2013-12-01, 17:27
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
I lägenheten jag bor i så blir det mindre vatten i toaletten, inte tanken utan i själva toalettstolen nere vid vattenlåset.

Det är inte ett problem på något sätt, men jag är nyfiken på varför det blir så.
Har uppmärksammat det flertalet gånger när det blåser 8-9 m/s eller mer. Det har aldrig inträffat annars, så det måste vara relaterat till vinden och inte lufttryck.
Citera
2013-12-01, 17:30
Bannlyst
Som du skriver lufttrycket i din lägenhet förändras när det blåser, svårare en så var det inte!

Citera
2013-12-01, 20:38
Medlem
Grattis! Din koprofon påverkas av vattenståndet - lyssna noga på sjörapporten i fortsättningen!
Citera
2013-12-01, 21:15
Medlem
Ventilationen i huset klarar alltså av att pumpa in så mycket luft i huset när det blåsar så att det påverkar vattennivån i muggen, oavsett om "balkongdörr" är öppen eller ej?
Citera
2013-12-02, 07:45
Medlem
GalFisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Ventilationen i huset klarar alltså av att pumpa in så mycket luft i huset när det blåsar så att det påverkar vattennivån i muggen, oavsett om "balkongdörr" är öppen eller ej?
Eller så blir det undertryck i avloppssystemet när det blåser. Sitter avluftningen på taket?
Citera
2013-12-02, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalFisk
Eller så blir det undertryck i avloppssystemet när det blåser. Sitter avluftningen på taket?

Det känns mer sannolikt.
Jag har ingen aning om var avluftningen sitter.

Vet inte om det alltid är så när det blåser mycket, men det var rätt lågt lufttryck igår.
Citera
2013-12-04, 01:53
Moderator
Arne.Ankas avatar
Har man avluftning på taket för avloppet så borde det skicka tryckstötar ned i rören till toaletten, jag kan se det i extrem blåst med ventilationen stängt i lägenheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in