Citat:
Ursprungligen postat av
thedanishguy
Som du säger så är utvecklingen på väg framåt i USA och förhoppningsvis är den snart även funnen i Sverige. Men tyvärr så har vi fortfarande en relativt stor skara medborgare som är emot en legalisering i Sverige så det kan ju sakta ner processen avsevärt.

Visst är det så att det finns många som är emot en legalisering av cannabis, med dessa är bara arroganta och vägrar inse fakta. Och vi lever i en kunskaps ålder där vi har tillgång till all fakta som finns i världen bara ett par musklick ifrån att hitta den. Jag kan förstå att det va svårare förr när man faktiskt va tvungen att gå till ett bibliotek för att ta reda på fakta, historia och kunskap. Men den generationen börjar även dö ut sakta men säkert, och yngre mer pålästa om ämnet stiger fram. Så jag tror inte dom som är emot bromsar så hårt, i vissa fall hjälper dom till!
Ett otroligt bra exempel har ni här:
http://www.youtube.com/watch?v=kFgrB2Wmh5s
Skrattar varje gång jag ser klippet... Här ser vi vilken kunskap dom som styr och ställer sitter på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jimbo
Ju fler länder som följer USA, desto mindre marknad för de kriminella.
Snart är Sverige den sista utposten där staten upprätthåller & skyddar en illegala marknad för de kriminella gängen. :/
Jag vet inte riktigt om det är just USA som man ska följa, andra länder är det ju lagligt på en helt annan nivå. Men USA vissar små steg man kan ta i rätt riktning! Tror inte Sverige kommer bli det sista landet i EU som gör det lagligt. Vi är måna om vårt ansikte utåt och vi vill inte klassas som ett land som stöter ut folk etc.
Det