2013-11-29, 11:41
Medlem
Farfarmarns avatar
Tjena flashback, skulle ominstallera windows på min fabriksbyggda HP pavilion igår och laddade hem en windows 7 home premium 64-bit som jag installerade på formaterade hårddisken.
Allt gick som planerat tills jag skulle knappa in produktkoden, hade rätt kod osv. men den nekade fortfarande.
Ringde upp microsoft och fick prata med en riktig gnällspik till kvinna. Hon sa att jag hade en OEM version av mitt windows och att en återställningsskiva från tillverkaren behövdes.
Fick inte tag på HP igårkväll så akutinstallerade Ubuntu.
Behöver nu en länk till en ISO fil med Windows 7 home premium 64-bit OEM så om någon vänlig själ sitter på något sådant, länka gärna
Citera
2013-11-29, 11:49
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarmarn

Behöver nu en länk till en ISO fil med Windows 7 home premium 64-bit OEM så om någon vänlig själ sitter på något sådant, länka gärna

Dock på engelska -> http://www.w7forums.com/threads/offi...wnloads.12325/

Det kan fungera.
Citera
2013-11-29, 12:02
Medlem
hej
eftersom det är OEM du vill installera om, så ska den ligga på en dold del av hårddisken så inga skivor behövs

titta i bios om du ser något liknande " d2d" "oem meny" "win setup" " system recovery"

när du hittat o aktiverat den menyn så trycker man bara alt+ f12 under win uppstart ( olika beroende på dator) och installerar om

men lättast o hitta är nog bara o kolla hp's hemsida

EDIT tydligen är det F11 innan/under windows start som är HP's vanliga väg till recovery menyn
Senast redigerad av Peter_eriksson 2013-11-29 kl. 12:16.
Citera
2013-11-29, 12:40
Medlem
Hfuhruhurrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter_eriksson
hej
eftersom det är OEM du vill installera om, så ska den ligga på en dold del av hårddisken så inga skivor behövs

Om hela disken är formaterad eller utbytt så behöver man en recovery DVD.
Citera
2013-11-29, 14:05
Medlem
Farfarmarns avatar
Tack för alla svar!
Återlkommer när jag provat senare.
Disken var delad med en recovery och C: jag bara formaterade C:
Citera
2013-11-29, 14:52
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarmarn
Tack för alla svar!
Återlkommer när jag provat senare.
Disken var delad med en recovery och C: jag bara formaterade C:
Då är det bara att starta från recoverypartitionen och installera om c: du behöver då inte ange någon kod
Citera
2013-11-29, 17:25
Medlem
för kännedom så är det så att det finns inga särskilda oem versioner av w7 när man installerar utan det är när man anger produktnyckel som det avgörs om det blir en oem eller en retail version

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in