Du bör kunna skicka in dina uppgifter i PDF om inte läraren har någon efterbliven policy. Jag skickar alltid in alla uppgifter i PDF oavsett om jag använder Microsoft Word, LibreOffice Writer eller Google Docs.
Har varit med om någon lärare som vill skriva feedback direkt i dokumentet och som velat ha docx pga detta, men då är det bara skicka med en kopia konverterad till docx vilket går oavsett om du skriver i något annat program än Microsoft Word. Dock kan formateringen bli konstig i dokumentet, men då har ju läraren även fått PDF:en som han/hon kan läsa.
Edit: Kom dock på att Google Docs inte har stöd för bl.a korsreferenser vilket är ett stort no-no för mig, men det beror ju på kraven du respektive dina lärare har på utformningen av dokument. Har inte stött på någon lärare som kräver att man använder sig av korsreferenser (även om det säkert finns sådana också), men personligen tycker jag att det blir väldigt fult när man använder sig av flera identiska fot-/slutnoter. Aldrig använt Chrome OS och vet inte om varianten av Google Docs är likadan som den i webbläsaren till övriga operativsystem, men skulle misstänka det.
Senast redigerad av Skodeg 2013-11-25 kl. 00:57.