Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2021-02-07, 21:10
  #97
Medlem
zaphiros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuscleShark
Väcker tråden till liv igen då.
Någon här som kommit ut än?

Måste säga att allt som kunde gå fel har gått fel för mig hittills, så några ismete pass har det inte blivit av.
Först va isen inte tillräckligt säker. Andra gången ställde vädret till det och tredje gånger fick jag inte tag på någon betesfisk.
Nu har vädret åter igen ställt till det, så det verkar inte som att det kommer bli något fiske dom närmsta 2 veckorna heller då det ska bli fortsatt kallt som satan.

Förhoppningsvis blir vädret trevligare lite längre fram så att man kan komma ut.
Sen gäller det att få tag på betefisk igen.
Brukar köpa mört av en kontakt som jag har, men isen har varit dålig i hans sjö så han har inte kunnat kolla mörtstugorna. Lär väl inte bli lättare nu heller med 30-40 cm snö på isen som isolerar kylan.
Vad brukar ni köra på för bete?
Strömming brukar funka rätt bra för mig, men även det har blivit svårt att få tag på.

Yes har varit ute 2 gånger i Stockholm hittills, mycket stöp idag dock!

Jag brukar köra med små abborrar, mört och siklöja för gädda. Har hört att björkna ska vara bra för det med men har aldrig testat. Har varit sugen på att lägga i ett spö min mindre krok och köra siklöja för grov abborre, brukar meta med löja på landstället på sommaren och då brukar jag alltid få över kilot. Största på 1,6kg. Kan återkomma hur det gick, dock hoppas jag på en grov Insjö öring men dom är tyvärr skygga
Citera
2021-12-10, 00:30
  #98
Medlem
Tja, någon som varit ute på isen än? Beroendes på vädret lär jag förhoppningsvis komma ut på isen om 1-2veckor i Stockholms området. Detta blir andra säsongen för mig som is fiskare. Förra säsongen var rätt tuff med många boom pass och mycket nytt att lära, kom väll ut på isen en 8-10 gånger totalt och testade mycket olika vatten, tyckte som många tidigare i tråden uttryckt att fisket är bättre när det är snö fritt. Drevviken levererad bäst, där jag lyckades ta pb på en abborre med pimpel på 1.2 kg och en 4-5 gäddor under 4kg totalt över dagen. Ser fram emot att få komma ut på isen igen och förhoppningsvis fånga några stora damer, kör med levande mört och det är mycket som ska fixas med innan man kommer ut. Isfisket är tufft, det ska fixas beten, borras hål och en massa utrustning som ska med ut, det ska planeras och rekas men när man väll är där ute och allt är riggat så är det jävligt fantastiskt, så länge vinden är måttlig. Önskar alla FB fiskare ett skit fiske, och hoppas på läsa lite här. Jag kommer uppdatera om jag kommer ut!
Citera
2021-12-10, 23:05
  #99
Medlem
Bertil85s avatar
När man var liten så pimpelfiskade en själv och far i en sjö.
Saken var den att de inte fanns fiskar i den sjön.
Helt urbota dumt att borra i isen och sedan försöka i en sjö utan fisk.
Min erfarenhet är att fiska i mindre sjöar i Norrland.
DÄR man vet det finns fisk. Åtminstone.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback