2013-11-22, 12:47
Medlem
slavbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa
Stark psykadelisk weed, som gav trippar osv, flashbacks i minnet, osv. Under en väldigt ohälsosam period i livet.
Symptomen jag har kvar är att minnet är slaget ur spel, enorma sömnsvårigheter, vissa andra negativa symptom. Eftersom jag inte jobbar nu, eller liknande, bara är hemma, i princip isolerad, så går dagarna att fördriva ändå.

Odiagnositiserad ska väl sägas. Psyket är splittrat och viljelöshet, andra kognitiva nedsättningar, var majan som utlöste och livsstilen som följer blir destruktiv

Varför talas det så lite om det. Jag känner några som upplever ungefär som du gör i din beskrivning.

Medan inbitna cannabis förespråkare kanske skrattar åt saken och påstår att det är latent som annars skulle ha utlöst för eller senare. Jag tror inte det är så få som 1/1000 som upplever som du. Det måste vara fler.

Synd att skolor och drogmotståndare ska alltid överdriva farorna och ljuga ihop så att man tappar tron på myndigheterna och alla falska risker som varnas, då väljer ungdomarna att lita fullt ut på stoners som förespråkar med sina källor och allt de hittar på nätet där några forskare säger x och y.

Som flesta vet att cannabis är mindre giftig än alkoholen för kroppen, men cannabis har högre risk att psyket kan påverka negativt för vissa, den risken finns! och även påverka vardagen och sociala sidan negativt.

Några känner igen eller har sett andra att man blir helt helt flippad, galen och bråkig under fyllan men lugnar sig när man har nyktrat. Några klarar inte hantera alkohol helt enkelt.

Det är inte samma sak med cannabis man är kolugn, mysig eller nojig. Men ångesten och psyket kan ta kål även om ruset är över, ångesten, sömnen och personlighetsförändringen kan sitta kvar en längre tid. Det är det som skiljer mellan alkohol och cannabis.
Citera
2013-11-22, 13:19
Medlem
Blauschimmelkases avatar
Jag skulle aldrig i hela helvetet ångra mig.

Bara för att föräldrar och andra "äldre och visare" säger något så betyder det inte att dessa har rätt automatiskt. Det mesta man hör från äldre personer som är negativt inställda till droger är bara en massa skitsnack utan någon som helst grund i verkligheten. Cigg och alkohol är ju ett bättre alternativ att 'berusa' sig med, right? Bara en idiot skulle hålla med.
Jag skiter i om personen är 6 eller 60 år gammal, men om du är 60 så har du en jävla massa mer att bevisa än om du hade varit 6 år. 60 år och fortfarande dum i huvudet? Grattis.
Citera
2013-11-22, 18:05
Medlem
HoAmAjs avatar
Om du ens har sådana funderingar så låt bli.
Det ska inte vara en chansning utan något som man har lite kött på benen om och faktiskt VILL göra.
Och sen är inte CB för alla precis som en del inte gillar fyllor.

Men med det sagt så finns det ingen drog du kan testa i stort sett som utsätter dig som person för mindre risker både långsiktigt och kortsiktigt. Det finns faror precis som med alla droger men sätt dem emot varandra så kommer cannabis i stort sett på alla plan ut som ett bättre alternativ än annat, men man kan ju låta bli allt också iofs även om det är en utopi om man ser det för folk generellt.
Så länge det finns sätt att droga sig på så kommer folk göra det i viss utsträckning.
Med det accepterat så låter väl de minst farliga alternativen som ganska vettigt att välja va?

Alkohol är för övrigt långt värre. Finns utrett och listat tom.
Både vad gäller en gång eller flera.

Men sen tillkommer ju aspekten av juridik till det hela då. Cannabis är trots allt olagligt men rent moraliskt så kan jag säga att jag inte har ett problem med att vare sig sälja eller använda CB. Stenhård på över 20 och hyfsat ordnat liv ställer jag som krav dock.
Vad jag sett av CB under min "karriär" än så länge (började med händer och fortsatte till heggar och kassar) är att CB-världen (off missbrukarkretsar och på gatan i förorter) sjukt soft.
De flesta jag handlar med är folk med helt vanliga liv som trycker lite heggar eller händer vid sidan av. De är i 20-50 årsåldern och har rökt i 5-30 år. En del antar kulturen en del men de flesta är helt normala människor. Folk röker överallt.
Vet läkare (finns MÅÅÅÅNGA), polis, en rektor, konstnärer, band, knegare, VD's, kontorister, säljare och allt möjligt. Och både tjejer och killar.

Så nej, skämmas behöver du inte. Men du bör vara försiktig. Farorna med drogen finns men är mindre än de flesta andra men vad som gör CB lite farligare är dess juridiska status. Så vill du utbilda dig till vissa saker så kanske du inte vill få en eventuell prick osv.

Skämmas behöver du dock inte.
Citera
2013-11-22, 21:46
Medlem
lonely-wolfs avatar
ångrar ingeting, det enda jag håller på med är gräs dock dricker inte, eller röker inte cancer och sånt. weed har lärt mig mycket, är inte lika sur och arg längre bryr mig inte om en skrikandes bebis på bussen har lärt mig att flyta med livet, det känns som en motivation typ.
och har lärt känna många goda personer. jag tror ingen som röker weed går runt och tycker dem är en skam för sin familj då borde man sluta om man tycker så dont worry be happy
Citera
2013-11-22, 23:39
Medlem
slavbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lonely-wolf
ångrar ingenting, det enda jag håller på med är gräs dock dricker inte, eller röker inte cancer och sånt. weed har lärt mig mycket, är inte lika sur och arg längre bryr mig inte om en skrikandes bebis på bussen har lärt mig att flyta med livet, det känns som en motivation typ.
och har lärt känna många goda personer. jag tror ingen som röker weed går runt och tycker dem är en skam för sin familj då borde man sluta om man tycker så dont worry be happy

Det är många som lär och upplever positiva saker om droger och det säger jag inte emot, man har kanske räddat livet och fått en positivare syn? Då måste det nog även finnas motvikt som man sällan talar om. "Lär sig" förlora kontrollen eller utveckla negativt precis som man lär sig behärska eller utveckla något positivt genom droger och få ny syn på livet. Där något positivt så finns det också något negativt.

Ungefär såhär. Ofta gapar folk när dom har vunnit pengar på BJ, tips och annat spel. Dom syns och hörs ofta men det finns också en annan sida som man sällan pratar om, när de har förlorat och då är man ganska tyst om saken.
Citera
2013-11-22, 23:48
Medlem
tr3s avatar
Orkar inte författa mig just nu, men svar nej.
Ser det mer som en upplevelse och att kunna sprida vetskap / upplevelser.

MVH
Citera
2013-11-23, 00:08
Medlem
MeliorViciss avatar
Nej, faktist inte. Lyssnar man hela tiden på vad ens föräldrar säger så kan man inte riktigt bilda en egen uppfattning om saker och ting.
Citera
2013-11-23, 02:25
Medlem
Självklart ångrar jag mig, men inte av att testa eller själva drogen. Istället har jag hat mot sättet det distrubiseras och utbudet. Det är en synd att få fel produkt eller kvalité samtidigt som man måste vara i kontakt med drägg.
Citera
2013-11-23, 02:37
Medlem
Finntoks avatar
Oj här har många rökt bort läsförmågan. TS frågar bestämt om ni skäms över att ni röker, inte om bieffekter och dylikt. "Jag menar inte att man ska fastna, men ångrar man det utav känslan att ma tagit droger som föräldrar o alla sagt atr man ska hålla borta sig från? Känner man sig som en skam över släkten då?" Nu kan ni svara på TS fråga ist för att babbla bieffekter och skit.

Nej jag har aldrig nånsin känt någon skam över att jag rökt.
Citera
2013-11-23, 03:02
Medlem
Jagskullejubara..s avatar
Jag förstår inte vad man skulle skämmas över. Jag menar skäms du när du dricker alkohol? Att lagen (och föräldrar) säger något har inte betydelse, utan det viktiga är vad man själv tycker känns rätt och fel. Jag har aldrig känt någon skam av att ta någon illegal drog, däremot hade jag kännt skam om jag hade hamnat i ett missbruk. Oavsett om det hade varit en laglig eller olaglig drog jag missbrukade.
Citera
2013-11-23, 03:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oskyldigtblaa
Stark psykadelisk weed, som gav trippar osv, flashbacks i minnet, osv. Under en väldigt ohälsosam period i livet.
Symptomen jag har kvar är att minnet är slaget ur spel, enorma sömnsvårigheter, vissa andra negativa symptom. Eftersom jag inte jobbar nu, eller liknande, bara är hemma, i princip isolerad, så går dagarna att fördriva ändå.

Odiagnositiserad ska väl sägas. Psyket är splittrat och viljelöshet, andra kognitiva nedsättningar, var majan som utlöste och livsstilen som följer blir destruktiv
Ja, bästa är nog att du använder syrgasmask när du sover, kan hjälpa emot sömnsvårigheterna.
Citera
2013-11-23, 03:45
Medlem
ninjapandas avatar
Risken finns att du märker att det inte är så farligt som dina föräldrar har sagt till dig och du börjar leka ganjaman, Men så länge du tänker logiskt så lär du verkligen inte ångra dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in