2013-11-23, 21:34
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Nu har återigen SVT slutat sända för tidigt, så jag uppmanar alla som vill att titta via:

http://sverigedemokraterna.se/landsdagarna-2013-live/

17.05 är det dags för dagens voteringar!

Vet du om det finns någon samlad lista på vilka förslag man voterat på och så vidare? Intressant att se vad det är för förslag som egentligen skickas in, vad det är partistyrelsen föreslår och vilka som slutligen blivit SDs politik.
Citera
2013-11-23, 21:38
Avslutad
SDU får fortfarande behålla sin självständighet vilket är positivt. De blir kallade och får vara med och ha synpunkter under möten men ingen plats i styrelsen.

SDU och SD blir alltså fristående från varandra.

Jag kan tala om att vinden vänt för GK och att han blir svår att hålla borta från riksdagslistan. Ledningen vågar inte skapa en splittring då han har ett stort stöd i det tysta.
Citera
2013-11-24, 02:19
Medlem
Gendarmeris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
SDU får fortfarande behålla sin självständighet vilket är positivt. De blir kallade och får vara med och ha synpunkter under möten men ingen plats i styrelsen.

SDU och SD blir alltså fristående från varandra.

Jag kan tala om att vinden vänt för GK och att han blir svår att hålla borta från riksdagslistan. Ledningen vågar inte skapa en splittring då han har ett stort stöd i det tysta.

Det är mycket glädjande att höra att de kommit överens i dessa frågor. Men undra om det kan ha varit så att partitoppen kunde blivit nedröstade? Chansen finns.

Angånde sista stycket, vad har du för belägg för detta? Detta vore i så fall jackpot om det stämmer!
Citera
2013-11-25, 19:13
Medlem
StuGs avatar
Kasselstrand går från klarhet till klarhet - det här är det bästa jag har sett av honom någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=mrn4-i_tPSM

Lyssnar ni noga hittar ni en liiten pik till partiledningen också.
Citera
2013-11-25, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Kasselstrand går från klarhet till klarhet - det här är det bästa jag har sett av honom någonsin:
http://www.youtube.com/watch?v=mrn4-i_tPSM

Lyssnar ni noga hittar ni en liiten pik till partiledningen också.
Fantastiskt bra. Han stärkte sig i partiet och blir svårare att bli av med.
Citera
2013-11-26, 00:38
Medlem
Joakim.Larssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Någon som vet vilka som har tillträde till landsdagarna och får rösta? Såg på TV och det befanns sig ju max 200 personer vid de olika debatterna. SD har ju över 10.000 medlemmar, vilka företräder dessa? Vilka är det som sitter på landsdagarna och röstar om partiets politik?

Det var ombuden och partistyrelsen.

Ombuden väljs i distrikten. Varje riksdagsvalkrets får minst två ombud. Utöver det fördelas 100 ombud efter hur stor andel av medlemskåren respektive krets har.
Citera
2013-11-28, 14:13
Medlem
Velicanders avatar
Praktmongot Erik Myrin som även gjorde onani videon till GK med revolutions-låten stod i talarstolen och hetsade mot SD under landsdagarna. Eftersom han i princip är hjärndöd så får vi anta att det var någon annan som sa åt honom vad han skulle säga (SDU:s ledning). SDU förstör för partiet igen och igen.
Citera
2013-11-28, 17:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Velicander
Praktmongot Erik Myrin som även gjorde onani videon till GK med revolutions-låten stod i talarstolen och hetsade mot SD under landsdagarna. Eftersom han i princip är hjärndöd så får vi anta att det var någon annan som sa åt honom vad han skulle säga (SDU:s ledning). SDU förstör för partiet igen och igen.
Jag som trodde att Myrin var typ pressis eller ngt i partiet. Har han gjort sig besvärlig?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in