2013-11-20, 15:54
Bannlyst
Fick precis hem min ecigarett av Rebel och den fungerar prima. Problemet är att jag är inte rökare utan jag köpte den endast för att öva på olika tricks som jag kan utföra senare när man feströker vattenpipa osv. Denna ecigarett har nikotin, men jag inväntar ytterligare "smaker" utan nikotin. Jag vill dock inte slänga dessa med nikotin utan vill röka upp dom, innebär det att jag kan bli beroende av nikotinet? Är som sagt inte rökare och har aldrig rökt och vill inte fastna i något.

Röker vattenpipa med tobak och gör det kanske 5 gånger i månaden utan att känna något sug efter nikotin, är det annorlunda med ecigg?
Citera
2013-11-20, 16:12
Medlem
cdxz11s avatar
ja det beror på, ska du blåsa rökringar och inte inhalerar ångan kommer kanske inte lika mkt av nikotinet tas upp, vet faktiskt inte hur väl nikotin tas upp ur ångan i munhålan, men visst är det vanebildande om du börjar inhalera ångan och gör det regelbundet, men det är helt klart mindre beroendeframkallande än tobak som innehåller ämnen som agerar som mao-hämmare och förstärker beroendepotentialen.

Vet att företaget http://www.nosmoke.se/ som säljer e cigg och oljor säljer sina produkter på en pressbyrå i gbg, sthlm och någon mer stad, så bor du i någon av de städerna kan du ge dig av och köpa nikotinfri olja redan idag om du vill slippa nikotinet.
Senast redigerad av cdxz11 2013-11-20 kl. 16:16.
Citera
2013-11-20, 16:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cdxz11
~
Tack så mycket. Håller bara röken i munhålan i 3-5 sekunder sen börjar jag blåsa ringar. Antar att om jag skulle börja känna sug så slutar jag väl på en gång, måste ju vara mycket enklare än om man ska försöka sluta efter 5 års rökande.
Citera
2013-11-20, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pLauSu
Tack så mycket. Håller bara röken i munhålan i 3-5 sekunder sen börjar jag blåsa ringar. Antar att om jag skulle börja känna sug så slutar jag väl på en gång, måste ju vara mycket enklare än om man ska försöka sluta efter 5 års rökande.

Haha troll nu eller?
"När jag börjar känna sug så slutar jag väl på en gång" det är lite sent då

edit; Menar inte att det är omöjligt att sluta röka, men innan du egentligen själv vet om det så känner du sug.
Senast redigerad av Malyza 2013-11-20 kl. 16:48.
Citera
2013-11-20, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malyza
Haha troll nu eller?
"När jag börjar känna sug så slutar jag väl på en gång" det är lite sent då

edit; Menar inte att det är omöjligt att sluta röka, men innan du egentligen själv vet om det så känner du sug.
Självklart inte troll, låter mer som en okunnig kanske?
Citera
2013-11-20, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pLauSu
Självklart inte troll, låter mer som en okunnig kanske?

Mycket möjligt, kanske var lite grinig
Citera
2013-11-20, 19:06
Medlem
Cornholio.s avatar
Har du någonsin hört talas om disciplin? Din fråga är lite som att fråga om man blir alkoholist efter en platta öl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in