2013-12-01, 18:01
Medlem
Hamstern12s avatar
Hej jag har lite funderingar angående en Studie jag undrar om du skulle kunna möjlig göra då du har enorm kunskap om just cannabis.

Skulle en Reglering/legalisering av cannabis gynna Sveriges välfärd ekonomi och bistånd ? Jämfört med att ha det narkotika klassat. Ett sätt att kunna bekämpa nätdrogerna och dess marknad.

Statlig och privat verksamhet. För att gynna individer över 20 år. Att de t.ex får bruka på avsedda platser där minderåriga inte är välkomna. En statlig produktion som sköts med en viss standard.

Ta fram statistik från andra länder där drogbruket minskat Alkoholrelaterade brott minskat och skadegörelse.En sådan reglering skulle säkerligen kunna tjäna Sverige en miljard om året i skadegörelse, sjukvårdsinsatser och polisiära uppgifter.

Kunskapen skulle kunna bli större kring denna växt och mångfalden skulle öka och inte spricka.

Sverige består i dagens läge av 9 miljoner Svenskar var av en miljon Svenskar kommer från annat håll. Att intrigera dessa grupper är fortfarande Svårt då vi har annan typ av kultur etc. Men över 500.000 Av Dessa Svenskar har Cannabis som en del av deras kultur.

Och borde inte behöva behandlas som mindre Svenskar för det. Utan att genom legalisering och Reglering av Cannabis på Statlig och Privat sätt tillåta tillverkning och försäljning inom reglerade mått. Tillåta statlig tillverkning av cannabis för att sedan sälja till privata godkända försäljnings ställen. Hur vida det ska vara genom apotek, Systembolag eller affärer/cafér.

Skulle mångfalden kunna försvinna till stor del.Om man Ser till det kulturella storhets arvet inom värden så har cannabis flyttats från öst till nord som väst.

Cannabis är ett frö som växer i vår jord precis som vilket annat trä slag som helst. Att mänskligheten uppnår en viss berusning av plantan är vaken skadligt eller farligt.

Cannabis har kända symptom som smärtlindring.Cancer hämmande, Läkande etc.

Att istället försöka kämpa mot den nätdrog epidemi vi har är vad Sverige borde sats på. Där det ingen reglering finns som fungerar. Utan så fort ett preparat klassas skapas ett nytt i starkare preparat. Cannabis har även många andra fördelar som att det skulle kunna minska alkohol konsumtionen, Våldsbrott och skadegörelse.

Bara där skulle Sverige kunna tjäna över en miljard om året, Sedan den växande marknad det skulle kunna leda till skulle kunna skapa över tusen nya arbetstillfällen och en ökad välfärd.

Kollar man t.ex på de amerikanska staterna där cannabis har legaliserats har brottsligheten minskat och ungdomar får att svårare att få tillgång till drogen. Genom en ordentlig lag förändring skulle välfärden i samhället kunna öka dramatiskt. Det mångkulturella samhället skulle kunna skina.

Detta är mitt förslag att kämpa mot så kallade nätdroger.
Citera
2013-12-01, 21:05
Medlem
Melange5738s avatar
Frågar du om vi vet eller försöker du säga något? Är det skolarbete? Vill du ha länkar eller vill du att vi gör din skoluppgift?
Citera
2013-12-02, 16:49
Medlem
Hamstern12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Frågar du om vi vet eller försöker du säga något? Är det skolarbete? Vill du ha länkar eller vill du att vi gör din skoluppgift?

Jag skulle gärna vilja se en förändring på den narkotikapolitik Sverige för.
Utanförskapet för invandrare skulle kunna minska. Sverige skulle kunna bli ett mer jämställt land.
Ofantligt stora summor skulle kunna sparas in. Ungas attityd skulle kunna förändras kring droger.
Samt mer skadliga droger skulle kunna försvinna.
Citera
2013-12-02, 17:00
Medlem
Sjograss avatar
Varför tror du att en legalisering av cannabis skulle få bort försäljningen av droger inom andra kategorier? Det skulle säkerligen få bort försäljningen av syntetiska cannabinoider till stor del, vilket i och för dig skulle var en framgång, men läget med t ex centralstimulantia och hallucinogener skulle vara oförändrat.

Jag vill också se en förändring av den svenska narkotikapolitiken, men att skriva förvirrade inlägg på flashback kommer inte hjälpa. Det bästa du kan göra i nuläget är att röka så lite som möjligt och hänga med ordentligt på svenskalektionerna, lycka till!
Citera
2013-12-02, 19:30
Medlem
Mollips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
...? Det skulle säkerligen få bort försäljningen av syntetiska cannabinoider till stor del, vilket i och för dig skulle var en framgång, men läget med t ex centralstimulantia och hallucinogener skulle vara oförändrat.

....

Kanske men jag gissar att en stor del av nätshopparnas intäkter kommer från syntetiska cannabinoider och dom skulle kanske inte kunna vara lika framgångsrika längre.Större framgång för företag=större satsning+större utbud+bättre service etc.Så nog skulle nätshopparna krympa en del det är ju inte så långsökt att gissa på.
Citera
2013-12-02, 22:28
Medlem
Och detta barn är varför vissa tror att cannabis är dödsknark, om man bara läser detta kan man ju tro att TS förlorade all sin tankeförmåga pga av DÖDSKNARKET... Jag är dock rätt övertygad att killen både är genuint korkad och stenad.
Citera
2013-12-02, 22:39
Medlem
Schlaktarnns avatar
Allt tror jag i slutändan handlar om pengar. Vad händer när människorna börjar använda cannabis som smärtlindring, för att sova eller ja, vad som helst. Då kommer mediciner inte säljas i den mängd det gör idag.
Tror mycket väl att regeringen VET att cannabis är ofarligt. Tror det handlar om andra orsaker än det de flesta verkar tro om man läser inlägg.
Citera
2013-12-03, 09:54
Medlem
Hamstern12s avatar
Tredje eller fjärde gången regeringen förbjuder kemikalier som liknar cannabis utan lyckat resultat.

Att pröva detta istället skulle vara en förbättring. Ni som svarat ovan kan läsa min avatar istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in