• 1
  • 2
2013-12-05, 18:12
Medlem
TobaksHasses avatar
Men riktiga proffs lagrar tobaken i några år innan man gör cigarrerna och sen lagras dom i några år.
Något vi hobby fixare knappast brukar göra.
Citera
2014-01-11, 15:46
Medlem
Blisteryllamas avatar
Hej!

Är tobaks intresserad och söker olika fermenterings tips!

Väldigt tacksam för svar!
Citera
2014-03-06, 00:55
Medlem
slutbits avatar
Odlade en vacker planta förra året på balkongen. Stod o väntade in i oktober för att löven skulle gulna, men den vägrade (de ska väl bli gula innan man river av löven?). Den var grön o grann till dagen den helt plötsligt säckade ihop av köld i november.

Nu har jag lite odlingsmark att trampa runt i under sommaren, med riktigt bra jord. Tänkte beställa TA28 och TA32 från www.cuthof.se, men nu ser jag att TobaksHasse också säljer tobak.

Tobakshasse, om du svarar lite kvickt nu så beställer jag av dig istället. Vilka sorter rekommenderar du att man odlar för att få en bra julecigarr? Växtzon ~2-4 bor jag på. Jag röker cigarr en gång om året ungefär, kan inte ett enda märke, men vill kunna.
Citera
2014-03-06, 05:10
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slutbit
Odlade en vacker planta förra året på balkongen. Stod o väntade in i oktober för att löven skulle gulna, men den vägrade (de ska väl bli gula innan man river av löven?). Den var grön o grann till dagen den helt plötsligt säckade ihop av köld i november.

Nu har jag lite odlingsmark att trampa runt i under sommaren, med riktigt bra jord. Tänkte beställa TA28 och TA32 från www.cuthof.se, men nu ser jag att TobaksHasse också säljer tobak.

Tobakshasse, om du svarar lite kvickt nu så beställer jag av dig istället. Vilka sorter rekommenderar du att man odlar för att få en bra julecigarr? Växtzon ~2-4 bor jag på. Jag röker cigarr en gång om året ungefär, kan inte ett enda märke, men vill kunna.
Connecticut Broadleaf, eventuellt habanna 2000 skulle jag nog säga (har inte gjort cigarr själv än)

Ta28 gulnar inte utan förblir grön.. Sen torkar man den till brun färg. Men du klicka in på min sida och skriv en rad där, ska kolla mina sorter och se vad som kan passa dig bäst..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in