• 1
  • 2
2013-11-28, 18:39
Medlem
Tack för den Mattafakka!
Citera
2013-11-28, 19:30
Medlem
FTFs avatar
Jag brukar ta maximalt 3 dl vatten per 30-35 g (1 skopa), och då när jag har smakrikt pulver som typ Gold Standard eller Combat Powder. Är det vanlig typ Star Whey-80 blir det typ 2 dl... Tog FX med 1 dl vatten förut, rekommenderas! Det var som chokladsås typ.
Citera
2013-11-28, 23:29
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTF
Jag brukar ta maximalt 3 dl vatten per 30-35 g (1 skopa), och då när jag har smakrikt pulver som typ Gold Standard eller Combat Powder. Är det vanlig typ Star Whey-80 blir det typ 2 dl... Tog FX med 1 dl vatten förut, rekommenderas! Det var som chokladsås typ.

Som en sidenote kan tilläggas att det har kommit några nya FX-smaker senaste året (åren?) som är hästlängder bättre än de traditionella i m o. Mocha cream och toffee t.ex. är gudomliga i jämförelse med exempelvis milk chocolate.
Citera
2013-11-29, 00:07
Medlem
FTFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf
Som en sidenote kan tilläggas att det har kommit några nya FX-smaker senaste året (åren?) som är hästlängder bättre än de traditionella i m o. Mocha cream och toffee t.ex. är gudomliga i jämförelse med exempelvis milk chocolate.

Mocha Cream har jag inte smakat, men såg att Toffee hade kommit nu nyligen! Har du provat den, kanske?
Citera
2013-11-29, 07:43
Medlem
Lukos avatar
Haha TS har sett att "alla andra" går runt med en shaker på gymmet och dricker "något" och vill göra likadant, ser jag.

Tur att det finns flera användare som kan läxa upp dig.
Citera
2013-11-29, 08:33
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTF
Mocha Cream har jag inte smakat, men såg att Toffee hade kommit nu nyligen! Har du provat den, kanske?

Ja, toffee är underbar, särskilt med mjölk
Citera
2013-11-29, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CannonDorf

Är de kalorifulla? låter gott iaf
Citera
2013-11-29, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luko
Haha TS har sett att "alla andra" går runt med en shaker på gymmet och dricker "något" och vill göra likadant, ser jag.

Tur att det finns flera användare som kan läxa upp dig.

Jag skulle egentligen köpa en vanlig dricksflaska för typ ett år sedan dagen då jag började gymma, men de hade ingen i den butiken så de föredrog en shaker åt mig, även har jag aldrig noterat någon dricka "något" på gymmet som jag också vill testa, så nu hade du allt fel
Men JA, jag är skit tacksam över att folk är villiga att ge råd och hjälp
Citera
2013-11-29, 18:24
Medlem
Wolverine6s avatar
Dessutom ska du inte ha proteinpulvret i vatten mer än under just då då du gjort den. Av någon Anledning "dunstar" proteinet bort i just vatten.
Citera
2013-11-29, 22:09
Medlem
Badassoverheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wolverine6
Dessutom ska du inte ha proteinpulvret i vatten mer än under just då då du gjort den. Av någon Anledning "dunstar" proteinet bort i just vatten.

Det dunstar inte bort, det bryts ner.
Tror dock som att proteinpulvret inte kommer hinnas brytas ner till aminosyror och peptider under ett gympass.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in