2013-11-18, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Klart att man sväljer snussaften, det är ju där smaken sitter, helt värdelöst annars, då kan man röka lika gärna.

Bland det dummaste jag hört idag. Nu tror jag att du skojade för smaken är som baken.
Citera
2013-11-18, 16:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rolle55vakt
Bland det dummaste jag hört idag. Nu tror jag att du skojade för smaken är som baken.

Ja, klart att det är olika och att smaken är som baken, men i mina ögon är det enbart slöseri med snus och pengar att inte ha den inne mera än tjugo-tjugofem minuter. Har själv snusat i femton år och har aldrig haft problem med att det rinner och smaken, men det är ju som bekant olika, men tillika slöseri ändock.
Citera
2013-11-18, 16:18
Medlem
Citat:
Lika bra att dom snusar whitesnus om dom inte klarar av att det rinner, eller slutar snusa och börjar röka om dom har behov av nikotinet. Snussaften är ju hela charmen med att man fortfarande snusar, för att det smakar gott helt enkelt.

Tycker om snussaften, men med lös så har jag problemet att det glider ner för mycket över tänderna efter 15-20 minuter och det är inte bekvämt. Även om jag försöker pilla upp med tungan så ligger det där ändå. Om det hade suttit som i början hade allt varit frid och fröjd.
Citera
2013-11-18, 16:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LAHWF
Tycker om snussaften, men med lös så har jag problemet att det glider ner för mycket över tänderna efter 15-20 minuter och det är inte bekvämt. Även om jag försöker pilla upp med tungan så ligger det där ändå. Om det hade suttit som i början hade allt varit frid och fröjd.

Jag har egentligen inget problem med att det glider ned efter ett tag, men man får helt enkelt krama ihop mindre prillor och inte dricka så värst mycket om man nu har det problemet och snusar kramsnus. Själv brukar jag svälja det som hamnar på tänderna, men det är ju inte direkt nyttigt heller.
Citera
2013-11-18, 17:47
Medlem
Citat:
Jag har egentligen inget problem med att det glider ned efter ett tag, men man får helt enkelt krama ihop mindre prillor och inte dricka så värst mycket om man nu har det problemet och snusar kramsnus. Själv brukar jag svälja det som hamnar på tänderna, men det är ju inte direkt nyttigt heller.

Tycker inte om att det ligger och fräter över tänderna utan vill att det skall stanna i snusgropen men det är ju önsketänkande att det gör det en längre period.
Citera
2013-11-18, 23:40
Spotta ut portionen när det börjar rinna lite efter 25 minuter ?! Giiezes, det är ju då det roliga börjar. Självklart sväljer man saften, det är en del av snusupplevelsen. Misstänker att ni snabbsnusare kör med whitesnus mest eller?

Själv har jag lätt inne en portion 1 - 1.5 h ungefär. Lös kan lätt ligga kvar i 2 h eller mer om jag lyckats få till en vettig prilla som inte går sönder.
Citera
2013-11-19, 19:19
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JP1
Själv har jag lätt inne en portion 1 - 1.5 h ungefär. Lös kan lätt ligga kvar i 2 h eller mer om jag lyckats få till en vettig prilla som inte går sönder.

Samma här. Om man nu snusar white och byter efter en kvart, tjugo minuter bör man överväga alternativen om man egentligen bör snusa alls, white smakar ju ingenting, så varför byta för att det rinner för mycket?
Citera
2013-11-19, 19:27
Medlem
walle86s avatar
Jag upplever ibland att det skiljer sig beroende på hur torrt snuset är.
Är snuset mer färskt tycker jag det håller längre + att själva smaken överlag självklart är bättre
Snusat i ca 6 år
Citera
2013-11-19, 23:25
Medlem
Professor.Wers avatar
Jag snusar General Original Portion. Ej vit portion alltså. Jag har vanligtvis inne min snus 45 minuter och upp till en timme. Det är enligt mig lagom. Om det börjar rinna så sväljer jag. Personligen gillar jag då det rinner.
Citera
2013-11-20, 03:37
Medlem
Nidexs avatar
Haha, fyfan vad tråden spårat. Men vad är det för stil att spotta prillan när det börjar rinna(den riktiga smaken kommer)? Låter som något Kalle 12 år gör för att verka cool framför sina vänner...

Slöseri är det, klart man sväljer snussaften. Annars kan man lika gärna lägga av helt.

OnT: Granit är jävligt vidrigt imo
Citera
2013-11-20, 03:40
Medlem
napolitanas avatar
Har prillan inne i 3 timmar. Man sparar på det som fan. köper bara 2 dosor i veckan. innan var det 4-5.
Citera
2013-11-21, 12:53
Medlem
thejams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Professor.Wer
Jag snusar General Original Portion. Ej vit portion alltså. Jag har vanligtvis inne min snus 45 minuter och upp till en timme. Det är enligt mig lagom. Om det börjar rinna så sväljer jag. Personligen gillar jag då det rinner.

Brukar byta till General original när tandköttet blir ömt efter några månader med endast white. Blir runt 45 min för mig med då. MEN, det är så jävla vidrigt när man verkligen känner hur sur munnen blir av all saft, och att andedräkten blir lidande

nä, försöker hålla mig till white jag. Även fast General original är svingod så får man ju tänka på damerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in