Citat:
Ursprungligen postat av
Boxhandsken
När jag ser de senaste bilderna på Saturnus, eller på jorden från ett långt avstånd, kan jag inte låta bli att undra om detta verkligen är avsett för våra ögon. Vi är ju egentligen bara ett litet djur... Som iofs har utforskat hela jorden och sedan börjat blicka uppåt/utåt. Vi spänner fast oss själva eller diverse prylar högst upp på kontrollerade explosioner som besegrar gravitationen, segar sig genom atmosfären och lämnar detta kretslopp. Jag kan inte låta bli att undra om det verkligen är meningen... Det kan fan inte vara "tillåtet". Man kan likna det med att rymma från ett fängelse. Eller nån form av fusk i ett tv-spel, som när man hoppar över flaggan i Super Mario Bros. Man får egentligen inte vara där.
Hur ser ni andra på det?
Istället för att besvara din fråga exakt med " Ja det är meningen, Eller Nej det är inte meningen ".
Kan jag säga " Gud har skickat oss på ett uppdrag, Detta uppgrag går ut på att upptäcka universum, " Du kanske inte gillar denna historia/svar. Men jag skulle kunna hitta på en bra utförlig historia.
Som låter ännu bättre.. Som du kommer tror på.. Men får " tro " dig att komma närmare verkligheten?
Om du tror på min historia, Kommer du närmare verkligheten/sanningen då? Nej
Om du inte tror på min historia, Kommer du närmare verkligheten/sanningen då? Nej
Tänk om det jag säger är en sant, Även om det är sant så är det bara en historia för dig.
Du kan välja att tro eller inte tro på det.
Vi ska försöka förstå varför sånna här frågor uppsår, Roten.
Känslorna bakom dina frågor säger mer en själva texten..
" Vad är meningen? " samma som " Vad är meningen med livet? " " Varför finns vi här? "..
Det är
existentiella frågor,
Skulle du formulera din fråga likadant om du upplevde total lycka och harmoni i ditt liv?
Just nu upplever många att livet är jobbigt, Det är då man frågar " Varför allt liv? " " Varför skapelse? " " Vad är meningen? "...
Ändra upplevelsen, Då kommer de rätta frågorna. Just nu kommer frågan från fel perspektiv.