Psykedeliska hallucingener (LSD, psilocin, meskalin etc), eller hur man nu fredrar att definera det hela, har i regel inte den effekt som TS undrar om. Hr r det egentligen inte semantiskt korrekt att tala om hallucinationer, utan det hela handlar vanligtvis om illusioner - frvrngningar av saker som faktiskt finns i omgivningen, vilket CeTh-LoEG var inne p. Jag
har upplevt hallucinationer p hga doser av svamp, men dessa framstod som genomskinliga "spkbilder" och det var aldrig ngon tvekan om att de inte var "verkliga" (vad som sedan egentligen r verkligt kan man ju diskutera

). Jag har ven upplevt "efterbilder", dr en scen jag har sett med stngda gon drjer sig kvar i brkdelen av en sekund efter att jag har ppnat gonen.
S nej, anvnder du den hr typen av droger s lr du knappast uppleva ngra rosa elefantar som du kan rra vid, men knselfrnimmelser r inte uteslutna. Som ett exempel kan jag ta en kaktustripp (dvs meskalin + lite andra alkaloider), dr jag hll i en amulett som tycktes krla omkring i handen p mig. Jag kunde knna hur det kittlade till lite i handflatan medan den "krlade", men ngot mer ptagligt n s har jag inte upplevt.
Diverse daturavxter och dylikt r en annan femma, men dessa sgs ofta ha en frmga att framkalla mardrmsscener. Jag har dock ingen personlig erfarenhet av dessa och r heller inte intresserade av dem, d det r det psykedeliska tillstndet jag ser som vrdefullt.