Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-07, 00:10
  #13
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Enzenn åter här efter en solig dag på stranden.
Blev glatt överraskad av den snabba reaktionen på min postning i morse.

Såg att det väckts tvivel om huruvida MK någonsin fått Purple Heart. Även jag tvivlar och har försökt att via amerikanska ambassaden få hjälp med att avgöra detta. Utgick från att man inte skulle uppskatta att ha en f d elitsoldat som i Sverige gick omkring och ljög, men där tog man inte så hårt på min "anmälan" eller kanske hellre: min undran.
Purple Heart kan man som soldat få om man skadats i strid. Dock inte för PTSD. Jag säger inte att MK lider av PTSD, men hur det sen är med den saken, så har MK inte några större blessyrer att uppvisa. Ett ärr över vä ögonbryn -ja, men inga ärr efter hugg av kniv, bajonett el dyl. Ej heller ärr efter påskjutningar. MK har intervjuats mängder med gånger, men vad jag vet så har han inte blivit tillfrågad om han kunde ta av sig litet kläder och visa exempel på skada. Journalister är inte mer än människor och känner säkert att det vore direkt opassande att be MK att verifiera sina berättelser om skott och knivhugg. Man vill inte framstå som rasist genom att typ misstro en svart man som till det yttre har etablerat sig väl i Sverige. -Never check a good story..
Jag vill inte påstå att MK ljuger om att ha fått utmärkelser, men eftersom jag vet att han ljuger om så mycket annat, så har jag alltid haft tvivel om huruvida han fått t ex Purple Heart.
Länk till diskussion om Purple Heart vs PTSD: http://www.huffingtonpost.com/gene-b...b_6786318.html

Den AB-artikel jag hade tänkt att länka till och som innehåller en del saftiga köttbitar att tugga på har man tyvärr gjort om till en PLUS-artikel. Vet ej hur man kan slingra sig förbi systemet, men här en länk för dem som vill kolla närmare:
http://www.aftonbladet.se/relationer...ab?teaser=true
(ironiskt att länken slutar med "true" -gissar att artikeln ingår i en serie med händelser "ur verkliga livet")

Jag har artikeln i pappersform för jag printade ut den ca 2012 när jag blev tipsad om den. Tror den publicerades 2010/2011. Artikelförfattaren heter Erik Olkiewicz och jag ringde upp honom efter att ha läst vad han skrev. Det blev ett märkligt samtal, för det visade sig att han inte hade gjort ens den minsta lilla ansträngning för att verifiera ens det mest basala.
Artikeln beskriver en kärlekssaga: En svensk vit kvinna blir förälskad i en amerikansk svart man/soldat som vid tillfället ifråga var stationerad i Tyskland. De inleder en relation, men det kan hända att MK plötsligt försvinner om nätterna. Då skall han (enligt egen uppgift!) ha blivit utkallad på hemliga uppdrag...

Det finns massor i den artikeln att kommentera, men det blir kanske svårt om inte alla kan se vad som står där. Kan återkomma om intresse finns.

Jag nämnde i mitt inlägg att Stina Lundberg Dabrowski "vek ned sig" i ett soffprogram hon hade med MK som en av gästerna. Den andra gästen var SEB-chefen Annika Falkengren. Den tredje gästen tror jag var en svensk äventyrare (minns ej, tyvärr). Programmet sändes 2007. Det märkliga i det programmet är att det så tydligt framgår att MK bluffar om sin story (som rimligen bör vara självupplevd, eller hur?), för trots att han talar bra svenska, så har han bett SLD om att få dra storyn om hur han blev tillfångatagen men befriad av sina egna etc etc jatta bla bla... -att få berätta storyn på engelska(!). MK har inrepeterat en historia som han brukar dra på engelska och han klarar inte av att återge den på svenska -för den är nämligen inte sann!
Kan återkomma om intresse finns.

Inte är det helt sant heller det där med svart bälte i karate. Visst: det finns vad jag förstår olika klasser och tävlingar och kanske har MK ett världmästarsvartbälte vunnet i någon tävling i någon avkrok.
Men!
För drygt 15 år sedan ställde en person som verkligen tävlar i karate MK frågan om var och när tävlingen skulle ägt rum. MK bluffade! Personen jag syftar på ställde MK mot väggen och det blev MYCKET genant för MK, det kan jag lova!

Räcker detta till att börja med?
Jag påstår: I princip hela MK är ett varumärke men det är en bluff.

EDIT: Gick tillbaka och kollade länken som 'crusade' lade upp 2013. Den leder ju för tusan till den AB-artikel som jag hänvisar till! Då så! Det innebär att vi tillsammans kan gå igenom vad som står där. Det här kan bli riktigt trevligt..
Tackar tackar, det här var intressant. Obama gjorde det olagligt att profitera åtminstone på 'Stolen valor', så visst intresse borde det finnas. Även om han ingick i Special Forces (Green Berets), så är han fortfarande military, och borde således finnas i War Librarys databas över servicemen.

I registret över mottagare av Purple Heart fanns han inte som jag nämnde tidigare i tråden.
Kolla själv i min länk ovan!

Bronze Star var knepigare då det delades ut över 27.000 i gulfkriget. Dock så borde också detta finnas i War Librarys databas. Vilken tur att jag har den databasen på datorn då! Återkommer med resultat...
Citera
2015-08-07, 01:13
  #14
Avstängd
Ströbläddrade bakåt litet och hittade den här artikeln:

http://direktpress.se/sv/goteborg/Sy...ugnet-i-Hovas/

Direktpress ingår i Stampen-koncernen och utkommer som gratistidningar med annonser. Den här artikeln har jag inte läst tidigare, men den innehöll inte så mycket nytt för mig mer än att jag kan läsa att MK påstår sig ha köpt ett hus till sin svärmor. Skulle kanske varit mer passande om han tagit sitt föräldraansvar för den nu vuxna dottern han har hemma i USA -en dotter han mörkar och förnekar eftersom hon inte passar in i den nu aktuella bilden av en framgångsrik Hovås-familj.

Artikelförfattaren Emma Ullsjö känner jag inte, men jag noterar att inte heller hon ställer MK inför några besvärande frågor. Dock hänvisar även hon till MK:s medverkan i Stina Lundberg Dabrowskis program, det program som jag nämnde ovan och där hela intervjun med MK körs på svenska, fast när MK skall berätta om hur han blev först tillfångatagen och sedan befriad, han då måste få prata engelska med Stina..

Och Stina vill inte genera MK genom att fråga honom varför inte intervjun kan få fortsätta att föras på svenska. Stina blir istället ett okritiskt litet våp inför elitsoldaten m m Manuel Knight från ghettot i Atlanta, Georgia. -Pinsamt, Stina!
Citera
2015-08-07, 01:56
  #15
Medlem
Bästa bumpen nånsin ☺ Stora hjältar i forumet som avslöjar en bluff som "human resource manager" på företaget betalar för utbildning. Pinsamt om pengarna gick till en skojare☺
Citera
2015-08-07, 07:15
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jonnytolv
Bästa bumpen nånsin ☺ Stora hjältar i forumet som avslöjar en bluff som "human resource manager" på företaget betalar för utbildning. Pinsamt om pengarna gick till en skojare

Du skriver i ditt inlägg om stora hjältar. Hoppas du inte syftar på mig, för jag har svårt för att sitta på piedestal.
Ā propos piedestal: Med det jag skriver här i tråden, så vill jag dra ner en skojare, nämligen MK, från den piedestal som han fått sätta sig själv på medan svenska folket bara stått bredvid och gapat stort av beundran och förvåning -men utan minsta lilla kritiskt tänkande eller frågande.

(det fetade)
'Pinsamt' -det är just vad det är. De företag som köper MK:s föreläsningar och som vill ge sin personal en upplevelse av att vara del i ett lag genom att servera dem teambuilding ā la Knight torde inte vara intresserade av att få veta att de gått på en mina. Det här en stor business för både företagen och MK, det skall vi vara medvetna om. Jag vet inte om jag kan få den här ballongen till att spricka, men vill gärna bidraga med småbitar och nålstick. Så småningom kanske luften pyser ut och då kommer inte familjebolaget Sinkfield & Co att vara glada, den saken är klar.
Kanske läge att jag kontaktar mitt försäkringsbolag och kollar hur det är med det s k efterlevandeskyddet. Vore tråkigt om bolaget anser att familjen inte skall få någon ersättning eftersom jag kanske anses ha utsatt mig för onödiga risker iom jag drar ned brallorna på den där omåttligt populäre sommarprataren/föreläsaren. Han vill ju gärna framställa sig som en högpresterande mördarmaskin. Att han i alla fall är fullkomligt hänsynslös, det kan jag intyga.

Letade bakåt på nätet efter de presentationer av sig själv han under en period gjorde där han säger sig vara psykolog. MK är ingen psykolog. Jag gissar att han visste att han inte får lov att kalla sig 'leg psykolog' utan Socialstyrelsens godkännande, men att han trodde att han skulle komma undan med att litet diffust kalla sig 'psykolog' -fast utan prefixet. Antagligen har någon gjort honom uppmärksammad på att även det är en skyddad yrkestitel, så han har blivit försiktigare med att använda den titeln.

MK är karismatisk och charmig och han är medveten om det. Man kan säga att hela hans föreläsarkoncept bygger på att han vet sitt värde i termer av utstrålning och charm och hög attraktionsfaktor. Han spelar på det -och han gör det bra, inte tu tal om den saken. Framförallt går han hem hos den kvinnliga delen av ett mixat auditorium, där han får med sig damerna medan männen ofta är litet mer reserverade, inte minst då de män som har militära erfarenheter. De tycker sig se en del sprickor i MK:s fasad. Inte utan skäl, säger jag.

Kolla här hur MK uttrycker sig i intervjun jag länkade till i mitt förra inlägg:

< Jag föreläste en gång i Norge för en publik på 600 – bara kvinnor. Jag stod bakom scenen och gjorde armhävningar för att pumpa upp mig och se så tränad ut som möjligt – och jag trivdes, säger han och skrattar.>

Exakt så fungerar Sinkfield & Co irl.
Är det någon som tror att dessa 600 kvinnor skulle bli upprörda om de fick reda på att föreläsaren MK aldrig blev tillfångatagen i Irak?
-Nej, naturligtvis inte! De skulle ändå vara nöjda med vad de tyckte sig ha fått: Ett par timmars scenshow med en man som gått från hårding till mjukis..

Källa artikeln: http://direktpress.se/sv/goteborg/Sy...ugnet-i-Hovas/
Citera
2015-08-07, 07:37
  #17
Medlem
crusades avatar
Jag har sällan skrattat så mycket som när jag var på hans föreläsning/show.
Det är möjligt att hans meriter inte stämmer, alternativt är överdrivna, det ligger i jänkarnas natur att höja sig själva till skyarna...

Men ett bestående minne av hans föreläsning är att han drev friskt med sig själv som svart man invandrad till Sverige och sådant uppskattar iaf jag.

Jag ser honom mest som en ståuppartist och då friserar man rejält sanningen för att effekten skall bli bättre.
Citera
2015-08-07, 08:03
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
Jag har sällan skrattat så mycket som när jag var på hans föreläsning/show.
Det är möjligt att hans meriter inte stämmer, alternativt är överdrivna, det ligger i jänkarnas natur att höja sig själva till skyarna...

Men ett bestående minne av hans föreläsning är att han drev friskt med sig själv som svart man invandrad till Sverige och sådant uppskattar iaf jag.

Jag ser honom mest som en ståuppartist
och då friserar man rejält sanningen för att effekten skall bli bättre.

Jag vill naturligtvis inte bli uppfattad som en gnällig och missunnsam svensk vit man som inte kan roas av annat än Hylands hörna och Skivor till kaffet och Bosse Larsson.

Du ser MK som en "ståuppartist"? -Tja, det kanske han kan beskrivas som; en sorts pajas som turnerar runt i Världen med Hovås i Sverige som bas, för så är det ju.
Men de företag som köper in honom som föreläsare betalar för att få en föreläsare, inte en clown.
Jag gissar att en föreläsare som arbetar med teambuilding blir avdragsgill för företaget som hyrt in honom, medan att bjuda sin personal på två timmar ståupp kanske inte SKV godkänner som avdragsgillt.

Hursomhelst så blir ju då varumärket "human resource manager" kraftigt missvisande. Varför inte hellre kalla sig "a bragging and amusing storyteller" när det ju är precis det han är?
Citera
2015-08-07, 09:29
  #19
Medlem
macys avatar
Jag kommer också ihåg Dabrowski-intervjun.

Enzenns beskrivning av den kräver ett litet förtydligande.
Som jag minns det inleddes intervjun på engelska. Han presenterades bara som f d amerikansk elitsoldat med en spännande historia att berätta.
Det var först mot slutet av intervjun som man övergick till att prata svenska. Lite som en överraskningseffekt (Oj! Kan den här f d amerikanske elitsoldaten tala svenska!). Då fick man reda på att han bodde i Sverige och hade familj och företag. Om man (som jag) aldrig hört talas om honom innan så blev det iallafall en överraskning.

Det var alltså inte så att man började på svenska och sedan gick över till engelska när han skulle dra sina soldat-storys, och sedan tillbaka till svenska.

Så vill åtminstone jag minnas intervjun. I övrigt vet jag inget om ex-soldier Knight
Citera
2015-08-07, 12:03
  #20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Jag kommer också ihåg Dabrowski-intervjun.

Enzenns beskrivning av den kräver ett litet förtydligande.
Som jag minns det inleddes intervjun på engelska. Han presenterades bara som f d amerikansk elitsoldat med en spännande historia att berätta.
Det var först mot slutet av intervjun som man övergick till att prata svenska. Lite som en överraskningseffekt (Oj! Kan den här f d amerikanske elitsoldaten tala svenska!). Då fick man reda på att han bodde i Sverige och hade familj och företag. Om man (som jag) aldrig hört talas om honom innan så blev det iallafall en överraskning.

Det var alltså inte så att man började på svenska och sedan gick över till engelska när han skulle dra sina soldat-storys, och sedan tillbaka till svenska.

Så vill åtminstone jag minnas intervjun. I övrigt vet jag inget om ex-soldier Knight

Tänker inte gå bråk med dig.

Året var som sagt 2007. Tiden går och våra minnen filas ned av tidens tand.
Men jag vill mjukt invända mot din beskrivning av att det skulle varit fråga om en sorts "överraskningseffekt" att MK kunde prata svenska. Han hade ju redan då under många, många år hållit sina föreläsningar på just svenska och det var som en sådan svensktalande f d elitsoldat han bjudits in.
Så här är mitt minne: Man kommer i programmet fram till att MK suttit fången hos irakierna, men att tappra och modiga soldater ur i hans förband kom och befriade honom. Stina förklarar för oss tittare att MK har valt att återberätta denna [enligt min uppfattning fullständigt lögnaktiga] historia på engelska, men hon förklarar inte varför så måste ske.
Hon vänder sig direkt till MK och konstaterar: "Du har valt att berätta det här på engelska" (ganska så exakt enligt mitt minne).

Vi skall komma ihåg att i studion sitter MK och talar svenska med SEB-VD:n Annika Falkengren och den tredje inbjudne och detta sker ju naturligtvis obehindrat -MK är ju svensktalande. (Minns du förresten vem som var gäst #3?)

För några år sedan kontaktade jag Dabrowski Produktion (ungefär) för att höra om det var möjligt att köpa det avsnittet, men får erkänna att jag nu inte minns vad det hela stupade på.
Jag betalar gärna en slant för att få en kopia, men givetvis bara om den är hederligt åtkommen.

EDIT: Vi skall inte glömma att Saving private Ryan (Sv: Rädda menige Ryan) kom år 1998 och det var strax efter det som MK stoppade in sin fångenskap/befrielse i sitt [enligt mig: falska] CV och började få in det där extra dramatiska i sina föreläsningar.
__________________
Senast redigerad av Enzenn 2015-08-07 kl. 12:15.
Citera
2015-08-07, 12:40
  #21
Medlem
macys avatar
Jäpp, det var längesen. Man minns vad man minns. Och jag har väl inget mer vettigt att tillägga.

Här har vi gästerna iallafall (avsnitt 6): Laleh, Annika Falkengren, Plura Jonsson, Manuel Knight

http://www.stinaprod.se/tv.html


Edit: Det var för övrigt Laleh-intervjun som gav löpsedlar:
Citat:
När jag kommer ut ur studion möts jag av några grå förvridna ansikten, mina medarbetare som suttit i kontrollrummet under inspelningen av program sex, som stönar och säger: -Stackars dej!
- Vadå? undrar jag, fattar absolut ingenting.
- Intervjun med Laleh är en katastrof. Vi var nära att avbryta inspelningen och gå in och säga att intervjun med Laleh utgår. Det är inte sändbart!
Jag blir totalt chockad. Laleh är en av Sveriges häftigaste artister. Hon har vunnit Grammisar, Rockbjörnar och t om Evert Taube-stipendium. Hon producerar, skriver, sjunger, målar, har just gett ut en bok på eget förlag. Hon är unik i branchen med att bestämma alla villkor själv. Jag beundrar Laleh, känner djup respekt för henne och tyckte själv att hon både gjorde ett fantastiskt framförande av sin "Call on me" i programmet men också att hon var helt fascinerande i intervjun. Visst, hon lyckas på ett intelligent sätt undvika att svara på mina frågor, men hon gör det så elegant och poetiskt att jag sitter trollbunden och tycker att varje stavelse eller strof, för ibland sjunger hon istället för att svara, är snudd på magisk.
http://www.stinaprod.se/blogg.html
__________________
Senast redigerad av macy 2015-08-07 kl. 12:47.
Citera
2015-08-07, 14:41
  #22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Jäpp, det var längesen. Man minns vad man minns. Och jag har väl inget mer vettigt att tillägga.

Här har vi gästerna iallafall (avsnitt 6): Laleh, Annika Falkengren, Plura Jonsson, Manuel Knight

http://www.stinaprod.se/tv.html


Edit: Det var för övrigt Laleh-intervjun som gav löpsedlar: http://www.stinaprod.se/blogg.html

Tack för korrigering och länkarna!

Jag får be om ursäkt vad gäller att det tydligen fanns en kvinna till bland gästerna i programmet, Laleh. Gjorde tydligen inte något bestående intryck på mig. Att den mansperson jag inte mindes som annat än någon sorts äventyrare var Plura, skrattade jag nu gott åt. Nästan rätt..


Intressant att inte ens i sin blogg kommenterar Stina något om att MK-"intervjun" ang fångenskapen/fritagningen fick ske på MK:s villkor och det var att han skulle få berätta den på engelska. Att jag satte citattecken runt 'intervjun' beror på att någon intervju i egentlig bemärkelse var det ju inte, utan MK fick dra sin historia [på det vis han tränat in den].

Det är inte svårt att se att bakom den här framgångssagan/-bluffen, MK, finns ett stråk av tragedi: En sorts envis vilja att ta sig upp ur fattigdomen och få revansch, men att det inte räckte med att bli en av The Green Barets (om nu ens det stämmer?), utan att behöva bluffa ihop ett CV som är minst sagt svajigt och i vissa stycken svårkontrollerat, ger åtminstone mig vibbar av en inre otillfredsställelse som MK söker kompensera med yttre attribut och monetär rikedom.
Var och en sin egen lyckas smed -javisst, inte mig emot och den som spelar poker vet att en fräck bluff kan lyckas, men någon kan be att få syna handen.
Det är precis vad jag nu gör.
Citera
2015-08-08, 22:42
  #23
Avstängd
Blev ikväll kontaktad av en person med intresse för militaria. Vederbörande hade hittat den här SR-artikeln (Morgonpasset P3 från 9 okt 2013):
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5669139

På bild 1 resp 3 håller MK upp en Special Forces-"medalj". Min sagesperson anser att medaljen indikerar att den borde vara för trupp stationerad i antingen USA eller Japan -i alla fall inte för Tyskland.
Vet du 'StyleWars' något om detta? Någon annan kunnig som vet nåt?
Det går f ö att köpa denna medalj för ca SEK 250 på Ebay..


Har under dagen fått en del påpekanden om att det inte verkar stämma riktigt med MK:s olika aktiviteter i krig/konflikter. MK påstår ibland att han deltagit i tre krig/konflikter och då räknar han upp Grenada, Panama och Irak. Men i andra sammanhang, t ex i en intervju med Dagens Industri den 11 nov 2011 så har han plötsligt varit i Somalia också. Jag citerar ett stycke av inledningen på artikeln:

"Manuel Knight var soldat
i det amerikanska elitförbandet
Special Forces och stred
i länder som Somalia och Irak,
där han också blev skottskadad
och tillfångatagen. 20 år
efter att han lagt ned vapnen
är han fortfarande välbyggd
och respektingivande."

MK nämner där inte med ett ord något om vare sig Grenada eller Panama.

I sitt Sommar-program berättar MK livfullt om en operation i Irak där han och kamraten Tim blev tillfångatagna och förhörda ombord på ett fartyg. Enligt MK så knivdödades Tim av en irakisk soldat inför ögonen på MK. Så småningom räddades MK av sina Special Forces-kamrater och även Tims lik fördes i säkerhet. Så är i stora drag MK:s historia om tillfångatagandet och befrielsen.
Min sagesperson och som har stor kunskap om militära frågor, reagerade över hur MK sitter och offentligt berättar om denna operation. Vederbörande citerade något i stil med: "secret clearance and lifetime commitment".
Detta borde innebära att om MK verkligen är en äkta Special Forces-soldat, så borde han inte få sitta och berätta om denna operation öht!
Han bör ha livslång tystnadsplikt punkt

En sagesperson anger att om irakierna hade lyckats ta två SF-soldater tillfånga, så borde de skyndsamt ha transporterats till en större militärförläggning för en ev vidaretransport till Bagdad för att uppvisas inför folket i t ex TV. Detta som ett led i förnedringen av fienden USA.

Jag tycker det här blir alltmer besynnerligt. Vad säger tråden?

Länk till SR Sommar från 2008:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2071
Citera
2015-08-08, 23:16
  #24
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzenn
Blev ikväll kontaktad av en person med intresse för militaria. Vederbörande hade hittat den här SR-artikeln (Morgonpasset P3 från 9 okt 2013):
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5669139

På bild 1 resp 3 håller MK upp en Special Forces-"medalj". Min sagesperson anser att medaljen indikerar att den borde vara för trupp stationerad i antingen USA eller Japan -i alla fall inte för Tyskland.
Vet du 'StyleWars' något om detta? Någon annan kunnig som vet nåt?
Det går f ö att köpa denna medalj för ca SEK 250 på Ebay..


Har under dagen fått en del påpekanden om att det inte verkar stämma riktigt med MK:s olika aktiviteter i krig/konflikter. MK påstår ibland att han deltagit i tre krig/konflikter och då räknar han upp Grenada, Panama och Irak. Men i andra sammanhang, t ex i en intervju med Dagens Industri den 11 nov 2011 så har han plötsligt varit i Somalia också. Jag citerar ett stycke av inledningen på artikeln:

"Manuel Knight var soldat
i det amerikanska elitförbandet
Special Forces och stred
i länder som Somalia och Irak,
där han också blev skottskadad
och tillfångatagen. 20 år
efter att han lagt ned vapnen
är han fortfarande välbyggd
och respektingivande."

MK nämner där inte med ett ord något om vare sig Grenada eller Panama.

I sitt Sommar-program berättar MK livfullt om en operation i Irak där han och kamraten Tim blev tillfångatagna och förhörda ombord på ett fartyg. Enligt MK så knivdödades Tim av en irakisk soldat inför ögonen på MK. Så småningom räddades MK av sina Special Forces-kamrater och även Tims lik fördes i säkerhet. Så är i stora drag MK:s historia om tillfångatagandet och befrielsen.
Min sagesperson och som har stor kunskap om militära frågor, reagerade över hur MK sitter och offentligt berättar om denna operation. Vederbörande citerade något i stil med: "secret clearance and lifetime commitment".
Detta borde innebära att om MK verkligen är en äkta Special Forces-soldat, så borde han inte få sitta och berätta om denna operation öht!
Han bör ha livslång tystnadsplikt punkt

En sagesperson anger att om irakierna hade lyckats ta två SF-soldater tillfånga, så borde de skyndsamt ha transporterats till en större militärförläggning för en ev vidaretransport till Bagdad för att uppvisas inför folket i t ex TV. Detta som ett led i förnedringen av fienden USA.

Jag tycker det här blir alltmer besynnerligt. Vad säger tråden?

Länk till SR Sommar från 2008:
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2071
Rätt uppenbart att han sitter och hittar på, var han ens elitsoldat, kanske var vanlig armčbasse som körde tankbil, inget fel i det men inte lika coolt.
Dock var han duktig som föreläsare, men en hel del av pondusen kom från hans uppenbart fejkade tjänstgöring.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback