Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-11, 15:13
  #3853
Medlem
zteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zotrix
PS4 500gb eller PS4 1TB ?
Räcker inte 500GB ?
Vad säger ni som sitter på 500gb och ni som sitter på 1TB?

Tacksam för snabbt svar

Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
500gb räcker gott o väl om du kommer köpa spelen fysiskt

Har funderat på samma sak. 500 GB eller 1TB.
På min PS3 har jag bara köpt spel fysiskt.

Är det någon som har erfarenhet av att köpa och ladda ned från PS Store som kan hissa/dissa det?
För- och nackdelar jämfört med att köpa fysiskt?

Kollade lite på PS Store och det verkar inte direkt billigare än att köpa fysiskt.
Citera
2015-11-11, 15:28
  #3854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteel
Har funderat på samma sak. 500 GB eller 1TB.
På min PS3 har jag bara köpt spel fysiskt.

Är det någon som har erfarenhet av att köpa och ladda ned från PS Store som kan hissa/dissa det?
För- och nackdelar jämfört med att köpa fysiskt?

Kollade lite på PS Store och det verkar inte direkt billigare än att köpa fysiskt.
Jag ser ingen fördel med att köpa spelen @ PS store, som sagt det är inte billigare eller ngt.

Kanske om man vill ha ett spel när butiken är stängd?

kör på 500gb o köp spelen i butik
Citera
2015-11-11, 17:51
  #3855
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zteel
Har funderat på samma sak. 500 GB eller 1TB.
På min PS3 har jag bara köpt spel fysiskt.

Är det någon som har erfarenhet av att köpa och ladda ned från PS Store som kan hissa/dissa det?
För- och nackdelar jämfört med att köpa fysiskt?

Kollade lite på PS Store och det verkar inte direkt billigare än att köpa fysiskt.

Fördelar med digital licens:
Ingen skiva behöver sitta i medan man spelar, välj spel och starta.. byt spel utan att resa sig upp.
Trasig skiva = spelet borta.
Digital licens möjliggör att någon annan kan spela på din aktiva konsol medan du spelar samma spel med samma licens på en annan konsol. Två spellicenser till priset av ett, detta är en rätt stor fördel.
Miljövänligt, då plastförpackningar och transporter elimineras.

Nackdelar:
Spelet är formellt leasat till en fast avgift av Sony. Missbrukar man sitt psn-konto så det stängs ryker allt man har på det.
Begagnathandel obefintlig.. om man nu är del av den marknaden, själv skulle jag aldrig varken köpa eller sälja begagnade spel.
Tar upp mer diskutrymme, men hårddisken går att byta ut och större modeller kommer kontinuerligt.
Mindre möjligheter att visa upp sin spelsamling för tillfälliga besökare
Citera
2015-11-12, 23:59
  #3856
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richard_swe
Digital licens möjliggör att någon annan kan spela på din aktiva konsol medan du spelar samma spel med samma licens på en annan konsol. Två spellicenser till priset av ett, detta är en rätt stor fördel.
Kan du utveckla detta?

Jag hatar att ha massa skivor och är lat som fan så orkar inte byta skivor haha. Men det är mycket dyrare om det inte är nåt specialerbjudande på PSN. De flesta spel kostar 100kr mer på PSN än vad en fysisk kopia gör. Borde ju egentligen vara tvärtom.
Citera
2015-11-13, 06:17
  #3857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Kan du utveckla detta?

Spelare A har konsolen B som sin aktiva konsol. På den kan A styra om andra (t ex spelare C) får logga in med psn, om de tillåts göra det så kan de starta och spela samtliga installerade spel på konsol B och om A har ps+ även spela online.
Spelare A kan samtidigt som konsol B används av någon annan logga in på en annan konsol D och ladda ner samt spela de digitala spel som är knutna till A's psn samt spela online med ps+ samtidigt som C spelar på konsol B.

Två konsoler (B+D) kan alltså ha A's digitala spel installerat och C och A kan spela samtidigt (och online) med en digital licens och ett ps+.

Funkar utmärkt. Jag har själv två ps4r och har lirat diverse bilspel i vardagsrummet med två skärmar när polare varit över.
Citera
2015-11-13, 10:35
  #3858
Medlem
snelhestens avatar
När ska de lägga ut bra och välgjorda spel från Konami eller Capcom på sin livebutik istället för avdankat skräp som Double Dragon, Renegade och Xevious
Citera
2015-11-13, 13:30
  #3859
Medlem
zteels avatar
Tack för ett bra svar.

Läste också ditt inlägg om hur delning av licens funkar. Tvivlar på att jag kommer använda det. Har svårt att motivera det (inte mycket) högre priset.
Citera
2015-11-19, 01:27
  #3860
Medlem
Hey, någon som vet vart man kan få tag i den nya revisionen av ps4? Alltså revision CUH-12xx?
Citera
2015-11-19, 07:02
  #3861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rambaldi
Hey, någon som vet vart man kan få tag i den nya revisionen av ps4? Alltså revision CUH-12xx?

http://www.webhallen.com/se-sv/spel/...om_pain_bundle

Denna är nya. Men det står på paketet.
Citera
2015-11-19, 18:50
  #3862
Medlem
Finns det en Tråd på flashback eller annan sidan som visar fina erbjudande på PS4 spel?

Finns en sub på Reddit som heter "PS4Deals" men majoriteten är sidor från USA.
Citera
2015-11-19, 21:43
  #3863
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Finns det en Tråd på flashback eller annan sidan som visar fina erbjudande på PS4 spel?

Finns en sub på Reddit som heter "PS4Deals" men majoriteten är sidor från USA.
Det enda jag kan komma på är (FB) Tråden vi tipsar om bra och/eller billiga spel på Steam/Origin/UPlay/G2play osv, men den är ju som trådrubriken antyder väldigt inriktad på PC-spel. Dessutom är den inte särskilt aktiv längre, tyvärr.

Du kan ju alltid skapa en ny tråd specifikt för PS4 (eller kanske för konsol i helhet i hopp om att den då blir någorlunda aktiv) och hoppas på att den tar fart. Såvitt jag kan se finns det inte någon sådan tråd (ännu).
Citera
2015-11-20, 16:19
  #3864
Medlem
TKD_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bordstol
Finns det en Tråd på flashback eller annan sidan som visar fina erbjudande på PS4 spel?

Finns en sub på Reddit som heter "PS4Deals" men majoriteten är sidor från USA.

Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
Det enda jag kan komma på är (FB) Tråden vi tipsar om bra och/eller billiga spel på Steam/Origin/UPlay/G2play osv, men den är ju som trådrubriken antyder väldigt inriktad på PC-spel. Dessutom är den inte särskilt aktiv längre, tyvärr.

Du kan ju alltid skapa en ny tråd specifikt för PS4 (eller kanske för konsol i helhet i hopp om att den då blir någorlunda aktiv) och hoppas på att den tar fart. Såvitt jag kan se finns det inte någon sådan tråd (ännu).

Det är inget specifikt för PS4 men det finns en bra tråd på Loading.se: http://loading.se/forum.php?thread_id=47970&page=1175. Ibland även http://www.sweclockers.com/forum/tra...et-forst?p=212.

Bl.a. tipsades det idag om Dishonored: Definitive Edition för 99 kr (även till Xbox One).
__________________
Senast redigerad av TKD_1337 2015-11-20 kl. 17:02.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback