2013-11-21, 04:38
Medlem
Hejsan! Jag har under alla mina år varit intresserad och tyckt det varit kul att spela fotboll, men la vid 12-13 års åldern och började med annat skit. Nu är jag snart 20 basst och har rökt cigg nästan konstant sen jag var 13 och rökt lite annat skit men tänker lägga av helt med det och vill börja ta upp fotbollen igen! Min kondition är inte alls den bästa fast går väl att träna upp igen? Hur lång tid kan det ta tross? Och jag svek hela mitt lag... Och det känns helt fruktansvärt fastän att jag nu vill satsa allt för att komma tillbaka. Tror ni verkligen att min kropp skulle palla trycket på en elva manna i div 3 efter så mycket rökande? Risk för mer skador kanske? Jag vet inte... Jag är tacksam för alla svar som jag kan få och dels hur jag bör gå till väga för att kunna gottgöra det på bästa möjliga sätt!

Mvh
Citera
2013-11-21, 06:17
Medlem
Kör på bara. Det enda som sätter gränser för hur långt du kan nå är din hjärna!
Citera
2013-11-21, 18:33
Medlem
Ja det är nog så!
Citera
2013-11-21, 18:37
Medlem
Smirmats avatar
Jag tror du ska sikta på att börja i div 5-6.
Citera
2013-11-21, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
Jag tror du ska sikta på att börja i div 5-6.

Okej för att? För jag kommer ju självklart gymma som bara den och träna upp min kondis nästan till topp innan jag ens hoppar in i något lag.
Citera
2013-11-21, 19:20
Medlem
Smirmats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freddon
Okej för att? För jag kommer ju självklart gymma som bara den och träna upp min kondis nästan till topp innan jag ens hoppar in i något lag.

För att division 3 är rätt högt att hoppa in i om man inte har spelat på 7-8 år.

Började själv spela efter ett 5 års uppehåll, och jag började i ett division 5 lag, och jag spelar för tillfället i deras B-lag. Och då var jag ändå rätt duktig innan jag la av. Men om man inte spelar på några år så brukar man tappa det mesta.
Citera
2013-11-21, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smirmat
För att division 3 är rätt högt att hoppa in i om man inte har spelat på 7-8 år.

Började själv spela efter ett 5 års uppehåll, och jag började i ett division 5 lag, och jag spelar för tillfället i deras B-lag. Och då var jag ändå rätt duktig innan jag la av. Men om man inte spelar på några år så brukar man tappa det mesta.

Jo det är sant kanske, men få se hur jag gör ska iaf börja med att få upp konditionen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in