• 4
  • 5
2013-11-23, 14:27
Medlem
Är väldigt glad att jag provade cannabis iallafall, det har hjälpt mig en hel del att bli av med alkoholproblem som jag har haft. Har provat en del andra saker också men så länge man sköter sig så ser jag inte problemet i det.
Citera
2013-11-23, 16:26
Medlem
Eftersom jag levt som blandmissbrukare sedan en rätt så ung ålder så finns det såklart vissa saker jag ångrar. Alla har vi gjort dumma saker, vissa anser ju att det är väldigt dumt att röka gräs..
Men jag ångrar verkligen inte mina dagar som haschtomte då jag tycker att cannabis har hjälpt mig en hel del på många sätt.
Citera
2013-11-24, 13:40
Medlem
jag kan inte på stå att jag ångrar så mycket bara att jag missbrukat massa piller kan jag ångra men ångrar inte att jag börjat röka cannabis vilket jag gör dagligen men slutat med piller.
Citera
2013-11-25, 04:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBackarr
Tjenare!

Jag har en hel del polare som röker weed o lite grejer. Men dom verkar ju inte bry sig så mycket vad dom gör. Men en fråga jah alltid ställt mig, är om man nu gör det. Ångrar man det då? Jag menar inte att man ska fastna, men ångrar man det utav känslan att ma tagit droger som föräldrar o alla sagt atr man ska hålla borta sig från? Känner man sig som en skam över släkten då?

Ärliga svar uppskattas

Jag kan säga att jag nu såhär i efterhand ångrar att jag började röka så tidigt (12år). Men sen å andra sidan så hade jag garanterat suttit i fängelse nu om jag inte hade hittat rökat.

Jag känner mig tvärtemot som en ''skam för släkten''. Jag känner att jag har gjort ngt bra som fått upp ögonen och kunna se förbi lögnerna, sen att dom ser mig som en knarkare och tror att jag har grova missbruks problem ( jag erkänner, jag kan väll säga att jag missbrukar cannabis i andras ögon kanske röker så ofta jag kan, dock om jag inte röker på ett par dagar kommer mina aggressions problem tillbaka igen och det är ÄNNU VÄRRE ). Men kan nog säga att min släkt känner skam över mig, men det har ju med samhällets syn på cannabis att göra ( och andra droger, förutom alkohol då ... )
Citera
2013-11-25, 07:53
Medlem
Nej.
Jag börja inte röka av en slump, ingen tvingade mig.
Jag ångrar jag börja dricka före jag rökt. Om jag haft cannabis ruset att jämföra med från första början skulle jag inte druckit mer än en gång. Drickandet hade lyckats bli nästintill en rutin, ett sätt att komma ur vardagen på helger. Döda tänkandet, må dåligt resterande delen av min lediga tid.

Det har lett mig in på fler experiment, några av dem dåliga andra väldigt bra.
Men använder man huvudet och läser på om olika preparats skadeverkning är det inte svårt att se vilka upplevelser är värda ett försök.
Cannabis var första steget på jakten efter fler perspektiv.
Kognitiv förändring med minimal risk för fysisk skada och inget fysiskt beroende är mantrat jag går efter.
Jag har följt det in på en lång väg, jag har inte trampat snett och så länge jag tittar var jag går är jag utom fara.
Där finns otaligt många upplevelser och perspektiv som härdar sinnet om man förbereder sig och brukar med respekt.
Upplevelser som får tal om "hashpsykoser" att sjunka till samma nivå som homeopati.

Edit: Behöver förmodligen förtydliga att jag slutade dricka ett tag efter jag började röka cannabis.
Senast redigerad av Ax0 2013-11-25 kl. 08:04.
Citera
2013-11-26, 09:47
Medlem
Bara-Robins avatar
Jag ångrar av hela mitt hjärta att jag ens provade andra droger. Jag har blandmissbrukat en kortare period i min ungdom, och hade även alkoholproblem. Allt det ångrar jag något oerhört, och jag ångrar att jag ens tittat åt alla andra droger, förutom just cannabis.

Jag likställer cannabis med typ kaffe. Dock kan just jag göra den jämförelsen då jag brukar cannabis väldigt ansvarsfullt.

Alltså, jag ångrar inte cannabis en sekund, och i dagens samhälle så är det i princip socialt accepterat. Dock inte några andra droger.
Citera
2013-11-26, 09:52
Medlem
kamouflagekorvs avatar
Nej, varför skulle jag ångra mig? Drogerna är en liten plus i kanten i mitt liv. Jag trivs nykter men jag trivs även med droger. Så länge drogerna inte påverkar mitt övriga liv så ser jag ingen anledning att ångra något.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in