• 1
  • 2
2013-11-25, 09:22
Medlem
JayGatsbys avatar
ker p affrsresa till USA i dagarna och tnkte ta med lite svenska pepparkakor att ge till kunderna.
r det ngot man fr ta med sig in eller blir vskan uppriven pga dem i tullen?
Citera
2013-11-25, 09:45
Medlem
pajasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
ker p affrsresa till USA i dagarna och tnkte ta med lite svenska pepparkakor att ge till kunderna.

Nu r jag inte 100 men tror det kommer rknas som mat och det kommer inte f tas med p planet.
Citera
2013-11-25, 11:35
Medlem
Medianas avatar
Det gr bra att ta med sig, mnga som tar med sig det in. Tulldeklarationen handlar mest om ktt, ost, mjlk, frukt och grnsaker, Saker som kan vara smittade. Helt okej att ha med sig godis, kakor etc. Det vrsta som kan hnda r att du fr scanna bagaget vid tullen. Tar ca 1-2 min extra.
Citera
2013-11-25, 11:53
Medlem
CrilleKexs avatar
Du fr absolut ta med dig det. Jag har sjlv gjort det utan problem. Dremot r ktt, fisk, mjlkprodukter mm frbjudet att ta in.
Citera
2013-11-25, 14:27
Medlem
JayGatsbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Du fr absolut ta med dig det. Jag har sjlv gjort det utan problem. Dremot r ktt, fisk, mjlkprodukter mm frbjudet att ta in.

Utmrkt, tack!
Citera
2013-11-25, 15:14
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:

Utmrkt, tack!

Det r nog inga problem, tala bara om i tulldeklarationen att Du har dem med s de kan titta om de vill. Enda gngen man kan f problem utver att de tar det man har med r om man tar med ngot utan att deklarera det.
Citera
2013-11-25, 17:05
Medlem
Eller sa koper du dem nar du kommit fram. Svenska pepparkakor (Anna's) finns i hyllorna pa de flesta storre matvarukedjorna, lite olika beroende pa vart du befinner dig.
Citera
2013-11-25, 18:02
Medlem
TexasSwedes avatar
Citat:

Inga problem. Det r (som andra ocks sagt) ktt och frsk frukt som inte gillas. Jag har haft med mig Wasa knckebrd (Wasa Frukost, min favorit, sljs inte hr), Kalles Kaviar, godis, till och med Soldatens rtsoppa. Vid nt tillflle ppnade de vskan, och frgade "tror du inte det finns mat hr i USA?" :-) Jag frklarade dock att det hr var svenska specialvaror jag inte kan hitta i USA, och de slppte igoneom mig utan att ens kolla nrmare vad det var jag hade med mig.
Citera
2013-12-17, 15:33
Medlem
Mr.Majestics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borninfidel
Eller sa koper du dem nar du kommit fram. Svenska pepparkakor (Anna's) finns i hyllorna pa de flesta storre matvarukedjorna, lite olika beroende pa vart du befinner dig.

+1

WalMart och Walgreens, bland annat.
Citera
2013-12-17, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediana
Det gr bra att ta med sig, mnga som tar med sig det in. Tulldeklarationen handlar mest om ktt, ost, mjlk, frukt och grnsaker, Saker som kan vara smittade. Helt okej att ha med sig godis, kakor etc. Det vrsta som kan hnda r att du fr scanna bagaget vid tullen. Tar ca 1-2 min extra.

Ja jag fick scanna mitt bagage igr vid en secondary inspection precis bredvid tullen d jag hade med mig lite torkade svampar, kryddor och annan mat med mig hem frn Sverige. Inga problem alls.
Citera
2013-12-18, 17:45
Medlem
Hade med mig en massa skit till en kompis i usa. Kaviar,sill,kncke mm,mm. Gick p rtt i tullen.
Det enda dom gjorde var att kra en extra gng genom rntgen. Sen var det bara att g vidare.
Citera
2013-12-18, 20:49
Medlem
Dagge1976s avatar
Hr finns annars svart p vitt s slipper vi gissa:

https://help.cbp.gov/app/answers/det...r-personal-use
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto