• 2
  • 3
2013-11-21, 19:41
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drumbeat
Ska det vara en djup insikt att förstå att man ska ha en positiv inställning till allt?
Mycket som kommer upp på internet om att man ska ändra sin attityd så ändras hela världen framför sig

Precis! Extra viktigt hur du ser på dig själv bland annat dessutom. Jag brukar säga, alla kan förstå, men kan du njuta av förståelsen? Kan man njuta fullt ut av förståelsen, då förstår man.
Citat:
Tror det är bättre att ha en balans, ha dåliga dagar och bra, bli förbannad och och visa kärlek.
“If you have enemies, good that means you stood up for something.”

Jag upplever balans i positiv anda, det är ju faktiskt positivt att visa sina känslor tycker jag istället för att hålla allt inne hela tiden.
Ja självklart är det så, men det viktiga är ju att du inte låter dig tryckas ner av dina fiender, speciellt mentalt.

Känslor kan få dig att tappa fokus, speciellt ilska. Känslor är effektivast under kontrollerade former.
Senast redigerad av positivitizer 2013-11-21 kl. 20:07.
Citera
2013-11-21, 20:19
Medlem
positivitizers avatar
Tänk dig kontrollerat hat när det behövs (kontrollerad styrka med andra ord)
Tänk dig kontrollerad kärlek när det behövs (ja, det kan man nog få fantisera ihop själv)
Citera
2013-11-21, 20:34
Avstängd
Frawjons avatar
Talade da Vinci engelska? Han var visserligen ett universalgeni, men det känns inte som att han talade engelska ändå.
Citera
2013-11-21, 20:46
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frawjon
Talade da Vinci engelska? Han var visserligen ett universalgeni, men det känns inte som att han talade engelska ändå.

Vet inte riktigt faktiskt, det skulle inte förvåna mig dock, den kaliber av man brukar kunna språk. Språk är en nyckel till förståelse, utan språk förstår man inte så mycket.
Citera
2013-11-21, 20:52
Avstängd
Frawjons avatar
Jag har en känsla av att han skrev på latin.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in