Citat:
Ursprungligen postat av
C-3PO
Det kan finnas goda skäl till att inte ange sin nuvarande arbetsgivare som referens. Man kanske inte vill berätta för sin nya arbetsgivare att man söker nytt jobb. Att inte ge ifrån sig information är inget "brott" däremot att ljuga ska man akta sig för.
Känns som ett så himla svårt val nu. Det handlar om ett jobb jag verkligen skulle vilja ha. Jag har inte utbildningen som krävs för att jobba med det men har däremot erfarenhet inom det området och antar att det är anledningen till varför jag över huvud taget får komma på intervju. Frågan är nu om det kommer fram vad jag blev avskedad för på tidigare arbetsplats så får jag ju med största sannolikhet inte jobbet. Men tänker då att risken finns att dom sparar mig i sitt system och då får jag aldrig chansen att få jobbet, varken nu eller senare.
Företaget i fråga är väldigt känt, har vad jag kommit fram till väldigt seriösa rekryteringsprocesser. jag bedömer min chans att få jobbet som väldigt liten, men är otroligt glad att jag får komma på intervju. Det som gör att jag inte avbokat intervjun än är att jag hela tiden tänker om jag faktiskt skulle få jobbet.
Dela gärna med er av vad ni tycker och hur ni skulle agerat i min situation. Företaget har sina anställda i bland annat samma stad som min tidigare arbetsplats, är tom så att dom hyr ut folk med speciell kompetens till den firman. Snacket går redan på firman om vad som hänt så kanske är lika bra att avboka intervjun, ta ett annat jobb och kanske söka när man har andra företag som ligger senast på ens CV.