Citat:
Ursprungligen postat av
hdnine
Jag har mina bolån hos Swedbank och jag är rakt av trött på att de hela tiden låter sina kunder drabbas av högre räntor än de andra. Har under ett år tänkt att byta till SBAB men har även varit utan arbete samma period. Så när jag ringde och pratade med SBAB sa de nej pga detta.
Det känns som jag är i en situation där jag inte kan förhandla något alls då jag gärna inte kan "hota" Swedbank med att jag skall byta bank då jag inte kan det? Behöver iaf råd om vilka möjligheter jag har.
Tack! ^^
Jag sitter i en liknande sits men med danske bank istället för swedbank. Jag har länge velat byta bank då jag absolut inte är nöjd med deras upplägg, kundbemötande eller något annat för den delen. Jag är dock, precis som du, arbetslös och den krassa verkligheten är att man helt enkelt inte kan byta bank. Jag har också bolån men ingen annan bank vill ta emot mig då de måste göra en kreditupplysning och kolla inkomsterna. Jag fick inte ens ta ett lån med någon anhörig som medlåntagare utan jag fick inte vara inblandad alls om det skulle bli ett lån. Jag har inga betalningsanmärkningar eller några andra skulder, bara mitt bolån. Det är väl inga råd direkt men ville ändå ta upp det. Det är helt enkelt väldigt svårt att göra något överhuvudtaget som arbetslös.