Jag var på hans "föreläsning / show" för ca. 10 år sedan.
Underhållande, men redan under kvällen blev jag skeptisk till alla hans historier.
Då svarade han en direkt fråga med att han tillhörde Delta Forces.
I historien om incidenten på fraktfartyget så skulle de befria en tillfångatagen person, från en hytt var de på väg ner till gummibåtarna via det runda lilla öppningsbara fönstret, gisslan först, sedan Manuel, när han var halvvägs ner så hörde han skottlossning och klättrade upp igen för att hjälpa sin kamrat.
Jag kommer inte ihåg hur det slutade, men bara att han klättrade 10 meter uppför ett rep fick mig att undra hur många procent av det han berättade var sant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
...
Min sagesperson och som har stor kunskap om militära frågor, reagerade över hur MK sitter och offentligt berättar om denna operation. Vederbörande citerade något i stil med: "secret clearance and lifetime commitment".
Detta borde innebära att om MK verkligen är en äkta Special Forces-soldat, så borde han inte få sitta och berätta om denna operation öht!
Han bör ha livslång tystnadsplikt ...
Det finns många exempel på andra, bekräftade SF-soldater, som via böcker, TV-intervjuer m.m. berättar om nyligen utförda operationer. Ex. Osama bin Laden's avrättning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Enzenn
... En sagesperson anger att om irakierna hade lyckats ta två SF-soldater tillfånga, så borde de skyndsamt ha transporterats till en större militärförläggning för en ev vidaretransport till Bagdad för att uppvisas inför folket i t ex TV.
De befann sig på en båt som de bordade, han blev inte fångad på land, enligt den historia jag hörde.
En sak kan man säga, han har gjort sig stora pengar på sagorna.
Huset i Hovås kommer jag ihåg när det låg ute till försäljning hos mäklaren, 15 miljoner för ett stort antal hundra kvm direkt vid golfbanan, vinkällare och en STOOOR tomt.