2005-07-14, 22:49
Bannlyst
Hur snabbt utveklar man tolerans kurva ?
Hur lång tid måste man vänta till msn har nått "baseline" så att säga.

Fan nu sitter jag här och har ätit 8 iktorivil 2mg, sniffat en och sniffat en valium 10mg diazepam men jag känner mig inte alls "flöddrad", självklart känner jag av effekt men inte så som jag vill känna =(

Det känns nästan meningslöst med nezo om man ska utvekla sån härsnabb tolerans och att ruset upplves helt annorlunda efter några gånger bara.

Jag minst att jag ätit 3 blo valium och blivigt tok flöddrad typ knappt kunnat prata, störtskön känsla, ni vet sådär mysigt "dont worry be happy" men det var kanske 2 - 3 år sedan nu.

Men fan ska det var aså att man inte kan äta benzo ens varge helg för att flöddra utan att man måste vänta kanske 2 veckor för o få ett ritkigt gött rus ?

Fan sicken skitdrog igentligen... jaja jag vet att det är läkemedel för ångest och det hjälper säkert många men när man inte har någon medicinsk andänvind för det och bara vill flöddra så är det en omständig trog enligt mig, jag menar man kan röka en joint och bli bäng o hög sen en till medsamma effekt och flera veckor i rad (nästan), självklart trubbas effekten av men jag menar det är ändå samma effekt på nått vis(lika dant med det flesta droger). så som jag uppfattat benzo så är det praktiskt taget omäjlit att uppnå dom där sköna flöddrande stunderna när allt är soft osv om man inte har oderntliga uppehåll mellan gångerna vilket är rätt synd.

kjaja ville bara skirva av mig lite, har ni synpuinkter på det jag skrev så är responsalltid välkommet !
Citera
2005-07-14, 22:52
Medlem
TomiXs avatar
Och jag själv har inte ens blivit flöddrad nån gång på benzo. Ja Stilnoct fungerar ju visserligen, men ingen äkta benzo på det viset. Får väl skaffa ett förråd med flunnisar och sen stoppa i mig ett stort antal nån gång
Citera
2005-07-14, 23:10
Medlem
Smokey McPots avatar
På ditt sätt att stava så verkar du en aningen påverkad iaf

Inget illa menat
Citera
2005-07-14, 23:24
Medlem
Unbalanceds avatar
Ofta blir det så att du inte uppfattar att du är rejält borta,
du själv tror att du bara är lite vinglig när du egentligen är flöddrig..

Clonazepam har jag dock aldrig upplevt som en "euforisk" benzo.

Och jag vill nog tro att Benzo passar & fungerar bäst för oss som
har problem/ångest .
Citera
2005-07-14, 23:44
Medlem
Carpe Diems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Och jag vill nog tro att Benzo passar & fungerar bäst för oss som har problem/ångest .
Rätt.

Sedan kan man förstärka effekten med alkohol. Varning! Här är försiktighet en dygd. Vet man inte vad man tål kan detta få vådliga konsekvenser.
Citera
2005-07-15, 01:28
Medlem
Unbalanceds avatar
Precis som Carpe påpekar, undvik alkohol under the influence of benzo's...
Jag anser mig som måttligt ingådd på både alkohol & benzo för jag
har brukat båda under såpass lång tid.
Men ändå har jag vaknat upp utomhus, blodig & i en kall cell hos polisen..

min poäng är hur van man än är så kan det ändå gå riktigt illa
med benzo&alkohol, man tappar helt enkelt kontrollen någonstans på vägen
och det finns inget man kan göra åt det när det väl sker!
Citera
2005-07-15, 15:58
Bannlyst
Jo jag måste juh erkänna att jag var rätt "dämpad" när jag skrev texten, och just klonazean passar sig just kanske inte för dom där sköna flöddrande euforiska rusen...

Men grejen är den att jag åt 3 av dem för 4 veckor sedan utan nån tolerans och då jävlar ! Fyfan jag kunde knappt röra mig, det kändes såå skönt bara helt slowmotion osv...
Jag har märkt att det flesta på flashback har en tendens att inte bry sig om ämnet i fråga och gå in på helt andra saker... men men....

Själva frågan handlade juh om tolerans kurvan på benzo men jag har inte fått nått svar.

Det som någon skrev om att just iktorivilen (klonazepam) inte är ångestdämppande utan den då hindrar nått i kroppen som utlöser kramper och eppelepsi anfall, därmed den avslappnade effekten osv (min teori) ochdärför inte ger det där euforiska no problem ruset stämmer nog rätt bra.

Men ändå, jag åt 5 valium och sniffa en för ett tag sen och det var inte alls som dom 3 blå för 2 - 3 år sen...
Jag har till och med testat att skjuta en valium 10a vilket resulterade i extrem "dämpadehet" (mest tröghet ingen eufori osv) och sedan efter två timmar extrema (lätt över 41C feber) kramper det var som ett "medvettet eppelippsi anfall då jag var vid medvettande hela tiden då jag inte kunde styra kroppen. vaknade sedan utmattad och kanske hade svettats ut 3 liter vatten i sängen från kroppen, hade väldigt svårt att andas under denna period... trodde faktiskt jag skulle dö men jag stensatte mig på att jag inte skulle dö i min egna säng på detta viset då det vore patetiskt.

Har sedan läst att diverse bindemedel inte är bra att skjuta, tror det var anledningen till "förgiftningssymptomet" men det var bra skönt iaf (tills helvetet bra lös) av bara en Valium 10 iaf, man fick ut mycket :P
Citera
2005-07-15, 18:37
Medlem
hundens avatar
16MG Iktorivil! Jag däckar på 4mg heeelvete
Citera
2005-07-15, 21:07
Bannlyst
Ja det måste juh vara med toleransen att göra för jag åt nämligen 8 stycken = 16mg pluss att jag sniffa en så det blir 18mg tillsammans med en valium 10a

så tillsammans hamna jag på:
16mg klonazepam oralt
2 mg klonazepam nasalt
10 - 8 (tabletten var lite kantstött) mg diazepam nasalt

Fan nu blir det inga mer benzo på ett tag det känns helt onödigt... ändå har jag fått en del iktorivil från roche! det bästa märket... fan vad jag är sugen men mitt uppehåll måste hållasig annars kan man lika gärna gå o råna nån
Citera
2005-07-15, 23:10
Medlem
Unbalanceds avatar
Antigen har du väll tolerans mot benzo, naturlig eller uppbyggd.
Är du väldigt tolerant mot Alkohol? För det väger in.

Och sen kan man få en en paradoxal reaktion,
man knaprar stora mängder benzo & förväntas däcka eller bli djävligt flöddrig..
men man blir precis tvärt om, pigg & normal! Paradoxal reaktion..

Förövrigt minns jag mitt första möte med Iktorivil (clonazepam)...
var för många år sedan, jag var väll 15-16 & hade köpt 3st Iktorivil utav
en bänksovare.
Knaprade i mig 1 en kväll och vart dunder flöddrig, störtskön!
Nästa gång fick jag inte alls samma reaktion.. vart bara lite trött!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in