2013-11-25, 14:08
Medlem
Eh.

Jag ska byta mobil inom en snar framtid, men jag velar alltid som en jävla alkoholist som inte vet vad han ska dricka först när det gäller att köpa ny mobil.
Jag velar just nu mellan just LG G2 och Galaxy S4. Jag kommer förmodligen att fota mest med den och så, vill ju helst ha en stor skärm och så då.
Storleken har ju betydelse...

Så nu undrar jag från er som är mer speclagda än mig där ute vilken av dem ni rekommenderar osv?

Tack på förhand och så.

(ledsen om det redan finns en tråd om detta...)
Citera
2013-11-25, 14:13
Medlem
Båda är ju jävligt bra.

Jag själv har en S4 och är nöjd med den. G2 är ju lite nyare och således lite bättre i de flesta avseenden.

Däremot är jag allergisk mot LG eftersom alla LG-produkter jag haft har pajat utan uppenbar anledning.
Citera
2013-11-25, 14:17
Medlem
Inte tittat på Nexus 5? Skriver just nu från en och är sjukt nöjd!
Citera
2013-11-25, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oscardavidake
Inte tittat på Nexus 5? Skriver just nu från en och är sjukt nöjd!

Hm. Faktiskt inte...? Får göra det. Har inte riktigt tänkt på Nexus alls, faktiskt. Någonsin. Jag har mest kollat typ Samsung och Ericsson och sånt shit.
Citera
2013-11-25, 14:42
Medlem
Paladins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glittrigdildo
Hm. Faktiskt inte...? Får göra det. Har inte riktigt tänkt på Nexus alls, faktiskt. Någonsin. Jag har mest kollat typ Samsung och Ericsson och sånt shit.

Skit i Nexusen om du inte är extremt böjd åt att få Googles mjukvara några månader innan andra släpper den. Nexusen är sämre än LGn på alla punkter. En budget G2a helt enkelt.

Kolla recensioner så förstår du.

Hands down G2an. Grymmare telefon finns inte ute just nu. Jag har själv aldrig trott att jag skulle ta och köpa en LG smartphone i mina dagar men det gjorde jag och jäklar, helt grym skärm, grym batteritid (senast 55 timmar standby med 6 tim drygt skärmtid), grymt ljud i hörlurar, kameran är den bästa jag haft på en telefon under rätt omständigheter* dock!

*Kameran är ingen höjdare i dunkelt ljus på rörliga objekt! Fokuserar segt. Dock sägs det att det är på väg en uppdatering för detta! I dagsljus etc är den grym.

Åk till en butik och känn på dem vetja! Jag köpte min osedd efter att ha förlitat mig på recensioner och jag är sjukt nöjd!
Citera
2013-11-28, 14:02
Medlem
G2 verkar jävligt fet! Skulle nog valt den. S5 kommer väl under våren?
Citera
2013-11-28, 14:44
Medlem
Om storleken inte är för mycket att hantera så finns det inget som slår Note 3 i dagsläget, inte G2 heller.
Citera
2013-12-04, 11:56
Medlem
JacobBeanss avatar
Om du vill ha en telefon för att ta kort med så kanske du skall ta en titt på Nokia Lumia 1020, som har en helt absurt bra kamera. Förutsatt att du kan tänka dig Windows Phone 8 alltså.

Om det bara står mellan G2 och S4 så skulle jag ha sagt G2. Dock så lär du bli nöjd oavsett vilken av dessa du än tar.
Citera
2013-12-08, 19:33
Medlem
Bäst just nu är G2, xperia Z1 och Note 3. Har själv en xperia z1 och är väldigt nöjd men skulle nog rekommendera G2 då den är billig (mest prisvärd) och har grym skärm och batteri.
Citera
2013-12-13, 01:29
Medlem
Gällande formfaktorn "mobiltelefon" - Fem av sju dagar i veckan hade jag tagit G2. De övriga dagarna hade jag tagit S4 bara för att jag numera är en inbiten Samsung-diggare.

Gällande formfaktorn "högkvalitativ, mindre surfplatta med goda inslag av mobiltelefoni" - Alla dagar i veckan hade jag valt Note 3.

Ang G2 kontra S4 handlar det mkt om smak och tyckte men G2:s fina batteritid och sansade storlek tilltalar åtminstone mig. Likaså placering av volymknappar. Dock jämför jag G2 med Note 2 när jag gör den värderingen eftersom jag inte jämfört med en S4 fullt ut.
Citera
2013-12-13, 23:05
Bannlyst
Ett tips från mig: köp ALDRIG lg, och då menar jag det ALDRIG någon lg telefon, se bara på lg 2x som fick sin uppdatering till jelly bean efter 1 år?!?!?! Köp samsung bra funktioner och fri lek.
Citera
2013-12-15, 09:57
Medlem
EnDodTigers avatar
Har precis bytt från iPhone till Galaxy S4, det bästa mobilköpet jag gjort. Kommer ALDRIG gå tillbaka till iPhone i allafall.
Har inte provat LG, men du lär inte bli besviken av S4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in