2013-11-22, 21:48
Medlem
DrKovskis avatar
http://www.elsevier.com/connect/prev...TC-painkillers

Låter väldigt intressant! Samt att det dessutom är något som man tänker är något så relativt milt att det säljs över disk kan säkert hjälpa folk redan idag.
Citera
2013-11-23, 19:08
Medlem
Väldigt intressant!

Om jag förstår artikeln rätt så borde man alltså ta en ipren innan man röker? Om jag minns rätt tar det ca 30 min för en ipren att börja verka efter att man sväljer den?
Citera
2013-11-23, 19:43
Medlem
Shamashs avatar
Dem nämner Cannabis, men pratar om THC. Ja inte är THC Cannabis. Sen finns det COX 2 hämmare i Cannabis. Inte skulle jag heller ta ibuprofen som ökar risken för hjärtattack, lever cancer etc för något liknande.
Citera
2013-11-23, 20:11
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shamash
Dem nämner Cannabis, men pratar om THC. Ja inte är THC Cannabis. Sen finns det COX 2 hämmare i Cannabis. Inte skulle jag heller ta ibuprofen som ökar risken för hjärtattack, lever cancer etc för något liknande.
Det är inte säkert att det behövs vara i de mängderna som säljs i apotek idag. Det är möjligt att det räcker med 1/10. Sen finns det såklart faror med dessa medicinerna också, men hur som helst så är det glädjande resultat av studien!
Citera
2013-11-23, 20:28
Medlem
Big.Bangs avatar
Citat:
Men gå och lägg dig, är man villig att utsätta sig för cannabis så är ibuprofen ingenting.
Citera
2013-11-23, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang
Men gå och lägg dig, är man villig att utsätta sig för cannabis så är ibuprofen ingenting.

Med ditt resonemang, om man då också utökar sitt bruk att alltid poppa massa ibuprofen varje gång man ska röka kan knappast göra saker bättre ?
Citera
2013-11-23, 21:44
Medlem
Shamashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrKovski
Det är möjligt att det räcker med 1/10!

En siffra som tagits ur luften eller?
Studien i fråga om du är nyfiken som din länk handlade om.
http://speedy.sh/nSNmB/1.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av Big.Bang

Inte vill jag jämföra skadorna man kan få av ibuprofen med Cannabis.
Men tack för du påminner mig om att gå och lägga mig, och akta huvudet.
Citera
2013-11-23, 21:53
Medlem
DrKovskis avatar
Citat:
En siffra som tagits ur luften eller?
Studien i fråga om du är nyfiken som din länk handlade om.
http://speedy.sh/nSNmB/1.pdf
Nej, för i studien så använde de inte just ibuprofen utan NS398 med dosen 10 mg/kg. Jag hittar ingen säker källa som jämför potens mellan ibuprofen och NS398, men om du är intresserad så får du gärna ta reda på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in