Citat:
Ursprungligen postat av
8711
Ska bli roligt med landsdagarna i helgen. SVT Forum sänder hela lördagen och söndagen och mycket redan imorgon med ett par avbrott bara.
Som jag förstått det handlar det inte om att klippa SDU:s representation, utan om att jämställa alla underordnade delar till SD så dom behandlas likadant. SDU, SD-kvinnor och SD-seniorer som kommer snart ska behandlas lika, alltså ingen representation i PS. Det är motiveringen.
Det är motiveringen, ja. Men om det är anledningen är en annan fråga. Det är troligt att man väljer att göra stadgeändringen just på grund av att förbundstoppen i SDU är GK, WH och JA.
Håller med om att det ska bli intressant med Landsdagarna. Har läst igenom en del av motionerna, och jag står på partiledningens sida i princip gällande allt. Största debatten lär bli kring vilken approach man ska ha till EU-frågan. Alla är överens om att EU ska ut ur Sverige, men debatten handlar framförallt om vilka ordval och vilken strategi man ska ha kring det.
Åkesson var för övrigt med i en extremt värdelös intervju i morse i P1 Morgon, där han under sex minuter fick en enda fråga nämligen nolltoleransen. Gällande nolltoleransen så finns det vissa motioner som kritiserar att nolltoleransen finns, vissa att nolltoleransen gäller retroaktivt och vissa andra att det är otydligt vad som menas med nolltoleransen. Personligen tycker jag att det är bra att nolltoleransen finns, lite halvdåligt att den gäller retroaktivt och att man bör vara tydligare med vad som menas med nolltoleransen.
Angående partistyrelsen så är det mycket konstigt att man ej har nominerat GK till partistyrelsen, om man nu så gärna vill behålla en "SDU-plats" där.