Citat:
Stark psykadelisk weed, som gav trippar osv, flashbacks i minnet, osv. Under en väldigt ohälsosam period i livet.
Symptomen jag har kvar är att minnet är slaget ur spel, enorma sömnsvårigheter, vissa andra negativa symptom. Eftersom jag inte jobbar nu, eller liknande, bara är hemma, i princip isolerad, så går dagarna att fördriva ändå.
Odiagnositiserad ska väl sägas. Psyket är splittrat och viljelöshet, andra kognitiva nedsättningar, var majan som utlöste och livsstilen som följer blir destruktiv
Symptomen jag har kvar är att minnet är slaget ur spel, enorma sömnsvårigheter, vissa andra negativa symptom. Eftersom jag inte jobbar nu, eller liknande, bara är hemma, i princip isolerad, så går dagarna att fördriva ändå.
Odiagnositiserad ska väl sägas. Psyket är splittrat och viljelöshet, andra kognitiva nedsättningar, var majan som utlöste och livsstilen som följer blir destruktiv
Varför talas det så lite om det. Jag känner några som upplever ungefär som du gör i din beskrivning.
Medan inbitna cannabis förespråkare kanske skrattar åt saken och påstår att det är latent som annars skulle ha utlöst för eller senare. Jag tror inte det är så få som 1/1000 som upplever som du. Det måste vara fler.
Synd att skolor och drogmotståndare ska alltid överdriva farorna och ljuga ihop så att man tappar tron på myndigheterna och alla falska risker som varnas, då väljer ungdomarna att lita fullt ut på stoners som förespråkar med sina källor och allt de hittar på nätet där några forskare säger x och y.
Som flesta vet att cannabis är mindre giftig än alkoholen för kroppen, men cannabis har högre risk att psyket kan påverka negativt för vissa, den risken finns! och även påverka vardagen och sociala sidan negativt.
Några känner igen eller har sett andra att man blir helt helt flippad, galen och bråkig under fyllan men lugnar sig när man har nyktrat. Några klarar inte hantera alkohol helt enkelt.
Det är inte samma sak med cannabis man är kolugn, mysig eller nojig. Men ångesten och psyket kan ta kål även om ruset är över, ångesten, sömnen och personlighetsförändringen kan sitta kvar en längre tid. Det är det som skiljer mellan alkohol och cannabis.

dont worry be happy