2013-12-01, 13:23
Medlem
Har vaxat mig ett par månader och inbillar mig att det "gör nytta för framtiden"=mindre hår. Nu har jag dock börjat tröttna, så jobbigt att hålla på att låta håret växa ut till rätt längd. Tar flera veckor..
En kompis till mig pratar om nån kräm man har på i 2-3 min och sen skrapar bort. Får den användas även till underlivet? Och är resultatet efter den som att raka? Dvs stubb efter nån dag..
Citera
2013-12-01, 13:28
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Har vaxat mig ett par månader och inbillar mig att det "gör nytta för framtiden"=mindre hår. Nu har jag dock börjat tröttna, så jobbigt att hålla på att låta håret växa ut till rätt längd. Tar flera veckor..
En kompis till mig pratar om nån kräm man har på i 2-3 min och sen skrapar bort. Får den användas även till underlivet? Och är resultatet efter den som att raka? Dvs stubb efter nån dag..

Fråga gärna kompisen vad den krämen heter. Så man kan forska lite.. För en sån kräm kanske fungerar men gör nog även en skada som man inte bör ha där nere isåfall. Men upp med ett namn på produkten.

Förövrigt så funkar rakningen bra, orka vaxa , blir väl bara en massa stubb hela tiden.
Citera
2013-12-01, 13:32
Medlem
Låter som Veet.. googla på det!! Luktar fruktansvärt illa (eller gjorde förr när jag testade) Jag skulle fortsatt med vaxet!
Citera
2013-12-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Fråga gärna kompisen vad den krämen heter. Så man kan forska lite.. För en sån kräm kanske fungerar men gör nog även en skada som man inte bör ha där nere isåfall. Men upp med ett namn på produkten.

Förövrigt så funkar rakningen bra, orka vaxa , blir väl bara en massa stubb hela tiden.

Veet var det, en rosa sprayflaska..
Det blir inte stubb av vaxning, inte på mig iaf.
Citera
2013-12-01, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realandro
Låter som Veet.. googla på det!! Luktar fruktansvärt illa (eller gjorde förr när jag testade) Jag skulle fortsatt med vaxet!

Okej, men går den att använda till underlivet? Elmer är den egentligen till för ben?
Citera
2013-12-03, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zuzzii
Okej, men går den att använda till underlivet? Elmer är den egentligen till för ben?

Det är till för benen och armarna om man vill ha bort det också men jag tror att det inte ens ska användas under armarna för att det är så uttorkande så lämna stackars fitty ifred.

Fortsätt vaxa du eller använd kokosfett (eko, finns på coop eller hälsokost för ca 60-70kr (stor burk)) när du rakar, jag kan iaf göra mothårs då vilket gör att det håller i flera dagar och man kan göra det hur ofta man vill eftersom det inte blir uttorkat alls - snarare tvärt om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in