Citat:
Ursprungligen postat av
divison
Vi har alla sett dom! Människor som år efter år ser exakt lika ut trots styrketränandet.
Jag betvivlar att dessa herrar är såna som inte kan bygga muskler.
Deras problem är att dom:
Inte vilar tillräckligt.
Inte sover ordentligt.
Äter inte rätt.
Dricker för mycket alkohol.
Tränar för oseriöst.
Eller?
Känner en snubbe som so tränat i över ett år och man märker fan ingen skillnad!
Nej, det måste inte bero på disciplin eller slarv även om det naturligtvis kan vara det. Vissa har väldigt svårt att bygga muskler, så kallade hardgainers, och de svarar dåligt på träning som kanske funkar bra för andra mer genetiskt tursamma. En del bygger okej även fast de super, tränar slarvigt och ostrukturerat.
Jag är själv en typisk hardgainer, var spinkig och svag under unga år och dålig på jympan. Jag måste träna på ett visst sätt, min kropp svarar knappt alls på övningar som andra kan bygga på.