• 1
  • 2
2013-11-18, 23:26
Medlem
g0dspirits avatar
Ja, igår bakade programledaren "Bajs-kakor" som hon uttryckte sig och drog ett slick på ena kakan så jag satt och hulkade brevid mina 3 barn, idag högg hon ihjäl en docka så jag fan trodde det var en 3e uppföljare av Hostel.

http://www.aftonbladet.se/nojesblade...cle17866454.ab

Vad tycker ni? Jag vill inte låta som en sur gubbe, men jag frågade mina barn om dom tycker att det är ett roligt barnprogram och alla tre skakade på huvudet.

Sjukt olämpligt innehåll enligt mig
Citera
2013-11-18, 23:30
Medlem
Snapcounts avatar
Tja.., man kan ju börja att tänka efter om man egentligen är död, och lever i helvetet..?

(onekligen andra tider ifrån pedagogiska "fem myror är fler än fyra elefanter")
Citera
2013-11-18, 23:31
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av g0dspirit
Ja, igår bakade programledaren "Bajs-kakor" som hon uttryckte sig och drog ett slick på ena kakan så jag satt och hulkade brevid mina 3 barn, idag högg hon ihjäl en docka så jag fan trodde det var en 3e uppföljare av Hostel.

Vad tycker ni? Jag vill inte låta som en sur gubbe, men jag frågade mina barn om dom tycker att det är ett roligt barnprogram och alla tre skakade på huvudet.

Dina barn är inte friska och bör undersökas för en sinnesundersökning omedelbart. Mvh
Citera
2013-11-18, 23:39
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jim-Morrison
Dina barn är inte friska och bör undersökas för en sinnesundersökning omedelbart. Mvh

Ja, de behövs nog om dom fortsätter att titta på detta material.

Fast som en uppkontring till ditt inlägg kan jag ju enbart fråga vem som behöver en sinnesundersökning.
https://www.flashback.org/t2124115
Citera
2013-11-18, 23:39
Medlem
Ratis avatar
Citat:

Det går inte att hugga ihjäl en docka, ty den lever inte. Detta är bara en liten bråkdel av all våld och hemskheter barn lapar i sig genom tv nu för tiden. Laestadianism åt folket!
Citera
2013-11-18, 23:40
Medlem
MannenBakomDigs avatar
Testa att byt kanal. Det får bli din lilla grej från att komma undan från galenskapen.

Lycka till!
Citera
2013-11-18, 23:42
Medlem
SituationStockholms avatar
Hur tänkte SVT när detta visades för småbarn som lätt kan ta efter allt som visas i media, en skandal faktiskt.
Citera
2013-11-18, 23:50
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Alltså ärligt så klart det är sverige man börjar grina när detta händer, åh mina stackars barn.. varför ens låta ungarna titta på sånt här från början, är tv så nyttigt? Sätter ni dom framför den så skyll er själva
Citera
2013-11-18, 23:54
Medlem
g0dspirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Alltså ärligt så klart det är sverige man börjar grina när detta händer, åh mina stackars barn.. varför ens låta ungarna titta på sånt här från början, är tv så nyttigt? Sätter ni dom framför den så skyll er själva

Förstår att du tycker så med tanke på att du är 22 år och barnlös. Men jag som förälder och själv har kollat på bollibompa under min uppväxt som barn har aldrig upplevt något dylikt. De är inte direkt så att man förväntar sig detta, 18.00 en måndagskväll.
Vem vet, jag kanske har fel och du rätt
Citera
2013-11-18, 23:56
Medlem
Jim-Morrisons avatar
Citat:
Ja, de behövs nog om dom fortsätter att titta på detta material.

Fast som en uppkontring till ditt inlägg kan jag ju enbart fråga vem som behöver en sinnesundersökning.
https://www.flashback.org/t2124115

Haha! Men detta är ju medveten gjort av mig, men du kan ju fortfarande stänga av TV:n och ge dina barn en varsin bok, istället för att låta de titta på dumburken.
Citera
2013-11-18, 23:59
Medlem
Uncle Dukes avatar
Jag tycker att det är roligt. Barn kan precis lika gärna ha morbid humor som vuxna, ska inte de få se sådant de kan tycka är kul? Visst kan vissa barn bli rädda, men det hör till barndomen att lära sig vad man bör vara rädd för och vad som bara är på låtsas. Jag vet till exempel barn som blir rädda för den där bilen Brum, det betyder ju inte att det är ett olämpligt barnprogram.
Citera
2013-11-19, 00:02
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
SVT hävdar alltid att de är oberoende men de berättar sällan att det är gott omdöme de är oberoende av.

.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in