vilja hävda att det är vårt allra största problem i samhället, så utbrett är det och så nedtystat är det.
Citera
2014-04-16, 16:09
Medlem
Citat:

Du har säkerligen rätt angående sådana saker. Och ja, det finns säkert flertal svenskar och invandrare som inte väljer att anmäla.
MEN. Jag minns själv när min mamma föll och bröt armen i en trappa, och fick som en blåtira även i ansiktet av fallet.
När min mamma kom hem ifrån sjukhuset, med min pappa, berättade hon att de försökte få henne att anmäla min pappa för kvinnomisshandel och att de inte köpte hennes historia - jag själv såg min mamma trilla i trappen och bryta armen.
Min poäng är, ibland kan vissa på sjukhus vara lite väl paranoida.
Med det sagt, inget fel att de ifrågasätter skador, men de försökte få min pappa anmäld för en jävla olycka.

Min morsa förresten var ingen klant, hon bar på kassar ute på landet och gick i en brant trappa och kattjäveln gick mellan hennes ben. Min pappa äger nämligen sommarstugor ute i bergen.
Senast redigerad av quezen 2014-04-16 kl. 16:12.
Citera
2014-04-16, 16:12
Medlem
Citat:

Det finns inget som säger att mörkertalet skulle vara större just vad gäller etniska svenskar som begår våldtäkt än vad det är för invandrare. Snarare tvärtom med tanke på att många invandrares egna religion ofta inte bara accepterar utan uppmuntrar till detta. Om du inte vet vad jag talar om kan du se Uppdrag Granskning när de granskade imamer; där dessa dels menade att koranen inte ger kvinnan rätt att vägra sex annat än vid sjukdom eller mens, samt att man inte ska anmäla till polisen.

Nordafrikaner som grupp har exempelvis en enorm överrepresentation vad gäller våldtäkter. Mörkertal eller ej, det är väldigt dystra siffror, och ingen hjälps av att man inte pratar om det. Det måste gå att prata om problem på gruppnivå utan att för den sakens skull klandra alla oskyldiga individer inom gruppen. Annars lämnar vi ett öppet mål för nazisterna.
Senast redigerad av Micke_hs 2014-04-16 kl. 16:20.
Citera
2014-04-16, 16:12
Medlem
thelindgrennheros avatar
Det finns en anledning till varför horan Linderborg är den mest hatade personen i Sverige. Allt hon fått ta emot och kommer ta emot är fullständigt befogat. Hon är en vidrig sköka som är betald av den judiska storfinansen, som hetsat mot svenskar, framförallt nationalister, hon har har uppviglat sina kamrater inom afa och andra vänsterextrema terrorgrupper att bruka våld mot engagerade nationalister.

Att hon gråter ut i media igen är ju bara så oerhört patetiskt. Även det faktum att hon försöker plocka billiga feministiska poäng, "De är på mig för jag är en kvinna med makt.." Vilket jävla skitsnack.

"Vi är starka försvarare av yttrandefriheten"
Citera
2014-04-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
De kanske hotades? Minns hur de i något tv3 reportage (tror det var Insider) hotade män som försökte köpa sex med att ringa polisen om de inte ställde upp på en intervju.
De "hotades" genom att när de inte var villiga till att erkänna så förklarades att det fanns tvkameror som rullade medan de pratade och att de inte längre var så anonyma som de trodde, det överlämmnas också ibland papper med böter för deras beteende. Tjejen som blev blurrad så vi inte fick se hennes utseende skonades på detta vis för att hon "ägde" och erkände alla sina fel och visade stor förståelse.
Citera
2014-04-16, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
De "hotades" genom att när de inte var villiga till att erkänna så förklarades att det fanns tvkameror som rullade medan de pratade och att de inte längre var så anonyma som de trodde, det överlämmnas också ibland papper med böter för deras beteende. Tjejen som blev blurrad så vi inte fick se hennes utseende skonades på detta vis för att hon "ägde" och erkände alla sina fel och visade stor förståelse.

Okej, som sagt jag kanske borde hålla min käft och se programmet först innan jag uttalar mig.
Får väl ta mig en titt nästa vecka.
Citera
2014-04-16, 17:35
Medlem
Hur lyder egentligen agendan på TV3s redaktion, hur går egentligen resonmenaget kring bordet? Först trolljägarna, där Robert totalt missuppfattat vad ett internettroll är, helt obetalbar vinkling där han skjuter sig själv i foten genom namnvalet. Sedan hårdvinklat, där temat tycks vara exakt det samma. Ett försök att tala om för soffpotatisar vad dom ska tycka?

Jag gillade dig Robban, när du började på TV, du var en frisk fläkt, men nu vette fan vad du egentligen pysslar med. Vad är det du vill säga egentligen, är du upprörd över att gammelmedia inte får stå oemotsagda? Att folket har fått en röst, lika stark som din?

Ärligt talat Robban, du har blivit ytterligt patetisk i ditt agerande! Gå tillbaka och gräv med din grävmaskin du, nu är du ute och cyklar rejält, man kan t.o.m se i dina ögon att du är smått förvirrad över vad du sysslar med! Denna skit du håller på med nu tror du inte ens på själv på!
Senast redigerad av genx64 2014-04-16 kl. 17:43.
Citera
2014-04-16, 18:20
Medlem
JAMs avatar
Kan nämna direkt att jag är en av de på Expressens/RG's lista över sk. "rasister" eftersom jag kommenterat på Avpixlat, Fria Tider och eXponerat. Skulle de få nys om att jag kommenterar även här så skulle väl champangen flöda...

Nåja, jag känner mig iallafall lite... Ja, svårt att hantera programidéen. Dels för att jag inte tror att det är "rätt" väg att gå men dels för att dramatiseringen gör att fokusen dras från ett problemområde till "bättre TV"-området. Typ. I brist på bättre ord. Idioterna som mordhotar och vill att andra ska våldtas bör polisanmälas och sedan kan vi diskutera saker kring detta istället.

Att hänga ut folk på detta sättet känns... barnsligt. Och nu har jag inte sett alla program som är inspelade, men jag känner en hel del "svänga kappan efter vinden" här. Eller försök att ta politiska poäng. För jag tvivlar starkt på att vi får se folk som "hatar" Sverigedemokrater, som exempel.
Citat:
–SD utsätts kontinuerligt för hot från Antifacistisk aktion (Afa) eller från personer som använder sig av Afa:s symboler, skriver Säpo i sin rapport om hot mot förtroendevalda.
Eller från kvinnor som utsätts för hot om att våldtas och misshandlas enbart pga. deras etniska tillhörighet, ofta för att de är "svennehoror". Instagram-fallen med "orrar" är ju ett av Sveriges mest kända sådana. Eller skamvåldets inverkan på våra offer i samhället, där kvinnor med invandrarbakgrund hatas och hotas på nätet av olika anledningar, t.ex. deras frigörelse från en slavisk kultur.

Osv osv

"- Nåja, så skriver såklart du som är "rasist"!" säger du säkert. och det kan jag förstå, men jag vill inte tro det. Jag hade tyckt att hela uppläggen, med "bötebelopp som minsann ska betalas inom 30 dagar, annars..."-upplägget känns fruktansvärt pinsamt oavsett vem det berör.
Citera
2014-04-16, 20:35
Medlem
urmamaspimps avatar
Jag måste tillstå att Christer Johansson "j_london" är ganska flitig med pennan,
det är kanske inte konstigt att han har lätt att fylla spaltmeter med hat.

Ni kan läsa denna boken som han skrev för några år sedan, finns att köpa på Adlibris och säkert fler ställen, Christer skriver väldigt lättsamt.
http://www.adlibris.com/se/bok/laddning---for-cowboys-jagare-sportskyttar-och-annat-hederligt-folk-9789175865546#show-comments

Christers rader om svartkrutsskytte dyker titt som tätt upp som artiklar i Vapentidningen.
Kommentera gärna Christers litterära alster, hans mejladress är: sp*rtfishing.travel@te*ia.com

Men snälla ni, tänk till nu innan ni skriver något mejl,
det sista Christer vill är ju att själv bli offer för näthat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in