Citat:
Ursprungligen postat av
Praetori
Jag får anta att du skulle uppleva det som ett mirakel om du slog en tärning och fick tolv sexor i rad. Eller om du vann på lotto, eftersom chansen att just du skulle vinna är så minimal.
HAHA, det är så intressant att läsa hur intensivt vissa ateister skriver. De människor som någonsin har kunnat åstadkomma nåt har varit just människor. neandertalarna osv var också människor. De hade ingen svans eller horn. De var människor om de nu någon gång har existerat. Ingen annan art kan det som människans tankeförmåga klarar av och detta när de har haft miljarder år på sig och haft samma förutsättningar som människor men ändå har ingen annan art lyckats erövra eller göra de landvinningar som människan har gjort och detta bortförklaras med det ena som det andra men varje försök är dömd att misslyckas från er sida och era argument är självdöende så jag behöver inte ens bemöta alla.
Många förlitar sin tillit på forskarna som om de hade svaren på alla gåtor, men vad ni inte vet är att många forskare genom tiderna har haft en enda sak i tanken. ATT GÖRA SIG SJÄLV KÄND till varje pris. Om ni inte ser eller vet om att lögn, bedrägeri, bråk osv förekommer forskarna emellan tycker jag synd om er alla.
Om jag kastar en tärning och får samma siffra flera gånger i rad är inte samma sak som att jämföra universum och allt det som händer i universum.
Att en tärning kastas är det någon som kastar den. En tärning kastar sig inte själv 12 gånger varpå landar på samma sida och samma siffra visas. Först måste det funnits någon som tillverkar tärningar och skriver dessa siffror på tärningarna, sen måste det vara någon som kastar tärningen och någon som observerar den och tar in informationen (siffrorna som visas) Många processer är inblandade och inget av dessa processer händer av sig själv. Om någon av processerna skulle någonsin hända av sig själv skulle jag utan tvekan kalla det för mirakel.
Det som händer i naturen är enligt samma principer. Någon måste ha skapat alla planeter och stjärnor, spridd ut de i rymden, gett var och en sin egen bana som de simmar i osv.