2013-12-01, 00:54
Medlem
VelvetReds avatar
Hur gör man?

Alltså jag har försökt väldigt länge nu, har tillochmed flyttat till en annan ort men kan fan inte låta bli att jämföra varje tjej jag träffar med henne och ingen är som henne.

Det är väl lite av en kliché, men jag visste inte att det var såhär det känns, förrens nu efter att jag träffat henne. Alltså helvete är det äkta kärlek eller nåt? Fattar ingenting, hon vill ju inte ha mig, hon är förlovad med en annan nu, men jag kan fan inte sluta tänka på henne ändå.

Jag vill bara gå vidare och låta tiden läka alla sår, men vafrör går inte det?

Kan tillägga att jag har ett önsketänkande/fantasi om att hon en gång skall komma tillbaka och drömmer fan om det nästan varje dag.
Citera
2013-12-01, 01:06
Medlem
mmm

så blir det när en tjej, är precis som man vill. Allt du vill, tänker göra, placerar du henne i situationen, vill ha henne.

Vad som händer härnäst, beror på DIG.

Hur mycket du är beredd på att göra.
Citera
2013-12-01, 01:21
Medlem
VelvetReds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olle01
mmm

så blir det när en tjej, är precis som man vill. Allt du vill, tänker göra, placerar du henne i situationen, vill ha henne.

Vad som händer härnäst, beror på DIG.

Hur mycket du är beredd på att göra.

Jag vill ju gå vidare och försöker med andra, men hon är som en magnet, jag kommer tillbaka till samma punkt hela tiden. Om en annan tjej beter sig på ett sätt som hon inte skulle ha gjort så blir jag påmind om henne och hur mycket bättre det hade varit t.ex.
Citera
2013-12-01, 01:38
Medlem
DVDGs avatar
Tro mig, det läker med tiden. Det är också en klyscha. Men det finns ju också en anledning till varför en klyscha blir en klyscha.

Sätt att snabbare glömma bort henne är att jobba, träna, sova, vara med kompisar och varje gång du tänker på henne skjuta bort tankarna. Svårt som fan men om tre månader lovar jag dig att du har börjat glömma henne.

Kom tillbaka till denna tråd om tre månader och se om du kommer ihåg varför du gjorde denna trådstart. Jag tror du kommer känna fan, var jag verkligen så kär i henne.

Människor är underliga varelser, vi älskar våra nära, men t.ex. när en nära familjevän går bort, så lär vi oss med tiden att leva med det. Det är både fantastiskt och lite hemskt. Men absolut nödvändigt för att fortsätta leva våra liv.

Lycka till!
Citera
2013-12-01, 02:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed
Jag vill ju gå vidare och försöker med andra, men hon är som en magnet, jag kommer tillbaka till samma punkt hela tiden. Om en annan tjej beter sig på ett sätt som hon inte skulle ha gjort så blir jag påmind om henne och hur mycket bättre det hade varit t.ex.

Du borde läsa
Mario Vargas - Stygga flickan rackartyg
Citera
2013-12-01, 05:45
Medlem
Kickexs avatar
Exakt hur länge har du väntat?
Tiden läker inga sår som har satt sig djupt utan tiden lindrar dom.
Men du kan inte veta hur lång tid processen tar till respektive sår tills det väl har fått sin verkan så det är bara att stirra på vattnet till det börjar koka så att säga.
Citera
2013-12-01, 06:04
Medlem
trattfans avatar
Är i en liknande situation.
Träffade en tjej för snart 1 år sen som jag föll direkt för, av diverse anledningar så sket det sig och kan fortfarande inte sluta tänka på henne ett år senare. Hjälper väl kanske inte heller att hon skriver lite då och då.

Har inga bra tips tyvärr, för tiden har då inte läkt några sår för mig.
Citera
2013-12-01, 11:27
Medlem
Gustaas avatar
Jag vet precis hur du känner, och har känt likadant själv i över ett år nu. Jag var tillsammans med en tjej jag älskade fruktansvärt mycket, men vi gjorde slut efter ett 5 årigt förhållande. Jag tror distansförhållandet vi höll upp i ett år tog mer på henne än på mig. Nu sitter jag här ett år senare, hon har en ny snubbe som är fulare och trögare än mig, men han är där, där jag ska vara.

Jag försöker att inte sätta mitt liv på paus pga av min övertro att min kärlek till henne ska vinna, att hon ska inse. Så jag träffar tjejer till och från, dejtar lite, ligger lite. Men jag kan inte komma dessa tjejer nära eller börja fatta tycka för dem. Dem är inte hon, dem kommer aldrig vara som henne. Eller kommer dem? Jag vet inte för jag flyr så fort tjejen börjar bli för intresserad. Blir en 3-5 dejter typ, lagom så man hinner få dem att skratta och pilla in den.

Ett av mina problem med att jag inte kan släppa mitt förra förhållande är att vi kontinuerligt fortfarande pratar med varandra (tips: gör inte). Det är en vilja från oss båda, hon vill prata för jag nog fortfarande är hennes närmsta, jag för att jag vill veta att hon mår bra.

Jag tror både ditt och mitt problem är det samma, vi vägrar ge upp, vi hoppas, vi tror, vi vill. Då kommer hjärnan inte hjälpa dig glömma, utan den hjälper dig påminna. Om du verkligen vill sluta jämföra henne med andra så måste du ge upp. Jag har inte vågat ge upp ännu, men jag borde och vill och det borde du också!

Gillar du svensk pretentiös pop kan du lyssna på Markus Krunegårds - Askan är den bästa jorden
Citera
2013-12-02, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VelvetRed

Det här med du kommer att glömma med tiden är skitsnack, visst det lindras. Men GLÖMS inte.
Jag förstår dig mannen, du jämför alla med henne.

Lyssna på mig.

Fråga dig själv, verkligen fundera. Är hon verkligen värt allt, Skulle du ha gjort allt för henne? Nyckeln till en tjejs hjärta, alla tjejers.. Är att kunna få de känna sig speciella. Om du verkligen älskar henne och är bered på att göra allt för henne och få henne. Är hon din.
Citera
2013-12-02, 11:27
Medlem
För att vara på det klara här...

1st
läs mario vargas - dumma flicka rackartyg, för att få en inblick i hur ni KAN bli påverkade av denna starka känsla (som annars är helt fuckign amazing att känna!)

2nd.
Var ärliga, skriv ned vad hon får dig att känna i ett brev, och hur det påverkar dig...
sen får du välja att säga;
"hörru jag ska läsa upp ett brev för dig" eller "här läs mitt brev, ring mig sen oavsett"

Jag tror att era respektiva kvinnor kommer förstå att de måste välja... antingen kommer de välja dig eller så kommer de välja någon annan...

Väljer dem inte - så ska du välja bort henne! för er bådas skull!

för då är det uppenbart att hon bara har dig som ett "fittsmycke" - du smickrar henne, men hon kommer aldrig tacka dig för det - för henne är smickret att du är hennes stora dumma fluffiga söta älskvärda....hund - och det är ju kanske bra kan du tycka... kanske kommer hon uppskatta dig till slut?

Sanningen är att hon vill ha en katt.
oavsett om hon vet det eller annars skulle hon acceptera naturen i att välja och berätta för dig...
För att berätta innebär för dig att få ett direktiv - och kan hon inte ge sin hund(dig) ett direktiv, kommer ingen av er bli lyckliga.
Senast redigerad av freethespeech 2013-12-02 kl. 11:29.
Citera
2013-12-06, 16:49
Medlem
VelvetReds avatar
Tack för svaren!

Jag har faktiskt fortfarande kontakt med henne. Det är ju inte det bästa om man vill gå vidare såklart, men det har liksom blivit så.

Hon vet såklart inte om att jag saknar henne och exakt hur jag känner för henne nu, kanske borde jag berätta det för henne?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in