2013-11-26, 15:52
Medlem
Green-manalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiftpenna
Ni som bara gafflar om hur säkert Malmö är och vilka inskränkta rasistiska as föräldrarna är, skall vi inte ta och kolla till lite nu vilka som egentligen yttrar rasistiska åsikter?

Är det så värst många sådana i tråden? Är det inte snarare så att lika ofta som vänstern skriker "rasist" så skriker sådana som du "pk"? Vad är skillnaden i ytterligheterna?

Klart det är invandrare som ställer till med problemen i Malmö. Men frågan för mig är huruvida en skolklass på 30st 14åringar skulle överleva en skolresa på 2 dagar och tror man att det är problematisk så är man en byfåne som gör bäst i att stanna hemma. Har inget med rasism att göra. Man är inskränkt för att man är rädd för omvärlden som man i sin tur inte vågar besöka. Man nöjer sig med att läsa Flashback och därefter är bilden klar.

Kommer skolbarn, blonda som fan, bli rånade mitt på dagen i centrala Malmö? Nej. Kommer de kunna gå i centrala Malmö på kvällen? Ja. Skulle de vara praktiskt för dem att gå i Rosengård på kvällen? Nej. Är det större chans att deras skolbuss kraschar om de väljer bort Malmö till fördel för en byhåla med små landsvägar? Ja.
Citera
2013-11-26, 15:56
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaro Paro
Alltså det beror ju på var man tar sin fakta ifrån. Det är klart att om man väljer att ta in en vinklad bild, bra eller dålig så kan ju man få en skev uppfattning av staden.

Nu vet jag inte hur föräldrarna har gjort sin research. Men skulle det nu vara så att man t.ex lyssnande på något FB likande sida där man har en vinklad bild av problematiken i Malmö ja då blir det ju ett beslut kantat med fördomar.

Sen vet du ju ingenting om vilka föräldrar som finns i klassen eller vad dom baserade sina beslut på. Men det rimmar i enlighet med dina åsikter och därav ska du ta detta beslut till försvar utan ifrågasätta någonting.

Vad sa vi igen? Fördomar.. Ahh juste!
Den i radion intervjuade klassläraren för den 8:a som skulle vara värd för besöket, svarade att skolans respons på den avböjda inbjudan var att starta ett projekt i klassen om fördomar och rasism. Flera i den här tråden verksamma Malmö-apologeterna har också antytt rasistiska motiv för att avstå den berikande upplevelsen att besöka lilla Chicago.

Ingenstans har det ens antytts att föräldrarna motsatt sig ett besök i staden på grund av att det lever så in i helvete många muskingar där. Det är alltså DIN sida -om jag tolkar dig rätt- som sätter sammahanget mellan grov och våldsam kriminalitet OCH högfrekvent blattepopulation. Vem är RASISTEN?
Citera
2013-11-26, 15:58
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Green-manalish
Är det så värst många sådana i tråden? Är det inte snarare så att lika ofta som vänstern skriker "rasist" så skriker sådana som du "pk"? Vad är skillnaden i ytterligheterna?

Klart det är invandrare som ställer till med problemen i Malmö. Men frågan för mig är huruvida en skolklass på 30st 14åringar skulle överleva en skolresa på 2 dagar och tror man att det är problematisk så är man en byfåne som gör bäst i att stanna hemma. Har inget med rasism att göra. Man är inskränkt för att man är rädd för omvärlden som man i sin tur inte vågar besöka. Man nöjer sig med att läsa Flashback och därefter är bilden klar.

Kommer skolbarn, blonda som fan, bli rånade mitt på dagen i centrala Malmö? Nej. Kommer de kunna gå i centrala Malmö på kvällen? Ja. Skulle de vara praktiskt för dem att gå i Rosengård på kvällen? Nej. Är det större chans att deras skolbuss kraschar om de väljer bort Malmö till fördel för en byhåla med små landsvägar? Ja.
Tvivlar på att medelålders Odense-danskar är speciellt "kontaminerade" av flashback-rasism. Överskattar du inte detta forums spridning nu?
Citera
2013-11-26, 16:38
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ValdtaktsSemiten
Kanske bör man göra som i UK och utdela en rasiststämpel till föräldrarna om de vägrar låta barnen följa med?

Det är vad som händer att föräldrarna utpekas som rasister. Begrepp som "de är rasister" upplever för tillfället en nyfödelse, i media och bland PK-folk. Enligt den här cykel: Ett begrepp föds, växer, mognar, förnyas, åldras, dör. PK-etablisemanget gräver sin egna grav för tillfället.

Det är omöjligt att föra en debatt långsiktigt och kalla motståndaren för rasism. Det gör bara att tredje part, dvs allmänheten fortare lär sig att debatten inte handlar om rasism utan om befogade rädslor kring brott och sociala spänningar. Det är farligt för rektorns trovärdighet när föräldrarna inte gör som skolan vill. DVS störst hotet enligt mig gentemot politisk korrekthet är när människor tänker själva.

Jag tror det efter höstens rasism-anklagelser kommer bli mycket svårt för etablissemanget att ta upp ordet rasism ingen. Att folk lägre fram håller på att bli rasister det är en annan sak.
Senast redigerad av Hegamon 2013-11-26 kl. 16:41.
Citera
2013-11-26, 16:40
Bannlyst
Vad skall man se i Malmö? Finns inget och göra i Malmö, efterbliven håla med efterblivna människor som pratar sämre Svenskar än utlänningar som Ålänningar. Malmö borde aldrig har blivit Svenskt, det är som ockupera landområde ute havet, kostar bara en massa pengar.

När jag besökte Malmö för några år sedan, gick jag på bio i Malmö, deras "biopalats" var ett skämt, tom Heron City som ligger ute i en förort till Stockholm är bättre än det man kallar för biopalats i Malmö.

I Rosengård hittar vi bara mänsklig smuts och slödder ..

Är det bättre det mötas i Köpenhamn ? Är i alla fall en stad som är dynamisk.
Senast redigerad av Niggers 2013-11-26 kl. 16:53.
Citera
2013-11-26, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vad skall man se i Malmö? Finns inget och göra i Malmö, efterbliven håla med efterblivna människor som pratar sämre Svenskar än utlänningar som Ålänningar. Malmö borde aldrig har blivit Svenskt, det är som ockupera landområde ute havet, kostar bara en massa pengar.

När jag besökte Malmö för några år sedan, jag på bio i Malmö, deras "biopalats" var ett skämt, tom Heron City som ligger ute i en förort till Stockholm är bättre än det man kallar för biopalats i Malmö.

I Rosengård hittar vi bara mänsklig smuts och slödder ..

Är det bättre det mötas i Köpenhamn ? Är i alla fall en stad som är dynamisk.
Vafan, är du grek?
Citera
2013-11-26, 17:12
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hundarnafromrg
säg inte smuts om rosengård passa dig vi kmr hitta dig
1. Definiera "vi", tack!
2. Beskriv i korta drag hur detta "hitta dig" ska gå till.
3. Redogör på lätt svenska vad det skulle innebära att bli "hittad".
4. Träffades din mor och far på en släktträff?
5. Har ni stampat jordgolv hemma?
Citera
2013-11-26, 17:25
Medlem
Fjodorovs avatar
Det skolan måste förstå är att det är främst föräldrarna och inte skolan som bestämmer vad sina barn ska och inte ska göra, allt annat är rent moraliskt förkastligt.

Att hävda att föräldrarna gör fel när de uppenbart är oroade över att de ska besöka Malmö (med all rätt) är ju inte att försöka förstå dem. Snarare drar man paralleller till rasism och konspirationsteorier om att media svartmålar Malmö, eftersom Sveriges mångkulturella centrum aldrig någonsin skulle kunna vara ett hemskt ställe att besöka, det går helt enkelt inte in i den PK-marinerade hjärnan.
Citera
2013-11-26, 17:37
Medlem
Citat:

Märkligt, första gången mina två kompisar besökte Malmö i tolvårsåldern så blev de direkt misshandlade och rånade inne på ett köpcentrum mitt på ljusa dagen med ett tiotal vittnen. Andra gången jag själv var där så kom ett stort gäng och skulle råna mig, mitt på ljusa dagen bland människor utanför en kiosk, gången efter det så var det ett gäng som jagade och skulle misshandla mig mitt på Möllan utan någon anledning. Sen har mina kompisar blivit misshandlade grovt mitt i stora folkmassor mitt på dagen, polisen griper ju inte ens dom, så varför skulle dom bry sig? Kan rabbla upp säkert 15 fall till som hänt mina kompisar mitt på ljusa dagen som inte ens bor i Malmö, endast besöker staden kanske en gång i halvåret.
Citera
2013-11-26, 18:03
Medlem
Green-manalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuskis123
Märkligt, första gången mina två kompisar besökte Malmö i tolvårsåldern så blev de direkt misshandlade och rånade inne på ett köpcentrum mitt på ljusa dagen med ett tiotal vittnen. Andra gången jag själv var där så kom ett stort gäng och skulle råna mig, mitt på ljusa dagen bland människor utanför en kiosk, gången efter det så var det ett gäng som jagade och skulle misshandla mig mitt på Möllan utan någon anledning. Sen har mina kompisar blivit misshandlade grovt mitt i stora folkmassor mitt på dagen, polisen griper ju inte ens dom, så varför skulle dom bry sig? Kan rabbla upp säkert 15 fall till som hänt mina kompisar mitt på ljusa dagen som inte ens bor i Malmö, endast besöker staden kanske en gång i halvåret.

Det låter ju helt absurt. Det faller på sin egen orimlighet att det där skulle vara standard varje gång man åker till Malmö. När det var som värst, vad snittade staden i personrån? 3 per dag? Tror inte ens 1 av dem per dag är i centrala staden. Men säg 1 i centrum per dygn. Passerar 100 000-tals människor varje dag och under 24 timmar. Hur stor är risken?

De gånger man pratar med folk som besökt Malmö är svaret alltid samma. Något i stil med "Oj vad mycket trevligare det var 'n vi trodde/hade hört". Enda gångerna jag hör annorlunda är på anonyma forum där källkritiken är 0..

En dansk skolklass hade givetvis klarat sig problemfritt.

Malmö har problem, till största delen invandrarrelaterade vad gäller brottslighet. Men det är fortfarande Sverige vi pratar om, inte Detroit. Att inte skicka iväg en skolklass är i det paranoidaste laget..
Citera
2013-11-26, 18:13
Medlem
Citat:
Det låter ju helt absurt. Det faller på sin egen orimlighet att det där skulle vara standard varje gång man åker till Malmö. När det var som värst, vad snittade staden i personrån? 3 per dag? Tror inte ens 1 av dem per dag är i centrala staden. Men säg 1 i centrum per dygn. Passerar 100 000-tals människor varje dag och under 24 timmar. Hur stor är risken?

De gånger man pratar med folk som besökt Malmö är svaret alltid samma. Något i stil med "Oj vad mycket trevligare det var 'n vi trodde/hade hört". Enda gångerna jag hör annorlunda är på anonyma forum där källkritiken är 0..

Malmö har problem, till största delen invandrarrelaterade vad gäller brottslighet. Men det är fortfarande Sverige vi pratar om, inte Detroit. Att inte skicka iväg en skolklass är i det paranoidaste laget..
Det är nog större risk att två 12-15åriga blonda rika gossar blir rånade än att en 30årig affärsman blir det, tror inte du det också? Så fort vi började gymnasiet så hände det inte så ofta längre, inga bra byten helt enkelt. Men danskarna var just i den åldern.
Citera
2013-11-26, 18:22
Medlem
Citat:

Och glöm inte det faktum att Malmö har FLER rån per capita än Colombias råntätaste storstad, Cali. Malmö har även 50% fler rån än Los Angeles och 30% fler rån än New York. Malmö är såklart inget ghetto, men det är väldigt onödigt och dumt att skicka iväg sina tonåringar dit, om man bryr sig om deras mentala och fysiska hälsa dvs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in