2013-11-27, 14:10
Medlem
JamenNejs avatar
Tja,

Jag vet inte om det här är rätt forum att vända sig till, men tänkte göra ett försök. Det är så att jag hittade små zip-påsar, (ca 3*3 cm), i min brorsas rum här om dagen. Påsarna hade en bild på sig med någon slags smiley. Länkar en bild:

http://d2tq98mqfjyz2l.cloudfront.net...5668946995.jpg

Påsarna var tomma när jag hittade dom men är det någon som vet om de kan vara påsar som används till någon form av drogverksamhet?
Om det är någon som varit i kontakt med något liknande så skulle det vara intressant att veta
Citera
2013-11-27, 14:13
Medlem
kan din bror prata? isf tycker jag du kan fråga honom

mvh
Citera
2013-11-27, 16:09
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Jag skulle absolut få drogvibbar av sådana påsar.
Hur gammal är din bror?
Citera
2013-11-27, 23:54
Medlem
JamenNejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DwWU
kan din bror prata? isf tycker jag du kan fråga honom

mvh

Citat:
Ursprungligen postat av CeTh-LoEG
Jag skulle absolut få drogvibbar av sådana påsar.
Hur gammal är din bror?

Jag har frågat honom men han förnekar det, men ger mig inget bra svar på vad det är heller.

han är 17.
Senast redigerad av JamenNej 2013-11-27 kl. 23:59.
Citera
2013-11-28, 01:25
Medlem
CeTh-LoEGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamenNej
Jag har frågat honom men han förnekar det, men ger mig inget bra svar på vad det är heller.

han är 17.

Om han är en idiot som helt enkelt hamnat fel, bör du försöka ingripa.
Är han en mogen ungdom som vet vilka val han gör, bör du låta honom vara.

Om alternativ 1 stämmer bäst in på honom, föreslår jag att du helt enkelt konfronterar honom med att du vet att han sysslar med narkotika(?), ber honom att berätta och om han inte gör det får du helt enkelt påpeka att du kommer att ta upp det med era föräldrar. Om han inte är villig att tala då, får du helt enkelt gå vidare till föräldrarna.

Om han i stället berättar för dig, får du göra en bedömning av hur farlig situationen är, och vilket handlande som vore mest fördelaktigt av dig. Kanske är era föräldrar inskränkta moralister som skulle ringa polisen. Om det rör sig om illegal narkotika, kan detta få katastrofala följder, på grund av att han blir halvt utestängd ur samhället på grund av narkotikabrott i polisregistret.
Citera
2013-11-28, 02:11
Medlem
Fem spänn på att du är en orolig förälder. Oavsett, konfrontera honom och bedöm hans svar. Tror det finns en promille där ute som ändå vet vad dom håller på med.
Citera
2013-11-28, 06:53
Medlem
kolla lite noggrant på påsarna ser det ut att vara vita/gulaktiga rester i den eller typ små gröna/bruna bitar...

gröna/bruna smulor är den cannabis och då kan du vara lugn...(kanske ha en aning mer koll)

vitt/gulaktigt rester säg helt enkelt att han ska erkänna för dig annars måste du säga det till dina päron...(min teori är att han kommer att erkänna)

om det är ngt pulver skulle jag gissa på cannabinoider med tanke på han ålder men kan vara vad fan som helst
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in