Flashback bygger pepparkakshus!
2013-11-20, 14:02
Medlem
Hej!

Har sedan länge haft problem med att ansluta Min iPhone 4s till min Macbook via USB. Från att ha använt min iPhone som modem genom internetdelning via USB, måste jag nu helt förlita mig på parkoppling(långsamt och frustrerande) eller wifi. Jag har gjort programuppdateringar på min Macbook, iPhone och iTunes. Har även återställt nätverksinställningar på min iPhone.

Trots detta hittar datorn inte min iPhone när jag ansluter den till datorn.
Jag går till Systeminställningar->Nätverk.
Jag får inte upp den alls i listan över tillgängliga nätverk. På denna lista finns endast Ethernet, FireWire, Wi-Fi, Bluetooth-PAN.

Jag har startat om enheterna och försökt med alla möjliga kombinationer.

Konstigt nog fungerar min iPhone dock smärtfritt med iTunes. Problem är som sagt att den varken dyker upp på listan över nätverk, eller går att använda som modem via USB.

Har sökt efter svar, men inte lyckats finna några. Apple verkar tro att allt går att lösa med att återställa telefonens nätverksinställningar.

Är det någon som sitter på en lösning på detta problem?
Är evigt tacksam för svar.
Citera
2013-11-20, 15:18
Medlem
Problemet löst.

Om problemet dyker upp för någon annan så rekommenderar jag att följa instruktioner i länken nedan.

https://discussions.apple.com/thread/3725328?start=0&tstart=0
Citera
2013-11-21, 16:04
Medlem
felstavadds avatar
Hade liknande eller samma problem som dig, iPhones slutade fungera som USB-modem, startade eller skrev i en tråd om detta nånstans här på FB.

I mitt fall var det i samband med iTunes uppdateringar som problemet uppstod, en .kex-fil (kan ha hetat nåt som usbtethering.kex eller liknande) som blev korrumperad på något sätt. Fick plocka en gammal .kex från den senast fungerande timemachine-backupen, radera den nuvarande och ersätta den.
Efter det hittade datorn iPhonenen och surfen funkade direkt, skitskumt.

Tyvärr uppstår detta nu varje gång jag uppdaterar iTunes så jag har en fungerande .kex-kopia liggandes i en mapp som jag bara byter ut med.

Edit: Hoppsan, läste nu hela den länkade sidan och där stod det ungefär samma sak som det jag skrev, låter det stå kvar iaf.
Senast redigerad av felstavadd 2013-11-21 kl. 16:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in