2013-11-23, 23:59
  #1
Medlem
Vi har alla sett dom! Människor som år efter år ser exakt lika ut trots styrketränandet.

Jag betvivlar att dessa herrar är såna som inte kan bygga muskler.

Deras problem är att dom:
Inte vilar tillräckligt.
Inte sover ordentligt.
Äter inte rätt.
Dricker för mycket alkohol.
Tränar för oseriöst.

Eller?

Känner en snubbe som so tränat i över ett år och man märker fan ingen skillnad!
Citera
2013-11-24, 00:05
  #2
Medlem
Shtangist1995s avatar
Intressant. Du tror alltså att alla är har samma mål som dig, att bli stor? Tänk om personen i fråga vill bli stark, eller bara hålla sig i form? Alla vill inte bli nästa stora garderobs-homo-baddybillder'n.

Förövrigt är jag nyfiken på hur du kan avgöra detta, mäter du personen i fråga biceps kontinuerligt?
__________________
Senast redigerad av Shtangist1995 2013-11-24 kl. 00:07.
Citera
2013-11-24, 00:20
  #3
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divison
Vi har alla sett dom! Människor som år efter år ser exakt lika ut trots styrketränandet.

Jag betvivlar att dessa herrar är såna som inte kan bygga muskler.

Deras problem är att dom:
Inte vilar tillräckligt.
Inte sover ordentligt.
Äter inte rätt.
Dricker för mycket alkohol.
Tränar för oseriöst.

Eller?

Känner en snubbe som so tränat i över ett år och man märker fan ingen skillnad!

Nej, det måste inte bero på disciplin eller slarv även om det naturligtvis kan vara det. Vissa har väldigt svårt att bygga muskler, så kallade hardgainers, och de svarar dåligt på träning som kanske funkar bra för andra mer genetiskt tursamma. En del bygger okej även fast de super, tränar slarvigt och ostrukturerat.

Jag är själv en typisk hardgainer, var spinkig och svag under unga år och dålig på jympan. Jag måste träna på ett visst sätt, min kropp svarar knappt alls på övningar som andra kan bygga på.
Citera
2013-11-24, 00:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtangist1995
Intressant. Du tror alltså att alla är har samma mål som dig, att bli stor? Tänk om personen i fråga vill bli stark, eller bara hålla sig i form? Alla vill inte bli nästa stora garderobs-homo-baddybillder'n.

Förövrigt är jag nyfiken på hur du kan avgöra detta, mäter du personen i fråga biceps kontinuerligt?
Nej det tror jag inte. Jag är inte stor i den bemärkelsen. Ingen på gymmet skulle kalla mig "biff", bara människor som inte kan något om träning.

En smal person som ligger och bänkpressar och bicepscurlar vill förmodligen bli större eller? Jag snackar om dom som inte växt något, inte ens gått upp det minsta i fett.

Jag snackar inte om någon som löper på bandet.
Citera
2013-11-24, 00:51
  #5
Medlem
Pankreatits avatar
Växer man inte äter man inte nog mycket. Om det andra är bra så är det så enkelt.
Citera
2013-11-24, 01:20
  #6
Bannlyst
Jag tvivlar inte en sekund på att det ligger dubbelmoral i detta och att du projicerar så det bara ryker om det.

Men svar på din fråga: Ja, det kan bero på att de slarvar med sömn, kost, tränar för ofta, lyfter samma vikter utan att öka, osv.
Citera
2013-11-24, 06:45
  #7
Medlem
Ganska många personer har inte den rätta passionen, disciplinen och motiveringen i sin träning.

Att pusha sig själv till gränsen nästan varje träning är tufft, att lägga på den där extra vikten. Många mesar runt alldeles för mycket och hittar på ursäkter för sig själva.

Oerhört många brister också i disciplin avseende **regelbundenhet**, kost och vila.

Vissa svagare individer blir 'sjuka' väldigt mycket mer än andra etc, etc...

Exakt samma kan sägas om en del som försöker bli bra i andra discipliner som tex löpning. Speciellt nu under vinterhalvåret att ändå genomföra sina träningsscheman i vått och torrt, oerhört många som inte pallar.
__________________
Senast redigerad av msthlm37 2013-11-24 kl. 06:49.
Citera
2013-11-24, 09:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Ganska många personer har inte den rätta passionen, disciplinen och motiveringen i sin träning.

Att pusha sig själv till gränsen nästan varje träning är tufft, att lägga på den där extra vikten. Många mesar runt alldeles för mycket och hittar på ursäkter för sig själva.

Oerhört många brister också i disciplin avseende **regelbundenhet**, kost och vila.

Vissa svagare individer blir 'sjuka' väldigt mycket mer än andra etc, etc...

Exakt samma kan sägas om en del som försöker bli bra i andra discipliner som tex löpning. Speciellt nu under vinterhalvåret att ändå genomföra sina träningsscheman i vått och torrt, oerhört många som inte pallar.
Exakt man blir inte bra på nått eller stor/vältränad i medvind det är först när man kämpar på i motvind man skiljs ifrån lammen
Citera
2013-11-24, 11:11
  #9
Medlem
snaelladus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av msthlm37
Ganska många personer har inte den rätta passionen, disciplinen och motiveringen i sin träning.

Att pusha sig själv till gränsen nästan varje träning är tufft, att lägga på den där extra vikten. Många mesar runt alldeles för mycket och hittar på ursäkter för sig själva.

Oerhört många brister också i disciplin avseende **regelbundenhet**, kost och vila.

Vissa svagare individer blir 'sjuka' väldigt mycket mer än andra etc, etc...

Exakt samma kan sägas om en del som försöker bli bra i andra discipliner som tex löpning. Speciellt nu under vinterhalvåret att ändå genomföra sina träningsscheman i vått och torrt, oerhört många som inte pallar.

Regelbundenheten är en stor grej, tror jag. Många börjar hårt (se nyårslöftena på gymmet efter december) och kör alldeles FÖR hårt och blir sjuka, eller alldeles matta och tycker inte det är roligt. Sen kommer de in då och då under resterande delen av året.

Angående löpningen; jag har inte mött en enda person i löpspåret sen det började bli snö och kallt (-10 till -15 på dagarna)
__________________
Senast redigerad av snaelladu 2013-11-24 kl. 11:25.
Citera
2013-11-24, 11:26
  #10
Medlem
dauits avatar
Största felet folk gör som aldrig växer är framförallt att dom inte tränar tillräckligt hårt eller rätt samt att dom inte äter tillräckligt mycket mat, sedan kan man börja skylla på att man är en så kallas "hardgainer"
Citera
2013-11-24, 11:30
  #11
Medlem
Tyrs-Vinges avatar
Du äter inte tillräckligt.
Du sover inte tillräckligt.
Du tränar inte regelbundet.

Mer än så är det inte.
Citera
2013-11-24, 11:41
  #12
Avslutad
Det krävs oerhört mycket disciplin att bygga väsentliga muskler. Första året på gymmet brukar jag se som ett prov, en inkörsport i kroppsbyggarens värld. Första året lär man sig det mesta om kost, träning, utförande och rutiner. Det är detta som skiljer personerna åt sedan. Många hoppar av efter första året eftersom dom inte fått mycket gains och stämplar sig själva med ''jag har dåliga gener'' och ger upp.

Det är därför man ser folk komma och gå på gymmen med åren. Det är dom som tar åt sig och fortsätter träna oavsett motgångarna i början och pressen som blir stora i slutändan. Det är så det är.

Alla är nybörjare i början, någon måste komma sist. Det är så det är, alla gör misstag i början, jag gjorde misstag med! Sväljer man stoltheten och kör sitt race även fast man är nybörjare och drar lärdom av misstag det är då man växer, inte bara som person utan rent muskulöst också.

De folk som har blivit framgångsrika inom sport, ekonomi, you name it, det är dom som gjort FLEST misstag oftast. Konstigt va? Lär man sig av misstag tidigt och bekämpar dessa ser man också misstag tidigare och förstår hur dessa ska hanteras.

När jag började träna körde jag lite hur som helst övningarna utan att tänka särskilt mycket, numera identifierar jag direkt om jag kör ex latsdrag, känner jag inte lasten arbeta så gör jag fel. Den tanken fanns inte direkt när jag började träna utan har byggts upp under åren av erfarenhet.

Klarar man inte den processen så blir man tyvärr aldrig stor. Visst kanske man får lite resultat men det är skillnad på resultat och OTROLIGA resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in