2013-11-25, 11:19
Medlem
Frostflakess avatar
Är väll inte en "Nyhet" i sig att det här skulle hända, men värt att dela tycker jag.
Det verkar gå väldigt fort nu USA och andra länder, eller vad tycker ni?

Själv blir jag glad varje gång man läser något nytt om cannabis och dess framfart.
Mer och mer får upp ögonen och ser faktan som ligger mitt framför oss, och inom en snar framtid kanske här i Sverige? Det tar som vi många här på FB debaterar ett par år för Sverige att komma ikapp, vi kan ju som sagt inte neka fakta länge till.

http://www.philly.com/philly/news/na...ampaign=Buffer
Senast redigerad av Frostflakes 2013-11-25 kl. 11:19. Anledning: Rubrik
Citera
2013-11-25, 12:14
Medlem
thedanishguys avatar
Som du säger så är utvecklingen på väg framåt i USA och förhoppningsvis är den snart även funnen i Sverige. Men tyvärr så har vi fortfarande en relativt stor skara medborgare som är emot en legalisering i Sverige så det kan ju sakta ner processen avsevärt.
Citera
2013-11-25, 12:58
Medlem
Jimbos avatar
Ju fler länder som följer USA, desto mindre marknad för de kriminella.
Snart är Sverige den sista utposten där staten upprätthåller & skyddar en illegala marknad för de kriminella gängen. :/
Citera
2013-11-25, 13:43
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thedanishguy
Som du säger så är utvecklingen på väg framåt i USA och förhoppningsvis är den snart även funnen i Sverige. Men tyvärr så har vi fortfarande en relativt stor skara medborgare som är emot en legalisering i Sverige så det kan ju sakta ner processen avsevärt.

Visst är det så att det finns många som är emot en legalisering av cannabis, med dessa är bara arroganta och vägrar inse fakta. Och vi lever i en kunskaps ålder där vi har tillgång till all fakta som finns i världen bara ett par musklick ifrån att hitta den. Jag kan förstå att det va svårare förr när man faktiskt va tvungen att gå till ett bibliotek för att ta reda på fakta, historia och kunskap. Men den generationen börjar även dö ut sakta men säkert, och yngre mer pålästa om ämnet stiger fram. Så jag tror inte dom som är emot bromsar så hårt, i vissa fall hjälper dom till!

Ett otroligt bra exempel har ni här: http://www.youtube.com/watch?v=kFgrB2Wmh5s
Skrattar varje gång jag ser klippet... Här ser vi vilken kunskap dom som styr och ställer sitter på.

Citat:
Ursprungligen postat av Jimbo
Ju fler länder som följer USA, desto mindre marknad för de kriminella.
Snart är Sverige den sista utposten där staten upprätthåller & skyddar en illegala marknad för de kriminella gängen. :/

Jag vet inte riktigt om det är just USA som man ska följa, andra länder är det ju lagligt på en helt annan nivå. Men USA vissar små steg man kan ta i rätt riktning! Tror inte Sverige kommer bli det sista landet i EU som gör det lagligt. Vi är måna om vårt ansikte utåt och vi vill inte klassas som ett land som stöter ut folk etc.
Det
Citera
2013-11-25, 15:58
Medlem
tvivales avatar
Detta visste vi redan. Men gott att läsa ändå, och att det nu äntligen börjar sättas i verk.
Citera
2013-11-26, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frostflakes
Visst är det så att det finns många som är emot en legalisering av cannabis, med dessa är bara arroganta och vägrar inse fakta. Och vi lever i en kunskaps ålder där vi har tillgång till all fakta som finns i världen bara ett par musklick ifrån att hitta den. Jag kan förstå att det va svårare förr när man faktiskt va tvungen att gå till ett bibliotek för att ta reda på fakta, historia och kunskap. Men den generationen börjar även dö ut sakta men säkert, och yngre mer pålästa om ämnet stiger fram. Så jag tror inte dom som är emot bromsar så hårt, i vissa fall hjälper dom till!

Ett otroligt bra exempel har ni här: http://www.youtube.com/watch?v=kFgrB2Wmh5s
Skrattar varje gång jag ser klippet... Här ser vi vilken kunskap dom som styr och ställer sitter på.

Jag vet inte riktigt om det är just USA som man ska följa, andra länder är det ju lagligt på en helt annan nivå. Men USA vissar små steg man kan ta i rätt riktning! Tror inte Sverige kommer bli det sista landet i EU som gör det lagligt. Vi är måna om vårt ansikte utåt och vi vill inte klassas som ett land som stöter ut folk etc.
Det

Hahahaha vilket jävla sänke..

har inte hunnit läsa artiklarna ännu, betyder detta att man kan åka dit som turist och röka på?
Citera
2013-11-27, 12:01
Medlem
Frostflakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil

har inte hunnit läsa artiklarna ännu, betyder detta att man kan åka dit som turist och röka på?

Haha, ja som sagt ajg skrattar varje gång jag ser videon, finns ett par till liknande på tuben!

Dom skriver: "That means Annie's will be allowed to expand its pot sales to all adults 21 and older, not just medical patients."

Så det verkar ju fritt fram att köpa, men om du får använda det vet jag inte. Måste själv läsa mer innan jag säger något dumt!
Citera
2013-11-27, 19:15
Medlem
jamesdeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToBrazil

Egentligen inte - för attt få ett turistvisum till USA måste du skriva på ett papper (numera digitalt) att du inte har för avsikt att bryta mot några federala lagar under din vistelse. Eftersom cannabis fortfarande är olagligt på federal nivå så är det tekniskt sätt ett brott mot ditt visum att röka cannabis som turist. Skulle du bli påkommen kan du utkastad från landet och portad från att återvända. Att man lär komma undan med det i praktiken är en annan sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in