• 1
  • 2
2013-11-20, 00:50
Medlem
Om den går bättre? Den har ju inte 'kraschat' mer, så ja, än så länge vill jag väl säg.

Nu är jag tardy, and nobody likes me. När jag kommer in på loggboken Är det första jag ser Översikt och sammafattning. Under finns det sedan flikar, sammanfattning av adm. händelser, nyligen visade noder och loggsammanfattning. Inga röda eller blå markeringar, inget som gör att jag kommer in på någon annan sida.

Uppe i vänstra hörnet står Loggbok, lokal. Under den har jag Anpassade vyer, Windows-loggar, Program- och tjänstloggar och även Prenumerationer. Klickade in på windows-loggar, då kom det upp en lista med Namn, typ, antal händelser och storlek. Och sen fattar jag inte mer.
Citera
2013-11-20, 00:59
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fakeer
Om den går bättre? Den har ju inte 'kraschat' mer, så ja, än så länge vill jag väl säg.

Nu är jag tardy, and nobody likes me. När jag kommer in på loggboken Är det första jag ser Översikt och sammafattning. Under finns det sedan flikar, sammanfattning av adm. händelser, nyligen visade noder och loggsammanfattning. Inga röda eller blå markeringar, inget som gör att jag kommer in på någon annan sida.

Uppe i vänstra hörnet står Loggbok, lokal. Under den har jag Anpassade vyer, Windows-loggar, Program- och tjänstloggar och även Prenumerationer. Klickade in på windows-loggar, då kom det upp en lista med Namn, typ, antal händelser och storlek. Och sen fattar jag inte mer.

Om den inte är "seg" längre så är det väl bättre ?

Där inne i Windows loggarna så ska dessa röda och blå knappar finnas , samt info om kritiska händelser .

Sorry , loggboken lokal ska du klicka på och då kommer det upp en massa text och då ska det finnas en rad som säger kritisk eller liknande , högerklicka på den för att välja mer info .
Även fel samt varning är intressant att läsa av .
Senast redigerad av 1FF 2013-11-20 kl. 01:05.
Citera
2013-11-20, 01:13
Medlem
Nej, den hänger ju sig inte, än så länge, så det var ju lite av ett positivt drag.

Ja, Kritisk, Fel och Varning finns med på listan under sammanfattning av adm. händelser.
Högerklick på Kritisk-visa alla instanser av den här händelsen- en lista med de fyra tidpunkter då datorn startats om. Kernel-Power står som källa. Alla fyra likadana, bara olika tidpunkter. Klickar jag på en av punkterna kommer det upp en ruta längre ner på skärmen, med samma information, men också "Datorn har startats om utan att ha stängts av ordentligt först. Det här felet kan orsakas om datorn har slutat svara, om den har kraschat eller om strömförsörjningen oväntat bryts." Detta under Allmänt-fliken i den nya rutan.
Finns även en Information, då står det
"- System
- Provider

[ Name] Microsoft-Windows-Kernel-Power
[ Guid] {331C3B3A-2005-44C2-AC5E-77220C37D6B4}

EventID 41

Version 3

Level 1

Task 63

Opcode 0

Keywords 0x8000000000000002

- TimeCreated

[ SystemTime] 2013-11-19T22:37:59.424105600Z

EventRecordID 1009

Correlation

- Execution

[ ProcessID] 4
[ ThreadID] 8

Channel System

Computer Marie

- Security

[ UserID] S-1-5-18

- EventData

BugcheckCode 209
BugcheckParameter1 0x158
BugcheckParameter2 0x2
BugcheckParameter3 0x1
BugcheckParameter4 0xfffff8800219bec3
SleepInProgress 0
PowerButtonTimestamp 0
BootAppStatus 0
"
Citera
2013-11-20, 01:33
Medlem
1FFs avatar
Det finns en rad där där det står "onlinehjälpen" , klickar du på den så kommer du till en microsoft sida som ger utförligare info . Gör så för alla de gånger du känner igen och läs , sen kanske du får en ledtråd om något .

Jag har inte så stor erfarenhet av loggboks användning ej heller så bra erfarenheter av den men ibland kan den ge en ledtråd , men oftast inte så mycket mer .

Om det vart bättre efter borttagandet av Mcafee så kanske det var det som var felet , hoppas kan man ju !
Det där med att ha dubbla Av`en på en dator kan ibland vara känsliga grejer även fast bägge inte är aktiverade samtidigt .

Men som jag skrev tidigare kan det vara en bra idè att prova andra Av`en om man misstänker att det man har krånglar , Bitdefender free av , Avira free samt Panda free är alla lika bra eller bättre än Avast så de kan du prova om det skulle bli aktuellt .

Godnatt på dig , Marie .

Jo just ja , ring supporten om du behöver du har full rätt till det och som sagt den hjälpen ingick i priset så det är inget konstigt , alla andra gör det . Själv var jag "stammis" hos min support när datorn var ny .
Senast redigerad av 1FF 2013-11-20 kl. 01:44.
Citera
2013-11-20, 01:43
Medlem
Får överväga att göra det i morgon då.
Alltså, den hänger ju sig inte nu efter återställningen, och har inte kraschat efter att jag brutalt slaktade McAfee, så nu hoppas jag på det bästa. Stod dock när jag avinstallerade att det var aktivt dessutom. Glömde eventuellt att nämna den detaljen innan.

Fortfarande, tack så himla himla mycket för den hjälp du gett mig i min okunskap om dessa skitmaskiner som aldrig tycks fungera i min värld.

Sov gott, och kom ihåg att nobody likes tardy people.

ed. sir, yes sir. du menar supporten hos fabriken, eller supporten hos komplett.se? tänker ringa och dampa på bägge, ska bara samla ihop tillräckligt många balls för att komma till skott. upp med trosorna och kom in i matchen, typ.
Senast redigerad av fakeer 2013-11-20 kl. 01:48.
Citera
2013-11-20, 01:53
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Får överväga att göra det i morgon då.
Alltså, den hänger ju sig inte nu efter återställningen, och har inte kraschat efter att jag brutalt slaktade McAfee, så nu hoppas jag på det bästa. Stod dock när jag avinstallerade att det var aktivt dessutom. Glömde eventuellt att nämna den detaljen innan.

Fortfarande, tack så himla himla mycket för den hjälp du gett mig i min okunskap om dessa skitmaskiner som aldrig tycks fungera i min värld.

Sov gott, och kom ihåg att nobody likes tardy people.

Aktivt , jasså du glömde den lilla detaljen , hmm , ja då var det nog det som var problemet eftersom det är illa när det är så att man har 2 Av`en igång .
Citera
2013-11-20, 02:01
Medlem
sorryyyyy sov nu med dig. du ska säkert upp tidigt i morgon(läs: idag)
Citera
2013-11-20, 20:31
Medlem
1FFs avatar
Allt fortfarande väl med datorn ?
Citera
2013-11-20, 22:07
Medlem
haha jajamen
Citera
2013-11-20, 22:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
haha jajamen

Se där , va bra , nu har du fått erfarenhet av vad som kan ske om man kör 2 Av`en på datorn samtidigt .

Keep it up , dont be tardy .

( vad det nu betyder , tardy menar jag )
Citera
2013-11-20, 22:20
Medlem
I know. är helt amazed.

retard-ed & tard-y. något är tardy, efterblivet, typ.

edit, fast nu kraschade shockwave flash istället? why, oh whyyyy?
Senast redigerad av fakeer 2013-11-20 kl. 22:25.
Citera
2013-11-20, 22:32
Medlem
1FFs avatar
Citat:
I know. är helt amazed.

retard-ed & tard-y. något är tardy, efterblivet, typ.

edit, fast nu kraschade shockwave flash istället? why, oh whyyyy?

Okej , då vare som jag trodde .

Angående kraschen , välkommen till datorernas värld .

Ha de .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in