• 1
  • 2
2013-11-21, 05:25
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
“Learn how to see. Realize that everything connects to everything else.” - Leonardo da Vinci
http://www.goodreads.com/quotes/6799...-to-everything

Detta är vad jag ser:

Jag ser universum som en stor pöl med information.
Denna information påverkas av negativitet och positivitet.

En praktiskt tillämpningsexempel i vardagen:

Du kan fortfarande behålla dina mål, begär, drömmar,som du har just nu, inget du behöver släppa alltså, men vill du få fokus och effekt, så använd en positiv attityd i din omgivning, detta inkluderar
dig själv eftersom du är en del av omgivningen, en del av universum, du är universum (in a sence)
Så allt du behöver göra är att behandla andra positivt i din omgivning så
behandlar du dig själv per automatik positivt, du kan även behandla dig själv positivt så behandlar du alla andra positivt per automatik också, även fast du inte är närvarande "personligt", som på internet exempelvis.

Detta inkluderar även ord, ett exempel är ord jag skrivit/skriver i detta inlägg, dessa ord är ju en del
av universum nu, en del av dig, så denna regel gäller även på internet.

Skulle jag skriva ord som, du är dum i huvudet, känns inte så bra (negativt)
Men istället, du är smart, känns bättre (positivt)

Samma sak om jag säger till mig själv, jag är dum i huvudet, känns inte bra.
Jag är smart, känns bättre.
Citera
2013-11-21, 05:55
Medlem
positivitizers avatar
Observera detta är inte att se, detta är att lära sig att se.
Citera
2013-11-21, 09:50
Medlem
BEings avatar
Du har gjort djupa insikter om livet. Det sker en stor medvetandeförändring även här på
fb:-). Helt underbart.
Citera
2013-11-21, 10:10
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Du har gjort djupa insikter om livet. Det sker en stor medvetandeförändring även här på
fb:-). Helt underbart.

Bara glad att hjälpa till, jag hjälper mig själv, som sagt.

Var medveten dock att det är ett otroligt kraftigt verktyg att använda, använd det med respekt. Ingen kan skada dig själv så mycket som du själv gör, men det finns heller ingen annan som kan laga dig själv som du själv kan göra.
Citera
2013-11-21, 11:57
Medlem
Om man mår positivt av att bete sig negativt då?
Slår det ut varandra? Blir det positiva negativt och vice versa?

Vem bestämmer vad som är positivt och negativt? Jag?
Citera
2013-11-21, 12:10
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ivanivan
Om man mår positivt av att bete sig negativt då?
Slår det ut varandra? Blir det positiva negativt och vice versa?

Vem bestämmer vad som är positivt och negativt? Jag?

Du får nog använda lite logik gentemot vilka ord du använder.

Att kalla sig själv dum i huvudet är logiskt inte hälsosamt till exempel, även om du kanske inte är världens smartaste person, men det är inte det som är grejen, det är vad du känner med orden som spelar roll.

Känner du dig dum i huvudet ska du väga upp det med självsnack om att du är smart till exempel, till du har fått balans igen, det betyder inte att du blir en smart person, utan att du inte längre låter känslorna kontrollera problemen du vill rätta till. Vill man bli en smart person så samlar man på sig kunskap, så funkar det. Vem som helst kan bli smart, men det är mycket svårare att bli vis till exempel.

Det är mycket jobbigare att ta itu med ett problem om man har fel attityd från början, därav kan man ändra attityden till en mer positiv linje, men inte bli en ny person. Situationen är precis likadan som innan, bara det att du har ett annat förhållningssätt till situationen, positiv istället för negativt, och det får att tänka mycket mer klart och effektivt.

En riktlinje du kan ha är att negativa ord trycker ner ditt immunförsvar bland annat, din kropp reagerar på allt du säger till den, på ett eller annat sätt, gäller bara att klura ut hur den reagerar, det är konsten.

Börja med att prata med dig själv, underhåll dig själv, tycker du det är pinsamt att göra det, då funkar det, fortsätt
Senast redigerad av positivitizer 2013-11-21 kl. 12:41.
Citera
2013-11-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av positivitizer
Du får nog använda lite logik gentemot vilka ord du använder.

Att kalla sig själv dum i huvudet är logiskt inte hälsosamt till exempel, även om du kanske inte är världens smartaste person, men det är inte det som är grejen, det är vad du känner med orden som spelar roll.

Känner du dig dum i huvudet ska du väga upp det med självsnack om att du är smart till exempel, till du har fått balans igen, det betyder inte att du blir en smart person, utan att du inte längre låter känslorna kontrollera problemen du vill rätta till. Vill man bli en smart person så samlar man på sig kunskap, så funkar det. Vem som helst kan bli smart, men det är mycket svårare att bli vis till exempel.

Det är mycket jobbigare att ta itu med ett problem om man har fel attityd från början, därav kan man ändra attityden till en mer positiv linje, men inte bli en ny person. Situationen är precis likadan som innan, bara det att du har ett annat förhållningssätt till situationen, positiv istället för negativt, och det får att tänka mycket mer klart och effektivt.

En riktlinje du kan ha är att negativa ord trycker ner ditt immunförsvar bland annat, din kropp reagerar på allt du säger till den, på ett eller annat sätt, gäller bara att klura ut hur den reagerar, det är konsten.

Börja med att prata med dig själv, underhåll dig själv, tycker du det är pinsamt att göra det, då funkar det, fortsätt

Grunden i mitt påstående är att det inte finns nåt rätt eller fel i universum.
Rätt attityd, fel attityd.
Positivt, negativt.
Vem bestämmer vad som är vad?
Det är ju subjektiva tolkningar hela tiden.

Om jag gör något bra för mig själv, men som är dåligt för andra. Är det då bra eller dåligt?
Citera
2013-11-21, 13:21
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Grunden i mitt påstående är att det inte finns nåt rätt eller fel i universum.
Rätt attityd, fel attityd.
Positivt, negativt.
Vem bestämmer vad som är vad?
Det är ju subjektiva tolkningar hela tiden.

Om jag gör något bra för mig själv, men som är dåligt för andra. Är det då bra eller dåligt?

Då är det dålig eftersom du skadar andra i dina handlingar, och skadar du andra skadar du dig själv per automatik, även om du kanske inte inser det själv. Då är du rent ut sagt egotrippad och går nästan enbart på ditt eget ego som riktlinjer, du följer alltså dina begär mer än ditt sunda förnuft till exempel.

Man kan väl säga att dina subjektiva tolkningar suger, och du måste träna. Faktum är att du snarare gör inga subjektiva tolkningar, utan snarare objektiva tolkningar av din egen subjektivitet.
Senast redigerad av positivitizer 2013-11-21 kl. 13:25.
Citera
2013-11-21, 13:34
Medlem
Citat:
Då är det dålig eftersom du skadar andra i dina handlingar, och skadar du andra skadar du dig själv per automatik, även om du kanske inte inser det själv. Då är du rent ut sagt egotrippad och går nästan enbart på ditt eget ego som riktlinjer, du följer alltså dina begär mer än ditt sunda förnuft till exempel.

Man kan väl säga att dina subjektiva tolkningar suger, och du måste träna. Faktum är att du snarare gör inga subjektiva tolkningar, utan snarare objektiva tolkningar av din egen subjektivitet.

Okey, DU tycker det är dåligt. DU säger att jag skadar mig själv utan att inse det. Vem är du? Gud? Vem är du att avgöra åt mig? Och du kallar mig egotrippad, jo tjena.

DU säger att mina subjektiva tolkningar suger, vad menar du? Duger bara dina?
Objektiva tolkningar av min egen subjektivitet? Ordbajseri.

Sluta skada dig själv mer nu.
See what i did there?
Citera
2013-11-21, 13:41
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Okey, DU tycker det är dåligt. DU säger att jag skadar mig själv utan att inse det. Vem är du? Gud? Vem är du att avgöra åt mig? Och du kallar mig egotrippad, jo tjena.

DU säger att mina subjektiva tolkningar suger, vad menar du? Duger bara dina?
Objektiva tolkningar av min egen subjektivitet? Ordbajseri.

Sluta skada dig själv mer nu.
See what i did there?

Ja du förneka dig själv att kunna tolka rent subjektivt för att sedan kunna uttrycka dig med det du tolkar, syns ganska tydligt i din kommunikation, du blev arg, där av jobbar mer på ego än att vilja förstå, vilket är sunt förnuft. Du gillar inte det jag skriver, så du försvarar dina åsikter med ilska.

Om mina duger eller inte kan du avgöra i denna tråd, dom duger inte för dig alla fall, så mycket kan jag säga.
Citera
2013-11-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ja du förneka dig själv att kunna tolka rent subjektivt för att sedan kunna uttrycka dig med det du tolkar, syns ganska tydligt i din kommunikation, du blev arg, där av jobbar mer på ego än att vilja förstå, vilket är sunt förnuft. Du gillar inte det jag skriver, så du försvarar dina åsikter med ilska.

Om mina duger eller inte kan du avgöra i denna tråd, dom duger inte för dig alla fall, så mycket kan jag säga.

Jag dansar utanför din comfortzone. Inte med ilska.
Utan med all rätt att göra så.
För vem har makten att tala om för mig att det är fel?
Citera
2013-11-21, 13:54
Medlem
positivitizers avatar
Citat:
Jag dansar utanför din comfortzone. Inte med ilska.
Utan med all rätt att göra så.
För vem har makten att tala om för mig att det är fel?

Du baserar hela saken som att jag kräver ditt godkännande, det gör jag inte. Du får kasta detta i papperskorgen om du känner att det inte är användbart i din vardag.

Ingen har makten att tala om för dig att något är fel, du har full makt över dig själv. Men då kan jag faktiskt ta samma makt genom att säga att dina subjektiva tolkningar behöver förbättras eftersom jag har full makt över mig själv.

Skillnaden mellan dig och mig är att jag inte letar ditt godkännande, jag är bara ute efter att förändra dina tankar, som jag redan gör eftersom du läser det jag skriver.

Förresten är min "zon" redan min komfort, inget uppdelning, du kan inte dansa utanför min zon eftersom jag är zonen.
Senast redigerad av positivitizer 2013-11-21 kl. 14:02.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in