2005-07-16, 18:19
Medlem
Är det någon som vet hur länge ett lakan håller? Säg att man tvättar det varannan vecka (det lär väl vara normalt), hur många år håller det då? Hur mycket skiljer det sig mellan vanliga lakan och satinlakan? Hur många år håller ett satinlakan?
Citera
2005-07-16, 18:23
Medlem
snuts avatar
Det beror ju lite på HUR det används, och av hur många. Har du med dig två sängkamrater varje kväll, som du "leker" lite med. blir det ju en viss skillnad mot om du skulle vara 80 bast, ligga still som en död när du sover. samt att pensionärer bara verkar sova fyra timmar/natt.

Vad jag vill ha sagt är alltså, det beror ju på hur du slits...

Edit: Inte hur DU slits, jag menar såklart hur DET slits!
Citera
2005-07-16, 18:28
Moderator
tobess avatar
Ser lakanet bra ut, använd det.. ser det skabbigt ut, släng skiten?
Citera
2005-07-17, 02:07
Medlem
pockis avatar
Min mamma använder fortfarande lakan från 70-talet, och det är absolut inget fel på dem.
Å andra sidan är det bra mycket bättre kvalite än det man kan köpa nu.
Citera
2005-07-17, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocki
Min mamma använder fortfarande lakan från 70-talet, och det är absolut inget fel på dem.
Å andra sidan är det bra mycket bättre kvalite än det man kan köpa nu.

Sant, sant! Gamla lakan är ju grymt slitstarka, felet med gamla lakan är att de oftast är mindre och passar inte till nya bredare/längre sängar. Sen känns de svalare att ligga i på sommaren...
Citera
2005-07-17, 02:16
Medlem
pockis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Sant, sant! Gamla lakan är ju grymt slitstarka, felet med gamla lakan är att de oftast är mindre och passar inte till nya bredare/längre sängar. Sen känns de svalare att ligga i på sommaren...

Min mormor sydde snällt nog ihop dem så de passade dubbelsäng när mamma flyttade ihop med min far
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in