Citat:
Ursprungligen postat av
pplaunus
Tja!
Har nyligen läst på lite grann om cannabis, och har sett flera trådar på olika forum om folk som säger att samhället gör cannabis till en mycket större grejj än vad det är. Såg t.ex en artikel på expressen.se där dom skrev (jag citerar):
"
Cigaretter farligare än cannabis
Tobak och alkohol är farligare än både ecstasy och cannabis."
De listade olika droger beroende på hur farliga de var. Både alkohol (femte farligaste på listan) och tobak (nionde plats), som vi använder varje dag, kom före cannabis som fick en elfte plats.
Hur ser ni på det här? Jag har inga erfarenheter av cannabis, så jag tar ingen sida i det här.

Exempelvis pratas det om haschpsykoser, men när jag pratat med flera på psykosmottagningar så har dom aldrig hört talas om en psykos som kommer pga Maja.
Personligen ser jag ingen poäng med någon slags narkotika.
Jag dricker knappt alkohol, har slutat röka och snusa, och aldrig provat droger. Och är nöjd så
De största problemet tycker jag nog är just den sits personer kan hamna i, då det är en olaglig sak. Alla langare är inte trevliga typer, vilket är ett faktum, och eftersom det är en olaglig vara som säljs i Sverige som kan vara odlad av vem som helst och var som helst så kan man aldrig vara helt säker heller på vad som finns i.