Citat:
Ursprungligen postat av
ozone
En bostadsrätt är en bra investering. Där jag är folkbokförd får man en bostadsrätt, en trea för 600.000 kr om den är i tidigt 90-tals skick. Handpenningen på det så har jag halva min besparing kvar. Jag tänker inte investera i en bostadsrätt så länge ja inte kan totalrenovera den innan jag flyttar in, kontant. I det sammanhanget är mina pengar en fis i rymden.
Det är en skön trygghet att ha så här mycket pengar. Jag känner ingen i den närmsta kretsen som har så mycket pengar tyvärr. Och inget vet att jag har dessa pengar

Tja, man säger ju att man ska ha en årslön på banken, vilket bara kan göra dig gott med tanke på när den dagen kommer att du vill köpa dig den där bostadsrätten och renovera så har du ju att ta av och det blir inga problem med banken. Du kanske tom skulle kunna amortera till en högre summa och få lånet ur värden fortare.
Personligen anser jag att man aldrig kan spara för mycket, förutsatt att man kanske unnar sig lite di och då (ny fin dator, i mitt fall en ny ritplatta när den gamla går sönder osv). En dag händer något och man behöver pengarna. Jag litar inte på att det kommer finnas någon pension att tala om när jag blir gammal så jag siktar på att ha lite att ta av när ålderns höst trillar in... Om man lever så länge d.v.s.